Onze peuter slaapt blijkbaar beter op een warme kamer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nosam, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Ik zet normaal overdag altijd even de verwarming aan zodat
    hij 's avonds niet in een steenkoude slaapkamer komt.
    Maar het is er nooit warm warm zeg maar.

Nou wordt ons zoontje regelmatig 's nachts wakker de
    laatste paar dagen (ook omdat hij ziek is geweest)
    en de laatste weken is hij om 7 uur wakker, terwijl dit
    doorgaans altijd 8 uur / half 9 was.

Nou werden wij vanmorgen wakker en zeiden we tegen elkaar
    Jeetje, wat is het hier ja warm. Is de verwarming wel uitgekomen?
    Bleek dus dat hij wel uit was maar dat de klep van de vloerverwarming
    eraf was waardoor hij continue de warmte naar boven drukte.

Mijn zoontje sliep vanmorgen weer tot 8 uur.
    Laatst heb ik dit ook al eens gehad. Toen had ik de verwarming
    's middags aangezet en was het behoorlijk warm op z'n kamer
    toen hij om 1 uur naar bed ging. Toen sliep hij tot half 5.

Dus blijkbaar slaapt hij daar goed op? Maar dit lijkt me niet
    de bedoeling?

Hij wil geen slaapzak meer aan en blijft ook bijna nooit onder de
    dekens liggen 's nachts.

Wat kunnen we hier nou aan doen?
    Want zo'n warme kamer lijkt me niet goed?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    een goede warme pyjama, wollen ondergoed?

En anders tsja, accepteren dat hij gewoon van wat warmer houd.
    het zal geen 25 graden op zijn kamer zijn neem ik aan

Als je de verwarming regelmatig aandoet, hang er dan wel van die bakjes met water aan, anders word de lucht zo droog.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochter ook hoor! Sterker nog, de verwarming staat op 22 graden en ze slaapt met een slaapzak aan onder een dekentje.

4. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Aha, het is dus niet heel raar.
    Ik ben zelf ook een koukleum hoor. :)

De babyfoon geeft trouwens 23 graden aan.
    Maar die staat ook heel dicht bij de verwarming.
    Dus de rest van het kamertje is wat minder denk ik.

Nou daalt de babyfoon als wij geen verwarming aandoen
    tot max. 18 graden 's nachts. Maar dit is dus blijkbaar
    te koud voor hem?

Ik weet niet of zo'n warme kamer ongezond is?
    Als je op z'n kamer komt als het voor hem aangenaam
    is kun je wel merken als je binnenkomt dat de verwarming aanstaat. Zoals vanmorgen.

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Onze peuter ook hoor. De verwarming in de slaapkamer gaat wel dicht, anders krijg ik hoofdpijn maar die in de woonkamer (wonen gelijkvloers) staat op 18 of 19 in de winter. Anders wordt ze wakker snachts of heel erg vroeg.

Ik denk dat het niet per see ongezond is, als je overdag maar wel goed lucht, ramen en deuren even open.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier heeft een flanellen pyjama er voor gezorgd dat ze niet meer zo vroeg wakker wordt..... In een gewone pyjama is ze echt veel eerder wakker!

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier precies hetzelfde met Ediz. Als hij het koud heeft wordt ie wakker. Dus hij heeft een pyjama aan een slaapzakje en nog een dekentje. Hij is nu erg van het slaapzakken slopenen vraag me nu al af hoe het moet straks als hij zonder slaapzak gaat slapen :p. Hoop dat we het nog een beetje kunnen rekken tot de koude dagen voorbij zijn.

