Van anderen lees ik dat het meestal zeker een halve dag tot dag of zelfs langer duurt voor de ballonkatheter voldoende zijn werk heeft gedaan. Mijn gyn zegt echter dat als ze hem in de ochtend plaatsen dat dan rond het middaguur mijn vliezen kunnen worden gebroken. Ik snap deze tegenstrijdigheid niet zo, vandaar mijn vraag: Hoe lang duurde het bij jou na het plaatsen van de ballonkatheter voor je voldoende ontsluiting had?
Bij mij werd hij rond 9 uur 's ochtends geplaatst, de volgende ochtend 7 uur viel hij er uit en had ik ong. 3 cm ontsluiting. Ik vond het best vlot, want mij was juist gezegd dat ik er rekening mee moest houden dat het wel 3 dagen kon duren. Misschien hangt het er vanaf hoe ver je lichaam zelf al is? Bij mij was de baarmoederhals alleen verweekt, verder alles nog potdicht.
Nee verweking heeft de gyn niet gecontroleerd, maar het is wel ons 5e kindje, misschien dat dat scheelt?
smorgens 8 uur ingebracht, savonds viel ie er uit. 0 ontsluiting volgende ochtend opnieuw met zelfde resultaat dag erna hebben ze mijn vliezen gebroken zonder ontsluiting. 18 uur later is ie geboren
Half 9 in de ochtend geplaatst. Volgende dag om 7 uur weer een nieuwe en om half 4 hebben ze mijn vliezen gebroken. Ze zeiden tegen mij dat het wel 3 dagen kon duren en als ik dan nog niet ver genoeg zou zijn dan zou ik zelfs een paar dagen naar huis gaan om dan weer terug te komen.
Bij mij is hij om 19:30 geplaatst toen ik 'een vingertopje' ontsluiting had. De volgende ochtend om 06:30 had ik 3 cm ontsluiting en werden mijn vliezen gebroken.
Gezien jullie reacties ga ik er maar niet blindelings vanuit dat het bij mij wel snel zal gaan. Ik ga gewoon van langer uit, alles wat eerder is, is mooi meegenomen.
Hier om 21h gestoken, om 8u eruit gehaald, had toen 5cm. Heb toen weeenopwekkers gehad, vliezen zijn rond 11u handmatig gebroken, zoontje is rond 13u geboren.
Hier rond 9.00u geplaatst. 's Nachts rond circa 4u is ballon eruit gevallen. Dochter is vervolgens om 17.30 uur geboren.
Bij mij is hij rond 19.00 uur geplaatst. Ergens in de loop van de nacht is hij er denk ik uit gevallen, aangezien de vk de volgende ochtend zei dat de katheter er los in lag. Ik had op dat moment 3 cm ontsluiting, dus konden mijn vliezen gebroken worden. Na een uur ben ik aan de opwekkers gegaan (half 10 's ochtends) en om 19.30 uur is mijn zoontje geboren.
Hier viel hij er niet vanzelf uit, maar met een beetje trekken floepte hij las en had ik 3 cm. Dit was na net geen 12u; 's avonds rond 19.30 erin, 's ochtends iets na 6 eruit ongeveer.
Bij mij was hij er in de middag uit gegaan.. Hier in het ziekenhuis zeggen ze dat je bij een ballonkatheter uit moet gaan dat je een dag later bevalt...ik vind het best een stelling van je Gyn...
Verschilt erg volgens mij, hier deed een eerste ballon niets.. 2e (de dag erna) wel die viel er (na plaatsen in de ochtend) om 1.00u uit waarna rugweeen begonnen.
Tweede kindje gaat ook sneller dan de eerste, derde sneller dan de tweede... Dus 5de kan ook snel gaan
Als ik al die ervaringen lees denk ik jeetje was ik nou echt de enige bij wie het 4 dagen duurde Haha Ik denk inderdaad ook dat het per persoon verschillend is.
Hier werd ballonetje om 17.00 geplaatst, en volgende ochtend om 7.00 bleek ie al los te zitten. Ze zeiden als er voor 14.00 geen vliezen breken, dan gaan wij dat doen. Om 11.00 braken de vliezen spontaan, en om 16.07 was mijn dochter er. Ik was toen 41 weken precies. Vandaag te horen gekregen dat ik morgen opnieuw wordt ingeleid, ben dan 39,3. Ook is de planning weer om 17.00 ballonetje te plaatsen. We wachten maar af, hoelang t nu gaat duren. Was nog geen verweking zelfs vandaag. Maar toch moet ie eruit, wrgens te hoge bloeddruk, en eiwit spoortjes in urine.