Hoeveel traphekjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tinkerbel, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben er 1, boven op de gang ;). Zo kan ze niet de zoldertrap op, en niet de eerste trap af. Vanuit onze slaapkamer kan ze wel naar beide trappen, dus dat is gewoon goed opletten. En als ze straks in een groter bed slaapt kan ze niet zelf naar onze kamer, maar dan halen we haal zelf wel bij het hekje vandaan ;).
    Wij gaan beneden waarschijnlijk wel een traphekje plaatsen als Eva kan lopen. Ze speelt nu vaak op de gang als ik aan het koken ben en daar is dus ook de trap. Ze klimt er wel op, maar ze is nog niet zo snel en ik hou het goed in de gaten. Ze komt nu in die tijd alleen maar de eerste tree op en dan ben ik er al. Maar ik denk dat als ze kan lopen het klimmen veel sneller gaat.

Saskia, hoe breed is jullie trap dan dat er niets past? Ikea heeft ook een hekje die tot 110 gaat, die hebben wij op de gang boven (gaat net, het is daar 108cm ;)). Met nog heel veel dank aan Angela80 die op het idee kwam het hekje daar te plaatsen :).

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben er ook 2, eentje in de gang voor de trap naar boven want onze tussendoor moet openblijven ivm de katten (op zolder staat de bak en hun eten/drinken). En eentje voor haar kamerdeur zodat ze niet naar de trappen/badkamer kan.

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    we hebben nu 2 traphekjes. 1 voor de keuken, 1 voor de open trap. in de toekomst krijgen we nog 2 hekjes erbij, 1 voor trap (naar beneden) en 1 voor open trap naar zolder

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook 1, bovenaan de trap.
    De gangdeur is hier altijd dicht, dus van beneden kan hij de trap niet op. Een (vast) zoldertrap hebben we niet.
    Als hij de deurklink op kan doen, dan moeten we nog iets verzinnen. Ik denk dat ik dan eerder de deurklink omhoog zou doen, want onze gang heeft niet echt een goede plek voor een hekje (ivm deur wc)

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier nu alleen boven bij de trap. Zodra ze de gang opgaat komt er ook 1 beneden, maar ik wil haar nu ook niet op de gang hebben, dus dat gevaar zie ik nog niet zo. Ze verliest mij sowieso niet uit het oog, dus ik zie het niet gebeuren dat ze alleen de trap opgaat ;)

6. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Wij hebben er eentje tussen de woonkamer en de gang zitten (trap gaat niet want die is aan 1 kant open) en een boven aan de trap. Wij hebben geen vaste zolder anders zouden we er nog 2 extra hebben.

Deel Deze Pagina