Straks in januari is het dan zover, de oudste wordt 6 en dan mag hij zijn eerste kinderfeestje geven. Hij heeft er onwijs veel zin in! Maar wat we gaan doen is echt nog een compleet raadsel. Nu toch met corona in de wereld neem je toch niet zo snel een clubje kinderen ergens mee naartoe, maar wat is nou een beetje leuk om thuis te doen? Zeker gezien ik niet echt weer verwacht om veel buiten te doen.... Hij is zelf bij twee feestjes geweest ondertussen, daar hebben ze een gereedschapskist geknutseld en pepernoten gebakken. De lat is dus hoog ingezet Help! Ik zoek echt wat inspiratie
Wij hebben bij het eerste feestje, hij werd toen 5, een thema feestje gedaan. Bij ons was het thema Piraten. Wij hebben na het eten tussen de middag de kadootjes vertopt welke de jarige mocht opzoeken. Daarna met z’n allen wat verschillende spelletjes gedaan passend bij het thema. Bijvoorbeeld “ezeltje prik” maar dan met een ooglapje. Piratenbingo etc. Even googelen en je hebt allemaal verschillende ideeen en mogelijkheden. Daarnaast vinden ze het vaak ook leuk om met het gewone speelgoed te spelen. Daarnaast had ik nog een voorleesverhaal over woeste Willem, kleurpatroon, schatkaart etc. Hoop dat je zo een eerste idee hebt. Succes!
Ik zou het geen lange middag laten zijn. Weet je al of het allemaal jongens zijn? Meisjes erbij? hier met 6 ook eerste feestje begonnen met zingen Kadootjes spel met ballon kapot trappen door jarige en kadootje van die persoon dan uitpakken. Daarna cupcake versieren en opeten ( je denkt daar zijn ze ff mee bezig maar is vaak 2 minuten en klaar) Ze vonden ballonnenspel zo leuk dat we nog es deden. Daarna iets geknutseld ( sleutelhanger en puzzel) (langleve lobbes en balluca met kleine prijsjes) Daarna naar ijssalon gelopen en door naar de speeltuin en daar ook geëindigd 3 uurtjes vaak spelen ze zelf samen het langst dan dat je iets wilt regisseren
Onze knul heeft zijn eerste feestje gegeven met 5 en toen hebben we een piratenfeest gegeven. Op de woensdag en heb ze gelijk meegenomen naar huis, 2 jongens en 2 meisjes met onze zoon dus in totaal 5 kinderen. Thuis pannenkoeken gebakken en daarna naar het bos. SMorgens touwtjes opgehangen wat ze moesten zoeken. Mijn man liep voor ons om het spel klaar te zetten. Na het spel ruimde wij het op en had mijn man de tijd om naar het volgende punt te lopen. Na elk spel kregen ze een stuk van een foto. Spelletjes, blik gooien, kegelen, mikken (in een vak lagen plaatjes van piraten dingen en daar moesten ze takjes of ander bouwmateriaal op de plaatjes gooien) Balanceren op een grote stam, als je valt moet je weer terug. Iedereen moet naar de overkant komen. Elkaar helpen mocht wel. Snoep happen Uiteindelijk hadden ze door teamwork alle stukjes en moesten ze dus kijken wat er op de foto stond. Die plek moesten ze zoeken (was op de terugweg dus kwam je praktisch langs hahah) daar lag een kartonnen schatkist verstopt met gouden stenen, gouden munten en piraten mutsen. Thuis wat gedronken en had ik wat lekkers op tafel gezet ( chips, snoepjes) iedereen kreeg een stoffen tas en hebben ze met textielstiften op getekend. Toen ze net klaar waren kwamen de ouders al. Had nog kleurplaten klaargelegd voor de zekerheid maar daar kwamen ze niet aan toe. Die hebben ze meegenomen met de tas. Als presentje had ik een papieren beker gepakt, randje afgeknipt, dan een stuk inknippen zodat je flapjes krijgt. Die vouw je naar binnen en dan plak je er een sticker op. Daar zat een snoep schatkistje in en gouden muntjes. Mocht je een piratenthema willen doen zou je nu al de chocolademunten kunnen kopen