Dat klinkt beter....drie dagen vond ik ook wel errug lang.... Want dan zou het dus een fabeltje zijn dat je op de dag van je eisprong nog zwanger kunt raken... Ik ga ook ff kijken...ahhahaa...
In een tijdsbestek van circa een half uur overbruggen de spermatozoa, wier aantal nu met vele miljoenen is gereduceerd, de afstand van ongeveer 10 centimeter door baarmoederhals en baarmoeder tot in beide eileiders, hoewel de bevruchting slechts in één eileider zal plaatsvinden. Hier moeten ze een tweede hindernis passeren, die moet voorkomen dat de zaadcellen zich te snel door de eileider verplaatsen voordat het ei is uitgestoten. ik vondt het al zo lang dat zaadcellen er zo lang over zouden doen (10 uur) want zelfs als je weet dat je je eisprong hebt gehad en je gaat gauw "klussen"kan het nog op tijd zijn dat had ik wel al eens op zo'n ziekenhuis site gelezen van een of andere gyn... hieronder staat hoe en wat over bevruchting...en ook dus over de weg van het eruit "komen"tot aan de ei... http://www.e-gezondheid.be/nl/gezondheid_tijdschrift/gezondheid_het_menselijk_lichaam/Bevruchting-3929-538-art.htm succes meiden
ik vondt het al zo lang dat zaadcellen er zo lang over zouden doen (10 uur) want zelfs als je weet dat je je eisprong hebt gehad en je gaat gauw "klussen"kan het nog op tijd zijn dat had ik wel al eens op zo'n ziekenhuis site gelezen van een of andere gyn... Toch is het echt 10 uur hoor Smoekie. Maar als je nog snel klust als je ei al geweest is en dat er dan een bevruchting is, dat komt omdat de eicel ook nog even leeft. Vaak lees je tussen de 12 en 24 uur, maar ik heb ook weleens gelezen 6 uur, dus dat weet ik niet. Een zaadcel doet er echt 10 uur over. Ik kan er niets anders van maken.
Wat ik heb begrepen van de ovutesten, is dat die een paar keer positief aangeven (geen eigen ervaring overigens, want heb dit nooit getest, dus dit is puur van lezen van mensen die het wel gebruiken) en dat je dan je eisprong krijgt. Dus als ie positief is "moet/mag" je aan de slag en ben je nog wel op tijd. De hormonen waar die dingetjes op testen zijn er voor om je ei te laten springen heb ik begrepen. Groetjes Daphne
Dit heb ik nog even opgezocht. Op wereldreis Zeker in verhouding tot hun grootte is de afstand die ze moeten afleggen enorm. Met hun 'motortje' en staart gaan ze pijlsnel vooruit, draaiend om hun eigen as. Een normale zaadcel zwemt zo'n twintig centimeter per uur, veel harder dan een mens ooit zal kunnen zwemmen. Het betekent dat de snelzwemmer binnen een uur na de zaadlozing bij de eicel kan zijn. Onderweg sneuvelen er velen en slechts zeven à acht bereiken het einddoel. Daarvan wint de sterkste.
Hoi Mirre! Ik heb ook even voor je gezocht, in het boek Veilig Zwanger. Daarin staat o.a. het volgende: Soms liggen er al enkele dagen spermacellen te "wachten" en vindt de daadwerkelijke bevruchting meteen na de ovulatie plaats. Een andere mogelijkheid is dat de eicel een paar uur moet wachten voordat de zaadcellen vanuit de baarmoeder door de eileiders komen aanzwemmen. En: De afstand die door de zaadcellen moet worden afgelegd is 17 cm. Ongeveer een klein halfuur na een zaadlozing in de vagina komen de snelste zaadjes aan bij de eicel, maar uiteindelijk wordt deze bestormd door vele zaadcellen. Hoop dat je hier wat aan hebt, Groetjes Sara
Ben erg blij met deze vraag....het is voor mij vandaag dag 15 en ik heb giga het idee dat ik NU mijn eisprong heb! Normaal is dit op de 18/19e dag. Dus als ik het goed begrijp moet ik nu direct klussen, om alsnog een kans te maken? Mazzel dat mijn ventje vandaag vrij is
Ik weet het niet meer. Ik dacht echt altijd dat ze wel een marathon moesten afleggen. Mijn enige tip: begin op tijd.
Het heeft nogal wat voeten in de aarde gehad, maar Mirre is blij dat ze deze vraag stelde. Ik hou het gewoon lekker op dat de zaadjes er dus wel gewoon nog op tijd kunnen komen (na m'n eisprong) ..met ongeveer 30 min !! Liefs, Mirre
Hihihhihihi we hebben vannacht geklust...en mijn mannetje...die ligt nu nog knock-out hihihhihi Omdat ik vanmorgen zoooo happy was dat ik volgens Persona binnen 12-24 uur mijn ei kan verwachten...ben ik hyper nerveus en kon niet meer slapen (kep maar 4 uurtjes geslappen na de wilde escapades van vannacht )
Hele goede en interessante vraag. En het uiteindelijk antwoordt: +/- half uur. Helemaal goed Top dit. Hier kunnen we wat mee. Thanx
Goed he Daar heb ik over nagedacht!! Nee zonder gekheid, zie regelmatig dezelfde dingen terugkomen maar deze kon ik gewoon echt niet vinden! Zelfs op Google was het niet 1,2,3...duidelijk van zolang zijn ze aan het zwemmen voordat ze aankomen. Ik hoop dat er vele met mij blij zijn met dit antwoord.
Algemeen bekend over innestellen is dat t kan vanaf 5 tot 9 dagen na je eitje ongeveer....Maar er zijn zeer zeker gevallen bekend waar het eitje zich pas kort voor de nod heeft ingenesteld...het kan dus zeker wel! Maar goed...ook dat staat overal weer anders.... Ik sluit me aan bij dat half uur van smoek...ik heb dat idd ook ergens gelezen....