Hey allemaal... Mijn zoontje Damani staat telkens in bed, hij heeft het helemaal ontdekt en vind het dus ook geweldig... Dat betekend dus ook dat de slaapjes overdag er haast niet van komen, want meneer is te druk bezig met klimmen en klauteren. En zodra hij 's nachts wakker word, staat hij dus ook ! Wat te doen? Slaapzak heeft hij al... Gewoon laten gaan ? Of hebben jullie tips..? Elke keer heen lopen en hem goed leggen, of gewoon afwachten ? Thanks alvast.. -x-
Als je een slaapzak hebt, is dat alles wat je kunt doen. Gewoon lekker laten klimmen, alstie moe is, gaat hij vanzelf wel slapen. En ik denk dat het eerst ook een nieuwtje voor hem is, hoor. Gaat vanzelf wel weer over.
Eva had dit een paar maanden geleden ook toen ze net ontdekt had dat ze kon gaan staan. Overdag kwam er toen een weekje ofzo van slapen erg weinig, wat wij toen deden was wachten tot ze bijna omviel van de slaap en dan pas naar bed doen. Dan was ze vaak zo moe dat ze geen puf meer had om te gaan staan . Als ze wel ging staan lieten we haar altijd maar gaan, vaak ging ze dan vanzelf wel slapen en soms ging ze huilen, dan legden we haar weer neer. Nu doen we eigenlijk nog steeds hetzelfde, want Eva heeft nog steeds erg de neiging om te gaan staan . 's Nachts wordt ze eigenlijk haast niet wakker, tenminste niet zo wakker dat ze zou gaan staan. Maar dan zou ik het hetzelfde aanpakken als overdag, dus bij huilen weer neerleggen. Hier trouwens ook een slaapzak, maar dat is nooit een belemmering voor Eva om te gaan kruipen, staan en lopen door haar bed. Ik denk dat ze over een paar jaar heeeel goed kan zaklopen .
Ja hahaha.. ik denk het ook ja, slaapzak is geen obstakel En 's nachts is het ook nog zelden voor gekomen gelukkig -X-
hmm anne loopt gewoon met slaapzak en al door het huis.. dus ik denk inderdaad niet dat dat helpt anne heeft het heel kort gedaan.. en vervelende was dat ze dan ook bleef staan tot ze doodmoe was en dan maar ging huilen.... meestal liep ik dan naar boven om dr weer neer te leggen en nee dat werkte nooit in 1x maar de aanhouder wint en nu slaapt ze gewoon weer zoals het hoort
Gewoon laten gaan, het nieuwtje gaat er vanzelf wel af Thijmen doet het ook en op een gegeven moment gaat ie zelf liggen (na een paar keer te zijn gaan staan zitten en rond te hebben gedraaid )
Hier duurde het inderdaad ook maar even. Een weekje ofzo. Meestal legde ik hem om de 5 minuten weer plat neer. En na 2 of 3 keer bleef hij wel liggen.
Mijn zoon stond ook een tijdje in zijn bedje druk te doen, staan etc, en begon dan te huilen. Ik er naar toe, hem elke keer neerkeggen. Ik dacht eerst dat hij dit nodig had om af te koelen van alle drukte van de dag. Totdat ik hoorde op de creche dat hij daar altijd gewoon rustig naar bed ging. We hebben er vervolgens minder aandacht aanbesteed. En als hij huilde, ging ik naar hem toe, aai over zijn bol, speen in de mond. Maar ik liet hem gewoon staan, en verliet dan de kamer weer. Tot mijn grote verbazing ging hij in de meeste gevallen, direct zelf weer in zijn bedje liggen om te slapen. En nu na twee weken is het hele gedoe over.....
ja zo ging het bij ons dus ook mis En je weet wat voor drama dat geweest is... Het is even wennen weer, en dat kan best even duren!
Mijn zoontje gaat ook steeds staan. Met of zonder slaapzak dat maakt hem allemaal niks uit. Als ik hem naar bed breng doe ik het bedritueel zoals altijd. Gaat hij staan ga ik gewoon weg. Als ie moe is gaat ie vanzelf wel liggen en anders valt ie wel om van de slaap
Demi doet het ook, uiteindelijk gaat ze vanzelf zitten en liggen als ze moe is. Dus ik laat het ook altijd maar gaan. Ik zie het (nog) niet gebeuren dat ze over de reling klimt, dus ik vertrouw het nog wel zonder toezicht. Maar zodra ze idd wat langer is en wel eroverheen kán klimmen ga ik er wel kussen voor leggen ofzo