hoeveel uitgeven aan kinderverjaardag?

Discussie in 'De lounge' gestart door haring, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haring

haring Niet meer actief

Wat geven jullie uit aan een kinder verjaardag waar je naar toe gaat?
    Ik zit te twijfelen of ons cadeau niet een beetje (te) veel is.
    Voor het dochtertje van een vriendin die 1 word hebben we een mooi voorlees boek gekocht en een Bart smit cadeau kaart van 35 euro, zodat ze zelf wat uit kunnen zoeken voor de kleine meid.

2. rums

rums Niet meer actief

Ik persoonlijk vind dat heel veel geld. Neefjes en nichtjes geven wij een cadeautje van 10. En kinderen van vrienden krijgen dit ook Max.

3. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Wauw dat vind ik echt veel te veel!
    Dochter van mijn beste vriendin geef ik nog wel €20 aan uit maar voor de rest bij kinder verjaardagen een kleinigheidje.

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Voor zowel goede vrienden als familie (kinderverjaardagen dus), besteden wij ongeveer 15 - 20 euro. Dit is ook wat wij over het algemeen terug krijgen schat ik zo in (ik bedoel dus niet 'voor wat hoort wat', maar ik bedoel er mee te zeggen dat het blijkbaar wel een redelijk normaal bedrag is). Ik zou me echt een beetje in verlegenheid gebracht voelen met een cadeaubon van 35 euro plus boek. Dan verwacht jij dus dat ik neem ik aan ook met een cadeau van 40 euro aan kom... terwijl ik dat daarnaast ook niet zomaar ff te besteden heb per kinderverjaardag.

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.789
    9.309
    113
    Gelderland
    Dat vind ik persoonlijk ook een beetje te gek! Ik doe meestal tussen de 5 en 20 euro voor een verjaardag.

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net als de anderen vind ik dat best veel geld. ik geef max 20 Euro uit. Kadootjes voor m'n eigen kinderen zijn wel duurder

7. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Vind dat ook vrij veel, hier tussen de 10-20 euro, afhankelijk van verschillende factoren. Voor familie wat meer, en ook een 'speciale' verjaardag zoals de eerste wil ik nog best wat extra doen, maar over het algemeen nooit meer dan 20 euro.

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Vind ik ook wel veel...
    Neefjes en nichtjes krijgen 10-15 euro. Net of we wat leuks kunnen vinden. Soms is het ook weleens 5 euro als we daarvoor iets vinden wat ze willen hebben, soms is het 18 euro ofzo. Maar dat is toch wel een beetje mijn max.

Dochter van een vriendin kreeg van ons een spelletje a 16 euro, vond ik een beetje veel eigenlijk maar ik was vergeten wat te kopen dus ik moest even snel iets hebben haha en dit wilde ze graag en de andere wensen kon ik niet vinden (veel winkels al dicht) dus ach...Veel vriendinnen van mij hebben nog geen kinderen maar ik probeer zo 5-8euro ongeveer daarvoor aan te houden.

Onze dochter krijgt ook vaak kadootjes van max 10-15 euro. Ook weleens een pakje stoepkrijt van 1 euro gekregen van iemand, kind helemaal blij. Prima toch. Maar ook weleens gehad dat ze een heel mooi verkleedjurkje kreeg die wat duurder was, dat hadden vriendinnen dan samen gegeven. Dat vond ze dan wel jammer want ze had liever wat meer kadootjes gehad haha

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    546
    113
    35 euro vind ik ook enorm veel geld... mijn eigen kinderen hebben vaak maar zoiets voor hun verjaardag. ook weleens jaren van veel duurder maar ook wel eens jaren van idd maar 4 tientjes.
    kinderverjaardagen doe ik hier meestal maar 7,50 tot hooguit een tientje.

kinderfeestjes 5 -6 euro

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat gaat mij ook net te ver.

Ik geef aan de kinderen van m'n beste vriendin rond de 25 euro. En aan kinderen van "gewone vrienden" 10 ongeveer.

Verder geen kinderen van familie ofzo waar ik heen moet. Die hadden dan ook rond de 25 gekregen.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Ik vind het ook vrij veel. Wij zitten meestal tussen de 15-25 euro.

12. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    De kinderen van m'n zus krijgen meestal iets rond de €30
    Kinderen van goede vrienden zo rond de €20-25
    En van kennissen meestal iets van €15.

13. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Wat jij uitgeeft aan het kindje voor je vriendin hebben wij als budget voor onze eigen kinderen. (Ervan uitgaande dat het boek zo'n 15 euro kost met cadeaubon is samen 50 euro). Niet dat we niet meer zouden kunnen besteden, maar wij vinden dat een heel mooi bedrag.

Voor neefjes en nichtjes hebben wij altijd cadeautjes tussen de 15 en 20 euro en voor kinderen die wat verder weg staan tussen de 10 en de 15 euro.

Ik vind het dus tamelijk veel en zou het houden bij het boek en misschien nog een klein speeltje erbij.

14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Ik vind het ook veel. Ik zou alleen het boek geven.
    Wij geven voor mijn neefje zo'n 15 euro uit, de neefjes en nichtjes van mans kant gaan we nooit naar de verjaardagen, dat zijn er veel te veel.
    Voor de kinderen van mijn vriendinnen geven we altijd 5 euro voor een gezamelijk cadeau. Als ik het zelf koop leg ik soms nog een euro of 2 extra bij als ik echt iets heel leuks vind. Maar meestal krijgt het jarige kind dan een cadeautje van 20 euro namens mijn vriendinnen, hun mannen en kinderen.

15. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Best veel inderdaad. Nou geven wij misschien vrij weinig in de ogen van anderen, maar ik zit meestal rond de 5 euro. Kan ook een keer 7 zijn.

16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Dat vind ik ook erg veel. Bij de 1e verjaardag van neefjes of nichtjes betaal ik Max 25 en daarna probeer ik rond de 15 euro de blijven.

17. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier veel neefjes en nichtjes, wij geven ong €5 per kindje. Soms minder, soms iets meer. Kinderen van beste vriendin tussen de €5 en €7,50.
    Hier krijgen de kinderen dat ook ongeveer, dus prima! Leuke cadeautjes hoeven ook helemaal niet duur te zijn en kinderen, de onze iig, zijn snel tevreden!

18. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier ook :) Was vandaag ruim €3 kwijt voor 2 cadeautjes :) Een sticker/kleurboek en stempels, voor een 3-jarige. Ik vind t altijd een sport om zo leuk mogelijk te slagen voor zo min mogelijk geld ;)

19. McDsee

McDsee Niet meer actief

Tussen de 10 en 20 euro. Laatst werd kindje van vriendin 4 en alle cadeautjes bij elkaar kwam op 19 euro en 5 euro voor kleine broer. Vind het vaak wel leuk om ook even aan de broertjes en zusjes te denken met een kleinigheidje. Als het om vriendjes gaat van school dan zou ik rond de 10 gaan zitten.

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Klasgenootjes a 7,50
    Familie /vrienden 15 a 20 euro

Eigen kinderen tussen 25 en 50. Ligt er net aan wat ik kan missen. Ze hebben ook nog kinderfeest a 125 euro, traktatie a 20 euro op school en feest thuis a 150 euro ( grote familie)

Deel Deze Pagina