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn zoontje was laatst ook steeds wakker. Bijna een week duurde dat. Ik vond het niet koud in de kamer en hij slaapt met slaapzak met pyjama en denkertje. Nu heb ik de kachel iets aan gelaten en meneer slaapt weer prima. Dus ik denk dat hij het ook te koud vond. Wel grappig hij is juist altijd heel warm bloedig en als hij lang bij mijn man ligt zweet hij de pan uit. Maar goed laat nu de kachel iets hoger staan en gaat stuk beter :)

9. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Wat grappig. Ons zoontje is ook warmbloedig. Daarom snapte ik het eerst ook niet. Ook mijn zoontje zweet snel de pan uit. Wordt ook regelmatig als de verwarming niet aan staat wakker met natte haartjes. ;)

10. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Zal eens kijken naar een flanellen pyjama.
    Misschien dat het helpt. :D

11. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel

Oh yes! Ik dacht dat mijn zoontje de enige was. En iedereen verklaard me voor gek...:D

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    verwarming aan op slaapkamer is inderdaad niet bepaald gezond. zeker niet voor je longen. zou ik persoonlijk dus ook niet doen. hier staat de verwarming nooit boven aan.

slaapt je zoontje echt onder een deken of onder een dekbedje?
    vaak is een dekbedje warmer dan een deken en ze blijven onder een dekbedje vaak ook beter liggen dan onder een dekentje. mijn dochtertjes kropen altijd onder de dekens vandaan en lagen altijd achterstevoren in bed. ook met een slaapzak. veel wakker snachts.
    zodra ze onder een dekbedje gingen slapen was al dit gedoe afgelopen.

13. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Hij slaapt onder een dekbed. Nou ja, onder... Niet dus. ;)
    Hij ligt altijd overdwars bovenin bed. Wat je ook probeert of doet.
    Ik heb hem nog nooit onder z'n dekbed zien liggen bij wijze van spreke ;)

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn jongste slaapt ook het lekkerst in een warme kamer. Bij mijn zusje thuis is het 's winters 8 graden boven, mijn kinderen zouden daar geen oog dicht doen, haha.

15. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn dochter is ook zo'n koukleumpje. Het stomme is inderdaad ook dat ze wel een beetje bezweet kan zijn (vochtige haartjes), maar als je haar dan minder warm legt, wordt ze 's nachts voortdurend wakker van de kou. Ze heeft altijd een hemd en een dikke pyjama aan (flanel, badstof of velours). En dan slaapt ze onder een hele rits dekens: twee schapewollen dekens, een dunne katoenen deken (maar wel dubbelgevouwen, dus twee lagen) en dan nog een dubbelgeslagen deken die ik zelf gemaakt heb van wafelkatoen en borg (= warm!). En dan nog gebeurd het tijdens koude nachten regelmatig dat ze 's nachts wakker wordt en klaagt over de kou. Dan leg ik nog een dikke katoenen deken over haar heen.
    (Het is ongeveer 17-18 graden op haar kamer als wij naar bed gaan.)

Mijn moeder en schoonmoeder snappen er niks van en verklaren me voor gek, maar als je bijv. dat katoenen dekentje er tussen uit zou halen, gaat het dus meteen mis. Ze voelt dan ook niet echt lekker warm meer op haar ruggetje.

Ik zou in jouw geval wel proberen hem onder de deken te laten slapen, want die verwarmde lucht is inderdaad niet heel fijn. Is het mogelijk om de deken heel stevig in te stoppen onder zijn matras, zodat het vast ligt? Eventueel dwars, zodat je de lengte van het dekbed beter kunt gebruiken voor het instoppen?

16. susy26

susy26 Niet meer actief

Op de slaapkamers staan de verwarming gewoon aan, ss nacht staat tie wel op 15 gr , maar overdag gewoon aan, en de jongste heeft ook een slaapzak aan..ligt altijd boven de dekens. Me moppies hoeven geen kou te lijden, kom op. Als dat t ergst is . .nee hoor, gewoon lekker warm.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hoer slaapt ik en dochter beide niet als onder de 15 graden is. Ik slaap altijd met sokken. Tot kamer temp. 24 graden is ( zomers). Ik lig met een kamer temp van 18/19 met verwarming aan . Oud huis . Onder een dubbel dekbed . Dochter onder dekbed en wollen deken. Dit is eerste jaar dat ze s winters in haar eigen kamer slaapt. Eerder was het gewoon te koud ondanks extra deken , dikke pyama en slaapzak totdat ze te groot was.

Ik lucht elke dag en niet slapen van de kou lijkt me slechter als met verwarming slapen.

Deel Deze Pagina