Hoeveel tijd tussen voedingen is normaal (borstvoeding)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Manon11, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manon11

Manon11 Lid

9 jan 2014
    25
    0
    1
    NULL
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

Ons dochtertje is vandaag precies 11 weken. Ze heeft verborgen reflux, gebruikt medicatie en we zijn aan het uitzoeken of ze ook koemelkallergie heeft (ik zit op dieet, geef volledig borstvoeding).
    Sinds een paar dagen laat ze ineens heel veel tijd tussen de voedingen in! Nu ineens vaak 5 a 6 uur.
    Al een aantal keer zelfs 8 uur (ook overdag), tussendoor drinkt ze dan enkele slokjes en gaat dan krijsen. Voordat ze weer echt een rustige, volledige voeding drinkt zijn we uren verder.Terwijl ze de eerste weken gewoon rond de 3 uur tussen de voedingen liet en ik ongeveer 8 voedingen per dag gaf. Nu vraag ik me af, is dit normaal, die plotselinge verandering? Herkennen anderen dit?? En moet ik er gewoon maar op vertrouwen dat ze zelf goed kan aangeven wat ze nodig heeft?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
    Liefs Manon

2. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat dit topic beter in bij het forum 'Borstvoeding' past. Daar zitten veel moeders met een hoop ervaring die je kunnen helpen!
    Maar in antwoord op je vraag:
    Ik begrijp dat je wilt voeden op verzoek?
    Ik ben nog geen super-expert maar zelf geef ik nu ruim 18w borstvoeding op verzoek maar ook dan laat ik er niet meer dan 4 uur tussen. Ook als dat betekent dat ik m'n zoontje wakker moet maken. 4 Uur is voor mij echt de max. anders krijgt hij veel te weinig voeding.
    Zover ik weet bij reflux gaan kindjes óf heel veel óf juist minder drinken dus ik het wel scherp in de gaten houden.

Waar het door komt of wat je aan de onrust kan doen weet ik ook niet precies helaas! Succes! Lijkt me erg lastig hoor :(

3. Manon11

Manon11 Lid

9 jan 2014
    25
    0
    1
    NULL
    Zuid-Holland
    Dank je wel littlemissme, ik wil inderdaad graag voeden op verzoek! Ik vond 8 uur ook al wel lang aanvoelen hoor, en zou me er ook prettiger bij voelen als ze eerder zelf komt...

En ik denk dat ik deze vraag inderdaad beter bij de borstvoedingspijler had kunnen plaatsen, oops! Nog even wennen hoor, zo'n forum :)

4. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Hi Manon,

Jeetje wat zielig voor je meisje! Zelf voed ik nu ruim 17 weken op verzoek en zit er max vier uur, maar meestal 3 uur tussen de voedingen.

Je dochtertje krijst als ze tussendoor voeding krijgt, denk je dat dit komt door pijn in de slokdarm? In dit artikel wordt kort een vergelijkbare situatie geschetst, waarbij wordt geadviseerd de baby te volgen: spugen en reflux

Is ze sinds het starten met de medicatie gaan krijsen en de voedingsmomenten gaan spreiden, of daarvoor al?

Deel Deze Pagina