Half uurtje van 5 tot half 6 als we eten aan het koken zijn al kijkt jij dan af en toe en speelt ondertussen Als we vrij zijn en in weekend bv wil er nog wel eens gedurende de dag ook een half uurtje TV gekeken worden
2 tot 3 uur per dag sochtends ongeveer van 7 tot 9 zodat ik even rustig de baby kan wassen,aankleden, voeden en s'avonds na het eten nog sesamstraat als ik aan het afwassen ben maar ook wel eens dagen dat ze smiddags vraagt om tv te kijken dan mag ze het ook wel eens ze kijkt voornamelijk prinsessia of k3 sochtends dus dan is ze meestal net zo druk mee aan het zingen en dansen , vind de tv dan ook niet zo erg. Als ze nou de hele tijd op de bank zou zitten zou het wat anders zijn
Mijn peuter van 2 kijkt 's ochtends een half uurtje naar Zeppelin, ik probeer altijd de Teletubbies te pakken te krijgen, maar dat is volgens mij elke keer op een ander tijdstip, dus lukt niet altijd, haha. Verder kijkt hij 's middags wel eens mee met zijn grote broers naar Nick Jr, naar Dora of Bubbelguppies. Of een DVD van Bumba of Thomas de Trein. Maar er gaan ook dagen achter elkaar voorbij dat de tv hier niet eens aan komt. Op de dagen dat hij wel kijkt, is het denk ik een uur per dag in totaal of zo. Hij is er ook vrij gauw klaar mee en gaat dan gewoon weer spelen.
Ik hou het niet exact bij...maar de tv gaat voor hen pas rond 5 uur s middags aan...en we eten om 6 uur dus een uurtje ongeveer. Op woensdagmiddag met slecht weer wel een filmpje hoor..en in het weekend ook wel eens.
Hier gaat 's ochtends en smiddags de tv wel even aan. Ligt ook aan het weer, als we niet naar buiten kunnen staat hij langer aan, dan wanneer het lekker weer is. Als ik me 's ochtends aankleed/opmaak krijgt ze de ipad.
Hier staat de tv bijna de hele dag aan. Maar er wordt niet naar gekeken. Soms gaat hij er even voor zitten als hij wat drinken heeft. Maar dat is ook maximaal 10 minuten.
Zoontje eet 's morgens z'n broodje voor de tv, als ie klaar is loopt ie vaak zelf weg bij de tv om te gaan spelen....dan zet ik 'm op de radio en dan ligt het aan diverse factoren wanneer en voor hoe lang de tv weer aan gaat. Hij kan zo een film van 1.5 uur kijken maar loopt soms ook na 5 minuten weg, het varieert dus van een half uur tot zeg 3 uur.
Hier mag ze s ochtends een uur tv kijken, maar dit gebeurt alleen op maandag en vrijdag. De overige dagen staat de tv aan tijdens ontbijt en aankleden. Een half uur ofzo. Op de middagen dat ze thuis is kijkt ze tv als ze uit bed komt een uur en na het eten tot naar bed gaan (19.00 uur ongeveer)
hier door de week vanaf ongeveer 16.30u a 17u tot we gaan eten beeldschermtijd ( ze mag kiezen spelletje op de ipad of tv kijken ) in het weekeinde in de ochtend als wij nog even wat uitslapen s` ochtends een uurtje ofzo en vaak in de middag ook vanaf 17u ofzo alleen eten we dan vaak wat later dus tot 18u 18.30u ( door de week tot max 17.30u ) Moet zeggen dat ik er wel wat soepeler in wordt hoor. Ze vraagt er zelden zelf om. En pas was hier een vriendinnetje spelen en ze waren zo druk en toen ze dus vroegen of ze filmpje mochten kijken heb ik dat goed gevonden ookal was het midden op de dag.. Extra leuk natuurlijk omdat het anders niet mag.. Kussens op de grond, popcorn erbij... mag best een x op de woensdagmiddag vind ik
bij mooi weer bijna niet, dan is ze de hele dag buiten. Maar in het weekend en op vrijdagochtend (ma-do moeten we op tijd op pad voor peuterschool 2x, peutergym 1x en boodschappen 1x) mag ze de tv wel even een half uurtje aandoen. Dan smeer ik haar een broodje en eet ze die voor de tv even op. Hij staat altijd op nick jr voor haar. En soms is ze smiddags moe van peuterschool en wi ze even een uurtje op bank liggen, dan mag ze ook wel een dvdtje kijken. Zolang het niet de hele middag is en dagelijks zie ik er geen kwaad in. En als ik eten ga koken. Vaak helpt ze me wel mee, maar soms kan dat even niet, of moeten we een beetje sneller en 'koop' ik haar om met tv kijken.