Beste UWV webcare team, Ik ben zwanger en mijn tijdelijke contract loopt af, waardoor ik waarschijnlijk binnenkort de WW inga. Ik probeer dit natuurlijk te voorkomen door te solliciteren, maar hou er alvast rekening meer dat ik wellicht de WW inga. Ik heb recht op 3 maanden WW en mijn uitgerekende datum ligt 11 weken na het stoppen van mijn WW uitkering waardoor ik geen recht het op een zwangerschapsuitkering en ik na het stoppen van mijn WW geen inkomen heb (toch?) Nu ben ik misschien in de tweede maand van mijn WW uitkering niet beschikbaar voor werk . Kan ik dan mijn WW uitkering een maand stopzetten (of misschien zelfs minder, 3 weken?) en deze daarna weer aanvragen? Heb ik dan nog steeds recht op 3 maanden WW? Of werkt dat niet zo? En zou ik dan eventueel, doordat mijn uitkering dan op een latere datum weer stopt, wel in aanmerking komen voor een zwangerschapsuitkering? En niet beschikbaar zijn voor werk, zijn er daarbij nog bepaalde regels? Ik hoor het graag. Met vriendelijke groeten, Anne
[FONT="]Beste Anne,[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Ik kan je vragen wel beantwoorden maar doe dit liever niet openbaar op het forum[/FONT] [FONT="]Er zitten namelijk wat haken en ogen aan en ik wil misverstanden voorkomen.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Wil je me even een privé-bericht sturen met je telefoonnummer?[/FONT] [FONT="]Ik bel je dan zo snel mogelijk.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Met vriendelijke groet,[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]René[/FONT] [FONT="]UWV Webcare Team[/FONT] [FONT="]www.uwv.nl/webcare[/FONT]