Hebben jullie ook zo'n bewegelijk kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alexandra1988, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0
    In de buik was Kenji al heel erg druk, maar nu... haha!
    Ik weet niet of het normaal is, maar krijg van alle kanten te horen van: "boh, wat is die bewegelijk zeg, dat heb ik nog nooit gezien".

Kenji zit of ligt nooit stil, is constant met zijn beentjes aan het schoppen en met zijn armpjes aan het "rondslaan"...

Ik ben eraan gewend, maarja, omdat iedereen dat zegt?

Zijn hier nog moeders die dit herkennen?

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, hier ook een druk kindje. Ook een hele drukke papa, dus ik denk dat het daar van komt. ;)
    Ze is erg beweeglijk. Idd ook al in de buik en toen ze net geboren was. En nu houd ze nog niet van rustig zitten of liggen. Altijd druk bezig!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook eentje... zit bijna nooit stil. Gelukig dat ze geregeld ook nog even slaapt hihi.

4. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Hier ook een!
    in de buik al enorm druk en alert.
    ook nu heel expressief en bewegelijk.
    Ook een enorme zuigbehoefte, heel sterk, veel kijken enz.

Ik was precies zo als baby.. ik heb a.d.h.d... en das erfelijk..
    dus wie weet is mijn ventje niet zomaar alleen druk ;)

(hij is 3 weken, en moet echt iets te doen/te zien hebben! anders verveeld hij zich duidelijk.. ook is hij snel overprikkeld. )

Ach, mama weet er mee om te gaan! Ik weet precies wat hem overprikkeld (mij ook overprikkeld) en wat fijn is voor hem..

5. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    ps.. ook in zijn slaap ligt hij niet stil :p
    ik had op voorhand al slaapzakjes gekocht, en inderdaad, vanaf dag 3 is het dekentjes wegtrappen, zichzelf wakker zwaaien enz.
    Ik baker hem dus ook in (losjes met een hydrofielluier. maar dat hij niet met zijn armen z'n dekentje kan wegslaan enzo)

hij wisseld ook veel van houding met slapen. zij naar rug en andersom, en als hij op zijn rug ligt zijn hoofdje elke keer dat ik kijk weer andere houding.

6. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0
    Ik heb de eerste weken voor het inbakeren een puckababy gebruikt!
    Deze werkte super bij ons!

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook een puckababy gebruikt. Ons meisje was toen ze klein was in haar slaap ook erg onrustig.

8. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Hiero ook een erg druk jochie, hij is nu al 1 jaar en 2 maanden maar vannaf de geboorte ook al behoorlijk bewegelijk. In de buik trouwens niet, toen ben ik een paar keer voor een extra echo naar het ziekenhuis geweest omdat ik hem niet voelde.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn ventje ligt heel af en toe stil naar iets te kijken, maar meestal is hij bezig. Kon ook al heel vroeg draaien, trapt graag overal tegen aan met z`n voetjes, pakt alles beet wat hij ziet.

In de buik was hij wel aanweziger dan zijn zus, maar hij deed mij nooit zeer met schoppen ofzo.

10. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Hier ook zo'n beweeglijke dame. Was ze in de buik al en nog steeds. Loopt de hele dag rond zit bijna nooit stil en als ze stil zit is ze op haar manier wel bezig. Slaapt gelukkig wel tussen de middag bijna 3 uur en ze is megamegalief. In het begin ook in een puckababy geslapen. Volgens het KDV ligt ze qua ontwikkeling voor, ze zegt al woorden als "kinderwagen" "babyfoto" zingt liedjes en heel verstaanbaar, maakt al 3-woorden zinnetjes. Volgens KDV was dat niet normaal voor een kind van 18 maanden. Ze pikt ook alles heeeeeeel snel op het is net een spons en is heel sensitief maar stabiel kind dat precies weet wat ze wilt haha

11. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    Hier ook een heel druk meisje, zelfs in haar slaap

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Yep hier ook eentje die nooit stil ligt/zit.. Maaja dat kan ik zelf ook niet :D

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ook hier een druk kindje. Altijd aanwezig! In het begin leek het wel een grasmaaier. Toen de puckababy gebruikt en dat hielp goed.
    Hier zowel qua beweging als geluid erg aanwezig. Sven hoor je eigenlijk altijd wel (behalve als ie slaapt).

Deel Deze Pagina