Dit vraag ik mezelf af. Weet iemand het antwoord? Dus niet het sperma wat al evt aanwezig is in het lichaam van de vrouw, maar nieuwe, verse zwemmers hoe lang doen deze erover voordat ze het evt te bevruchte ei zullen bereiken?? Zoek me rot op internet/Google.. Mirre
Geen idee,...maar ik heb wel gelezen dat het het beste is als de zwemmers al zo'n uur of 8 voordat het ei arriveert aanwezig zijn....ik ga ff zoeken hoe ik daarbij kom...
Fijn als je me even wil helpen zoeken! Ik zoek me het ongans. Ik weet dat het beter is als er al zaadjes aanwezig zijn, maar stel dat het niet het geval was/is ...dan wil ik weten hoelang de soldaatjes erover doen om hun doel te bereiken. Je zou denken...stel dat het (zoals ik ergens las hier op de site) 3 dagen zou zijn, dan heeft een positieve ovulatie-test totaal geen zin, want dan schiet je altijd mis.. Mirre
Dit vond ik wel: Het proces van bevruchting en innesteling. Het rijpe eitje is net vrijgekomen uit de follikel en bevindt zich ergens aan het begin van de eileiders. De wuivende beweging van de franjeachtige uitsteeksels van de eileider zorgen ervoor dat het eitje opgevangen wordt en op reis kan gaan naar de baarmoeder. De geslachtsdaad heeft al plaatsgevonden en de spermatozo (van het _ Griekse 'spermatozoën' = zaadcel), die het ei gaat bevruchten, heeft op dat moment al een lange tocht achter de rug en bevindt zich nu in de buurt van het eitje. 'Samen met minstens twintig miljoen andere zaadcellen heeft de spermatozo door de baarmoederhals, door de baarmoeder en door de eileider gezwommen. Een tocht van gemiddeld vijftien tot achttien centimeter, waar hij enkele uren over heeft gedaan. Veel obstakels moesten overwonnen worden op weg naar het ei. Grote aantallen spermatozoën zijn tijdens de reis afgevallen. Ze waren echter nodig opdat één de eicel zou bereiken. Op het moment van de bevruchting zijn er nog een paar honderd over. Waarom er zoveel spermatozoën geproduceerd worden is niet helemaal duidelijk. In ieder geval hebben ze elkaar nodig om gezamenlijk een bepaald enzym af te scheiden, het enzym hyalutonidase. Door deze stof is het mogelijk, dat de bevruchtende spermatozo de eicel binnendringt. Het wonderlijke is, dat de andere spermatozoлn niet in staat blijken het ei binnen te dringen, wanneer een zaadcel zich al in het ei bevindt. Op het moment dat de spermatozo binnen is breekt zijn staart af. Alleen de kop, waarin zich de erfelijke eigenschappen van de man en die van zijn voorouders bevinden zwemt verder naar de kern van de eicel, waar het erfelijk materiaal van de vrouwen haar voorouders ligt opgeslagen. De kernen gaan nu naast elkaar liggen en hun inhoud versmelt: de bevruchting vindt plaats, een proces dat ongeveer een half uur duurt. Na dit half uur zijn alle genetische eigenschappen van de nieuwe mens bepaald. De lengte, de kleur van het haar en de ogen, de vorm van de kin, de lijn van de wenkbrauwen, de mate van beharing, de grootte van de voeten, maar ook het temperament. Alles ligt na dat halfuur vast en hoeft 'alleen nog maar' tot ontwikkeling te komen. Het geslacht van het kind hangt af van de soort spermatozo die binnen is gedrongen. Wanneer dit een x-spermatozo was dan wordt het kind een meisje, was het een y-spermatozo, dan wordt het een jongen. Na de versmelting van de inhoud van de twee kernen vormt zich een cel met twee kernen of polen. Ongeveer drie uur daarna gaan de chromosomen, de langwerpige staafjes waarin het erfelijk materiaal is opgeslagen, zich overlangs delen, waarna de gehalveerde chromosomen naar de twee polen trekken. De cel heeft zo twee dochtercellen gevormd, met precies dezelfde erfelijke eigenschappen. Steeds opnieuw splitsen de cellen zich nu. Ze worden bij elkaar gehouden door het vliesje dat eerst alleen de moederlijke eicel beschermde. Terwijl het eitje zich steeds opnieuw aan het delen is, wordt het door de eileiders in de richting van de baarmoeder voortbewogen. Trilhaartjes aan de binnenkant van de eileider en lichte samentrekkingen van het spierweefsel maken dit transport mogelijk. Naarmate het ei dichter bij de baarmoeder komt, neemt de snelheid van voortbewegen af en zo'n vijf tot zes dagen na de bevruchting nestelt het zich in de wand van de baarmoeder. Meestal aan de bovenzijde vlak bij de plaats waar de eileider uitmondt, maar ook wel op lager gelegen plaatsen in de baarmoeder. Onder invloed van de hormonen, die in de tweede cyclushelft worden uitgescheiden, is het slijmvlies van de baarmoeder goed voorbereid op de komst van het ei. Het weefsel is wat sponsachtig geworden. Het ei ziet er nu uit als een moerbei of braam. Langzaam worden nu de tussen de cellen liggende holten opgevuld met vocht en deze voegen zich samen tot een vochtblaas, die in tweeën gedeeld wordt door een groepje cellen. Uit het ene deel zal het kind ontstaan, uit het andere de placenta of moederkoek.
