Wanneer peuterbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Imona, 27 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi dames.

Wanneer zijn jullie overgegaan van een ledikant naar een peuterbed?

De planning was hier wachten tot de 2e op komst is, maar of we dat gaan redden....

Vanmorgen stond mijn zoontje van 1.5 jaar namelijk met zijn voet over de rand van het ledikant....

En hoe hebben jullie die overstap gemaakt?
    En bedhekje of niet ivm uitvallen.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ging de oudste met 2,5 jaar over, heeft nooit een poging gedaan om eruit te klimmen, maar wij wilden dat hij gewend was (en niet overhaast moest wennen) voor zijn zusje werd geboren. Uiteindelijk ging hij zonder problemen over en sliep stukken beter dan de laatste tijd in z'n ledikant.
    Onze dochter blijft voorlopig ook nog in haar ledikantje liggen.

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Met 2,5 naar een 1 persoonsbed. Oudste klom toen al lang zelf uit bed, met slaapzak en al. En er ook weer in. Dus het eruit klimmen is voor mij nooit een reden geweest om een groot bed neer te zetten eigenlijk. Ze genoten hier wel van de geborgenheid van het ledikantje. Als hij er netjes uitklimt zou ik nog een poos wachten eigenlijk. Of een matras ernaast, zodat hij daar op valt.
    De jongste was nog geen 2 toen hij naar het 1 persoonsbed ging, maar dat was een noodgreep omdat hij zo enorm slecht sliep.

4. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.951
    1.713
    113
    Vrouw
    Ik ben echt net over naar een peuterbed. Vlak voordat hij 2 jaar werd.
    Ik heb het eerst kort geprobeerd met een ledikant waar je 1 kant open kan maken. En dat ging zo goed dat ik na 1 week een peuterbed hen gekocht.
    En het lijkt wel veel beter te gaan dan in het ledikant.

5. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.951
    1.713
    113
    Vrouw
    Imona en Petra13 vinden dit leuk.
  6. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

De oudste met 2,5 en de middelste net voor haar 2e. Beide in gewoon 1-persoons bed. Ging meteen goed.

7. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.180
    3.822
    113
    Een maand voor haar tweede verjaardag ongeveer, i.v.m komst van de tweede, niet te veel veranderingen tegelijkertijd. We hebben eerst zonder slaapzak geprobeerd maar dan had ze het koud, dus nu met slaapzak en dekentje. Ze heeft een peuterbed waar je eigenlijk niet uit kan vallen en die geborgenheid heeft ze wel echt nodig. Haar spenen vallen er wel snel uit, dat is een nadeel. En soms tref ik haar nu struinend op de gang maar dan kijkt ze heel beschroomd en lief dus dat geeft niet. Verder gaat het goed!

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier klommen ze met 13-14 maanden uit hun ledikant, met slaapzak en al. Toen ledikant omgebouwd naar open bedje (1 zijkant eruit). Oudste ging vervolgens met 2jr over op een eenpersoonsbed, jongste met 3jr. Geen tussenmaat gehad dus.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.300
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ons ledikant was groter, zodat we het om konden bouwen tot peuterbed. Dit hebben we gedaan met 2j4m. Als ze 4 wordt over 3 maanden gaan we een 1-persoonsbed doen, halfhoogslaper.
    We hadden in het begin een tuinkussen ernaast gelegd, maar ze is er niet uitgevallen.

10. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Ik ben ruim voor zn 2e verjaardag overgegaan naar peuterbed ivm (onverwachts) verhuizen.
    Het is een peuterbed die aan beide kanten omhoog en omlaag kan. Op de laagste kant heb je dus een normaal 1 persoons bed.
    Hij vond het heerlijk, zo'n groot bed! Eerst met slaapzakje en later met deken, omdat hij al vrij snel daarna zindelijk was en dat makkelijker plast. Wel met bedhek, want hij gaat s nachts zijn hele bed door!

11. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij zijn overgegaan toen ze net 2 jaar was.
    Wel meteen gewoon een 1persoonsbed, we hebben nooit een peuterbed gehad.

12. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Twee maanden voor zijn 2e verjaardag is hij naar een peuterbed overgegaan. Niet omdat hij eruit klom, maar vooral omdat hij slechter sliep en we het idee hadden dat het weleens door het "opgesloten" gevoel kon komen. Overgang ging prima en slapen werd beter. Alleen had hij na een paar weken ontdekt dat hij er uit kon. Dit heeft even geduurd, maar mede dankzij een wekker bleef hij na een tijdje netjes in bed liggen!

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.708
    113
    Met 2 jaar. Ik wilde ook de boel doorgeven maar toen ik na een jaar nog niet zwanger was zijn we maar overgestapt. Uiteindelijk goed want nu bijna 2 jaar verder, dan zou ze nu nog in een ledikant liggen. Het ging en gaat prima in een peuterbedje :)

14. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Hier dochter met 2,5 overgedaan naar een peuterbed. Ze heeft er tot vorige maand (6 jaar) in geslapen.

Zoontje van 2,5 gaat voorlopig nog niet over, denk pas met bijna 3 naar het peuterbedje. Nu is hij wel een draakje en ik voorzie een hoop problemen/gevaren als hij in zijn eentje rond gaat lopen boven. Daarbij slaapt hij nu goed dus waarom veranderen

15. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Hier met 20 maanden. Zonder bedrekje.

Zo vroeg omdat ik haar door lichamelijke klachten niet meer in en uit het ledikant kon tillen. Peuterbed klimt ze zelf in.

16. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Rond 2 jaar elke keer. De jongste slaapt sinds haar tweede verjaardag in een hoogslaper!

17. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Bij mijn dochter hebben we vlak voor haar 2e verjaardag de zijkant van haar ledikant gehaald. Ik was toen zwanger en kon haar zo beter in bed leggen en eruithalen. Dit ging gelijk goed. Pas driekwart jaar later, toen we het bed nodig hadden voor haar broertje, heeft ze een 1-persoonbed gekregen. Dit ging ook gelijk goed.

Zoon is een ander verhaal :D Hij is nu bijna 3 en slaapt nog in een ledikantje. We hebben een tijdje de zijkant eraf gehad, maar hij vroeg elke keer als hij naar bed ging wanneer dat er weer aan mocht, hij vond het maar niks zo. Hij houdt dus heel erg van dat geborgene (dat was als baby al duidelijk). Binnenkort willen we toch de zijkant er weer af gaan halen, hij moet toch een keer wennen, straks past hij er niet eens meer in (gelukkig is hij niet zo lang).

18. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Paar maanden voordat ze 2 werd. Meteen 1 persoons bed. Kon en kan ik er makkelijk even bij gaan liggen. Eerste tijd wel met een bedrekje.

19. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Mijn dochter was bijna 3, maar klom nooit. Wel gelijk een groot bed gekocht, omdat we anders later weer een bed moesten kopen. Al is 1,5 jaar wel heel klein om al in zo'n groot bed te slapen. Zou dan wel voor een peuterbed gaan. Misschien 2e hands op een fb-groep bij jou in de regio?

20. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.178
    4.489
    113
    Oudste rond 2 jaar overgegaan naar 1 persoonsbed met bedhekje, omdat toen de kleine eraan kwam. Jongste met ruim 2 jaar naar een zelfgemaakt peuterbed met randen zodat hij er niet uit kan vallen.
    Vooral de oudste slaapt nogal rommelig en valt weleens uit zijn bed zonder hekje. De jongste ligt altijd keurig en zou ook zonder hekje of hoge rand kunnen slapen.

Deel Deze Pagina