Meiden, Sinds 1 1/2 jaar zijn wij bezig zwanger te worden, waarvan 1 keer gelukt. Helaas miskraam na 8 1/2 week. Nu zijn we in ronde 18 en we hebben sinds 3 a 4 maanden dat het klussen steeds meer als moeten gaat voelen. Waar we eerder nog wel door de week voor de lol vreeen, is dit teruggegaan naar in t weekend en nu alleen nog maar rond de vruchtbare dagen of 1 keer per twee weken.. Ik vind dit heel moeilijk en mijn mannetje ook: hij zegt dat hij het heel moeilijk vindt de knop om te zetten van 'ik moet nu, ik wil een kind en zij ook' naar 'ik wil haar en zij mij ook'. Helemaal nu we aan het begin vd echte MM staan (januari kijkoperatie en mogelijk dan IUI of IVF) is de druk erg hoog: het is nu eigenlijk de laatste keer waardoor we nog onder de MM uit zouden kunnen....we denken dat niet hardop maar we voelen dat beiden zo. We zijn wel dol op elkaar, vinden elkaar wel erg aantrekkelijk maar het werkt nu niet zo. Alles wat met seks te maken heeft (sexy lingerie, tongzoenen, romantische sfeer scheppen) is nu eigenlijk uit den boze in de zin van dat het druk geeft...en dus doe ik dat niet..... Kennen meer meiden dit? Ik moet mijn 'stemmetje' dat roept dat er seks moet komen, want ik ben al 38 etc etc...echt zo indammen. Denken dat het niet perse deze maand hoeft, rustige gedachten, mij instellen op geen seks hebben deze vruchtbare dagen helpt wel wat. Koosje
YEP helemaal herkenbaar..na a24 maanden en veel gedoe voordat er eindelijk een eitje is bij mij...neee...geen zin..ook rondom vruchbare dagen is het van: kom op effe 2 dagen en dan heoft t effee niet. Ook ik ben dol op mijn vriend en hij op mij..maar das effe lager pitje
Wij hadden dat ook, heel herkenbaar, wij hebben het wat meer leuk gemaakt, bijvoorbeeld vooraf elkaar masseren, of gewoon een keer op een avond dat het niet perse MOET, gordijnen dicht, kaarsjes aan lekker in de woonkamer op een handdoek en om de beurt elkaar masseren. En wij hebben de tantrische liefdeskaarten gebruikt, daar staan opdrachtjes op, geeft niet alleen veel lol maar werkt ook wel lustopwekkend, erg gezellig, verkrijgbaar bij de esoterische winkel...succes! En wie weet samen een erotische film kijken wil ook nog wel eens helpen...
wij hebben dat ook een hele tijd gehad en sinds juni'06 dat we weten dat alleen ivf ons aan een kindje kan helpen is heel de druk eraf en doen we nu gewoon waar en wanneer we zin hebben maar idd toen we het nog niet wisten was het op den duur zo verplicht en dat gaat je tegenstaan na een tijdje ja heel veel succes meid hopelijk ben je snel zwanger
Dit is heel herkenbaar, Vooral mijn vriend heeft moeite om de knop om te kunnen zetten. Ook wij "klussen" bijna alleen nog maar rond de vruchtbare dagen. Is heel slecht maar we kunnen het soms echt niet opbrengen. Nu waren we toch al niet van de regelmatige "klussers", we deden het zo'n 1 a 2 keer week en dan is 3 of 4 dagen achter elkaar of twee weken lang om de dag soms een hele opgave. We hebben ons wel voorgenomen dat als het deze maand niet gelukt is we meer aandacht aan elkaar gaan besteden en proberen het leuker en spannender te maken en niet alles op de vruchtbare dagen aan te laten komen. Heb dus al een spannend lingeriesetje gekocht waar mijn vriend niks vanaf weet Dat vind hij vast leuk. Veel liefs Nataly
gelukkig heb ik en mijn vriend (voor zover ik dat van hem kan oordelen...) NOG geen last van. Natuurlijk zit er wat meer druk achter rond de vruchtbare dagen, maar daarvoor en daarna doen we het ook regelmatig. En dat kan gelukkig nog steeds onspannen en zonder de gedachte het moet..... maar wij zitten dan ook 'pas' 7 maanden in de MMM, hoewel wel al wel 16 maanden bezig zijn.... Maar.... ik kan het me helemaal voostellen dat zoiets erin sluipt! Ik hoop dat jullie toch nog een idee kunnen vinden om er weer meer van te genieten! Bv een lekker weekendje weg (een hotelkamer doet wonderen!) in de tijd dat het niet persee 'moet'..... succes hoor meis! Hoop dat jullie heeeeel snel aan de beurt zijn!