Je bent 2 weken voor je weer ongesteld moet worden vruchtbaar, maar haast is geboden want een eicel kan maar een paar uur na de eisprong bevrucht worden. Het is bijna een wonder dat er ooit iemand zwanger wordt Gelukkig zijn de mannelijke zaadcellen sterker . Die leven wel enkele dagen en kunnen zich na de coïtus een aantal dagen rustig houden in de baarmoeder in afwachting van een te bevruchten eitje. Heb je hier iets aan? Ik ga morgen dat andere stuk ff zoeken...kan het nu niet vinden maar we moeten zo weg...dus heb geen tijd meer...
Dank je in iedergeval voor het meezoeken! Steeds vind ik ook weer hetzelfde terug .. maar ik wil weten of je nog zwanger kan raken op het moment dat je de LH-piek hebt!? Als die zaadjes dan nog ...dagennnnnnnnnnn...nodig hebben om er te komen ben je altijd te laat. Dat zou betekenen dat je alleen voor je eisprong echt vruchtbaar bent volgens mij. Mirre
Dit vond ik net hier op het forum ergens... lovely21 schreef: ooo en ik vond dit : De bevruchting De eicel blijft na de eisprong een paar uur leven, maar zaadcellen leven veel langer. Die kunnen het soms wel een week vol houden (er zijn zelfs gevallen bekend dat zaadcellen meer dan 10 dagen in leven bleven. Dat betekent dat je gemiddeld zeven dagen vruchtbaar bent. De kans op bevruchting is op het moment van de eisprong tot een halve dag erna het grootste. Zelfs drie keer zoveel als in de zeven dagen voor de eisprong. Ja ik wist wel dat ze lang bleven leven...het is ongeveer 3 dagen zwemmen naar de eicel...
......die 3 dagen zwemmen las ik ook , maar ik vind dat erg lang. Vraag het me echt af. Het kan zo zijn hoor, maar als dat zo zou zijn dan heeft die ovulatie-test helemaal geen zin...alleen maar om ook achteraf te kijken dan of je ei geweest is!
Volgens mij kun je dit lezen bij wij vrijen al jaren verkeerd van moderater natasja, tenminste als dat is wat je zoekt.
Neeeeeeeeeeeeeeeeee ik bedoelde dat niet lieve San! Dat wist ik al, zaadjes blijven lang leven en dat is hartstikke mooi als jje dagen voor je eisprong hebt geklust, maar stel dat je dat niet hebt gedaan..dan heb je (als dat waar is) geen kans om zwanger te worden daarom begrijp ik er geen bal van.
Volgens mij 8 uur. Ik heb dat eens ergens gelezen. Maar die 3 dagen zwemmen daar klopt echt niets van volgens mij. 3 dagen! Nee ze blijven 3 dagen leven. Ik dacht echt 8 uur. Zal ook eens googlen.
http://www.fertiliteit.info/content/fer ... ding23.asp kijk hier maarn eens, daar staat het antwoord over vruchtbaarheid precies
Janne, Dat lijkt me beter en meer logisch 8 uur ipv 3 dagen.... Dan klopt het verhaal over verkeerd vrijen wat Natasja geplaatst heeft ook wel. Daar kun je lezen over de LH piek en dat stuk begrijp ik, dan kun je te laat zijn! Maar als je aan t begin van je piek... (stel dat je die zou weten door bijv 3x per dag een ovu-test te doen bijwijze van )... zou klussen ..KAN..het nog op tijd zijn! (zoals ik het begrijp) Mirre
Zaadcellen kunnen tot 72 uur overleven, een eicel leeft maar 12 tot 24 uur. Zaadcellen doen er ongeveer 10 uur over om van de vagina naar de eileider te ... Dit vond ik op google. Alleen toen ik hem aanklikte kreeg ik een weblog van iemand. Maar iig 10 uur dus.
Daar is het antwoord wat ik zocht!! 10 uur dus!! Oke, dank je Janne Dan is dat me ook weer duidelijk. Mirre