Volgens mij hebben ze binnen een paar uur hun doel al bereikt hoor. Weet het bijna zeker. Als het 3 dagen zou duren dan hebben ovutesten dus totaal geen nut. Maar 3 dagen dat is echt onzin. Dat is volgens mij de tijd wanneer het eitje in de baarmoeder aankomt? (na bevr)
Ja! Gevonden!!! Lees maar De weg van de zaadcellen Elke keer dat een man klaarkomt, worden ongeveer 200 tot 700 miljoen zaadcellen via de zaadleiders en de urinebuis geloosd. In de vruchtbare periode komen ze via de schede in het cervixslijm en verdelen zich over de crypten van de baarmoederhals (Afbeelding 6). De eerste zaadcellen bereiken de eileiders al een uur na de zaaduitstorting. De andere stijgen in de loop van de volgende dagen op naar de eileiders. Omdat de zaadcellen in deze tijd van de cyclus nog een tijd in de baarmoederhals in leven kunnen blijven, kan er ook nog enkele dagen na het vrijen een bevruchting plaatsvinden.
een innesteling vindt plaats tussen de 5 en 10 dgn na bevruchting, dus zowieso een paar dagen voor je nod....maar ik denk dat jij meer bedoelt of het kan dat je eitje zich vlak voor je nod innesteld... heb jij een late eisprong, of een korte luteale fase kan het zeer zeker zo zijn dat de innesteling vlak voor je nod plaats vindt waardoor je misschien ook nog eerst een keer ongesteld wordt... ik denk zelf dat ik dat bij beide eerdere zwangerschappen heb gehad, omdat ik bij beide eerst nog 2x ongesteld werd, terwijl achteraf bleek dat ik dus al zwanger was.....