Hoeveel tijd tussen voedingen - 7 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door DafMick, 28 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DafMick

DafMick Lid

6 mrt 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

mijn zoon is nu 7 weken oud en al een flinke vent. 3 weken terug woog hij 5020 kg en was 58 cm lang. Iom het CB zijn we toen overgestapt op voeding voor hongerige baby's.

Onderhand geven we 150+5 voeding en dat krijgt hij 7x per 24 uur en alle voedingen drinkt hij zonder problemen op, zonder terug te geven.

Zijn schema is als volgt:
    7:00
    10:00
    13:00
    16:00-16:30
    19:30
    22:30-23:00 en dan moeten wij hem wakker maken
    02:30-03:00

Nu lees ik overal dat hij voor zijn gewicht en de hoeveelheid drinken het zou moeten kunnen doen met 5 voedingen per dag en heel soms zit hij op 6 voedingen als hij s'ochtends een keer wat later komt, maar in principe houdt hij vast aan zijn 3uurs schema.

Hoe zou ik dit kunnen rekken? Meer voeding geven heeft geen zin, want dat drinkt hij niet op.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Voor een kindje van zijn leeftijd en gewicht is het goed om niet meer dan 1 liter voeding (max. 30 schepjes per dag) te geven. Het aantal voedingen maakt hierbij niet uit. Het is niet nodig om perse naar 5 voedingen te gaan. Probeer eerst uit te komen op 6 voedingen per dag. Voor de voeding van 22.30 - 23.00 u moet je hem wakker maken. Wat zou er gebeuren als je hem laat liggen en afwacht wanneer hij voor een voeding komt? Misschien kun je zo al met een voeding minder uitkomen.

Succes.
    Groeten Astrid

3. DafMick

DafMick Lid

6 mrt 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik hem niet wakker maak, dan komt hij een uur later, dus doorslapen is nog niet aan de orde.

Alsof hij ons gehoord heeft, heeft hij vannacht van 2-7 geslapen en ben ik nu aan t proberen om 4u tussen dr voedingen te laten.

Deel Deze Pagina