Pfjoei......heel fijn te lezen dat veel meer meiden dit hebben. Ik bedoel, ik kan het hier wel met vriendinnen die daar niet in zitten over spreken maar da's toch totaal anders. Ik vind het echt onvoorstelbaar hoe dat er zo in kan sluipen....we konden echt zo van elkaar genieten en nu...doen we het bijna niet meer. Ik heb mij daar even onzeker over gevoeld: zou hij mij wel nog aantrekkelijk vinden? Maar nu weet en voel ik echt dat dat zo is maar dat het moeten teveel een rol in gaan spelen. Ik vind met name het geduld hebben rondom de vruchtbare dagen zooooo moeilijk....geen druk zetten...juist nu, zo vlak voor de medische molen, maar dat is mijn opgave...ik roep in mijn hoofd wat af: 'HET HOEFT NIET DEZE MAAND' ..'HULP IS ON THE WAY' (januari MM)...relax.... Ik stel mij nu deze maand maar in op geen sex deze dagen...dat vind ik wel verdrietig maar goed...de druk is dan ieg weg...t is ook mijn druk die hij voelt Koosje
Fijn dat het ieg lukt rondom de vruchtbare dagen! ...maar het is wel gek he dat seksen alleen voor een kindje. Wij zeggen ook vaak: de volgende maand gaan we het echt anders doen, en dan toch....maar goed: voornemen en het dan ook doen is denk ik wel de remedie...fijne seks buiten de beladen dagen geeft uiteindelijk ook wel weer meer kans op genieten-seks op de vruchtbare dagen denk ik. Voor mannen is het ook moeilijker de knop om zetten dan voor vrouwen denk ik... Koosje
Dat is ook mijn hoop...gek, maar ik ga bijna hopen op de medische molen dan zijn we ieg van deze seks-druk af.....en kunnen we weer lekker seksen opbouwen! Ja, snel zwanger worden is de remedie denk ik Jij ook veel succes meis! Koosje
ook ik merk wel dat, vooral het voorspel, wat geforceerd is rond de vruchtbare dagen. Ook als je zin hebt zit toch die gedachte in je achterhoofd.. Maar, met goed (spermavriendelijk) glijmiddel, massages, en humor, komen we er wel..
Ja, het is allemaal moeilijk. Alleen bij mensen die binnen een half jaar of een jaar zwanger zijn spreek je nog over spontaan. Daarna wordt het al moeilijker. Bij ons is de kleine via ICSI gekomen en ik kan je zeggen dat het bij ons ook in die periode niet echt romantisch was. Het is toch erg klinisch en voor een man kan het genant zijn met zijn potje spermacellen op weg naar het ziekenhuis. Wat voor mij het allerbelangrijkste is dat ik me er goed bij voelt. Betekent dit even geen sex, dan accepteer ik dit. Wij zijn nu een jaar verder, onze kleine meid is 4 maanden en ik heb goede hoop dat alles weer goed komt. Groetjes, Danielle
Dit vind ik wel het allermoeilijkst...vooral in de vruchtbare dagen voelt het zo als een ronde voorbij laten gaan...en toch: er is geen keuze, anders gaat de relatie of de sex def voorbij...en dat is het laatste wat ik/je wilt! Wat fijn dat jullie nu een dochter hebben van 4 maanden! Ondanks de moeilijkheden op seksueel vlak en moeten dus toch resultaat! Koosje
Heel herkenbaar allemaal. Als mijn partner doorhad dat het de Vruchtbare Dagen waren, sloeg hij dicht. Ik moet zeggen dat ik het verplichte klussen ook erg vervelend vond, aan het begin niet zo maar later wel. Het Romantische en vooral het genieten van elkaar ging er af. Gelukkig is dat helemaal veranderd inmiddels. We doen IVF en het is al allemaal zo klinisch. Des te leuker maken we het nu, nu er geen druk meer achter staat. Groetjes, Elvira
hey! Idd heel herkenbaar!Ik denk dat iedereen die zwanger wil worden,en bij wie het langer duurd wel tegen die tegenzin oploopt! Wij hebben de laatste keer ook echt naast elkaar gelegen van:goh ja,binnen 5 dagen springt het eitje!Maar waren beide moe en hadden geen zin.Toch met veel moeite toen eindelijk wat gedaan,en ondanks dat ik nu wel zwanger ben staat de manier waarop me nog steeds tegen!Had altijd het romantische beeld in me hoofd,een kindje uit liefde maken,terwijl je niet in je achterhoofd hebt dat het die dag MOET gebeuren! Ben er natuurlijk blij mee dat het geholpen heeft,maar kan me heel goed voorstellen dat onder druk presteren idd niet leuk is! Ik hoop voor jullie allemaal dat het snel raak is,en dat jullie dan ook kunnen gaan genieten! liefs