Wat te doen met de slaapjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poema, 12 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Mijn dochter van 10 weken krijgt vijf flesjes per dag. Het schema is 6.30-10.30-14.30-18.30-22.30
    Waar ik nu een beetje mee zit is hoe ik het met de slaapjes moet doen. Hiervoor met zes flesjes kon ze mooi tussen de flessen van 13.30 en 16.30 naar bed. Maarja die tijden zijn nju verschoven. Na de fles van 18.30 is ze vaak nog even een uurtje wakker en dan gaat ze naar bed voor de nacht zeg maar.
    Maar daarvoor zit ik dus een beetje te rommelen. Nu gaat het zo: na de fles van 6.30 slaapt ze tot een uur of 9.30. Dan speelt ze in de box tot 10.30. Dan fles en dan is ze vaak nog wakker of gaan we wandelen oid. Maar vier uur wakker tot de volgende fles vind ik lang. Dus dan heb ik haar nu bijvoorbeeld wel nog voor een uurtje op bed gelegd. Om 14.30 krijgt ze dan weer een fles. Daarna wordt het pas echt lastig. Want als ik haar daarna laat slapen slaapt ze na de fles van 18.30 misschien niet zo goed. Maar ik zou toch graag willen dat ze een slaapje heeft van een paar uur achter elkaar. Wat zouden jullie doen?

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ik zou goed naar m'n kindje kijken :)

Onze dochter heeft niet echt vaste slaaptijden, omdat we haar niet op bed brengen omdat de klok dat aangeeft, maar omdat we zien dat ze moe is. En gek genoeg is dat toch wel vaak op dezelfde tijden :). Ik zou dus eerst eens kijken wanneer je kindje wil/moet slapen overdag.

Meisje heeft wel een goed ontwikkeld bioklokje trouwens, ik weet niet of dat bij jullie ook zo is?

3. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    uhhhmm jill slaapt nooit een paar uur achter elkaar ;) elk kindje is weer anders maar idd 4 uur op is echt te lang voor een kindje van 10 weken, kijk wanneer je kindje moe is en dan naar bed doen (bv jengelen) ik probeerde Jill ook een een 'schemaatje' te proppen maar dat werkt ontzettend averechts hier. ik volg nu haar ritme en dat werkt het beste

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik kijk naar mijn dochter, ik doe het niet op vaste tijden... Op het KDV is het best regelmatig en als ik vrij ben dan ook wel, maar wel weer net andere tijden dan op het KDV, omdat haar eerste fles dan later is!

Ik kijk gewoon naar de signalen die ze afgeeft als ze moe wordt en dan leg ik haar op bed! Ze slaapt geen uren achter elkaar, maar wel steeds een uurtje! Meestal als ik vrij ben dan ligt ze alleen s'ochtends op bed, want de rest van de dag ga ik vaak wel wat doen, dus ben ik niet thuis... als ik tegen het einde van de midag thuis ben, leg ik haar weer even op bed!

Deel Deze Pagina