hoeveel uitgeven aan sinterklaas?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaChantal, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamara2703

Tamara2703 Actief lid

14 dec 2011
    492
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is 1Dec jarig, dan krijgt hij altijd 1 groot cadeau.
    Met sinterklaas krijgt hij wat kleine dingen (ong 50 a 60 euro).
    En dan met kerst ook nog iets rond de 40 a 50 euro.
    Verder nog alle cadeautjes van opa's en oma's en mijn opa en oma.
    Dit jaar ben ik 12dec uitgerekend van nr 2.
    Maar waarschijnlijk komt ze wel eerder.
    Voor de kleinste doen we gewoon wat kleine speelgoedjes of kleertjes oid zodat het voor de oudste niet raar overkomt.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik denk dat jouw dochter een storio helemaal geweldig zal vinden. Kan ze verhalen lezen, moeilijke woorden laten uitleggen, woorden in engels leren, leren schrijven, tekenen, foto's bewerken, mp3 luisteren.
    En voor moeders is het lekker klein en makkelijk op te bergen

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@pluk: mja dat doet ze nu al op mijn iPad...
    En steeds als ik in de winkel naar zo'n storio wil kijken is het showmodel stuk? :)

Had er vorig jaar ook al eens naar gekeken... Want het ziet er wel erg leuk uit.
    Vraag me alleen af hoeveel toegevoegde waarde het heeft gezien onze iPad.
    (en werkeloze gekregen Andriod tablet in de kast.....denk dat ik die zowieso maar eens ga optuigen voor dr... Kan ze van de mijne afblijven en hij wordt toch nooit gebruikt.)

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    alleen aan kados? denk 150 euro ofzo. Misschien iets meer of minder. Maar wij gaan ook nog een weekend in een center parcs huisje met sinterklaasactiviteiten Dus sinterklaas wordt hier niet goedkoop.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    voor kerst krijgt mijn dochter denk ik een tablet. Wij doen met kerst de grote kados.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Oh wat jammer zeg!

7. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Hier ook de storio gekocht maar de tablet en de Iphone zijn toch duidelijk favoriet. Neemt niet weg dat ik de storio erg leuk vind voor de kids

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    50 euro, meer heb ik niet! (50 euro voor mijn dochter dus)

Mijn dochter is ook net jarig geweest, ik ben zelf handig met speelgoed maken en daarbij is ze erg gelukkig met kleine dingen.
    (playmais is niet duur en groot van formaat, voor mijn dochter dus een groot cadeau)

9. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

uhh denk max 30/40 euro per kind.

Ik had al wat dingetjes gekocht..

voor mijn zoon:
    - spel eendjes
    - spel met een schildpad
    - bijtende hond
    - tekenkoffer van spongebob

voor dochter:
    blokkenwagen
    puzzeltjes

ik koop nog wat knutselspulletjes voor zoon en voor dochter wat keukenspulletjes.en nog wat leuke voorleesboekjes.

met kerst krijgen ze samen een keukentje van 200 euro.

storio krijgt mijn zoon hier as zondag:D en nog een bewaartas voor de storio, en een knikkerbaan.

10. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Met sinterklaas kopen we deze voor de jongste

Vtech Toet Toet Auto Garage 578597

En dan met kerst nog wat uitbreidingen voor de garage

Voor dochter wordt het een groot poppenhuis met de sint en met kerst een fiets denk ik

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Kijk wij hebben geen ipad of tablets in huis vandaar we voor de storio hebben gekozen. En aangezien de jongste niet van die van Kylian af kon blijven heeft zij het roze exemplaar gekregen voo rhaar verjaardag :D

12. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik snap niet ts waarom voor de 1 100,- en de ander 50,-?

Hier geen budget..

13. adi

adi Niet meer actief

De meiden krijgen een poppenhuis en zoontje een fiets. Vind ik genoeg, we hebben hier een bomvolle speelkamer en hoe meer speelgoed ze hebben, hoe minder ze echt spelen.
    Van de schoonfamilie hebben ze vorig jaar schaamteloos veel kado's gekregen dat we ze nog steeds niet allemaal hebben uitgepakt. En dit jaar zal het niet heel anders zijn.

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Geen idee nog, iig geen vast budget.
    Ook 1 kind, maar we vieren t misschien samen met neefje. Al zullen we de budgetten ook niet precies op elkaar afstemmen.
    Er zullen ook nog wel cadeaus komen van de oma's en opa's, wel leuk om alles op een grote stapel te leggen.

Maar met de kerst doen we vaak ook nog cadeaus.. En in febr is ze jarig, dus dat wordt weer een groot cadeau-festijn. Moeten nog even nadenken wat ze wanneer gaat krijgen.. :)

Iig een 16 of 20 inch fiets, misschien een storio of tablet (denk de laatste), vast nog wel iets van my little pony of andere paardendingen, playmobiel..

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

F krijgt 2 sets van de duplo 1 was 80 de ander 40
    Y krijgt een set van little people d

dus dat tikt wel aan zeg maar

16. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Ja dat snapte ik ook al niet eigenlijk...

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    #37 ratatosk, 12 sep 2012
    Laatst bewerkt: 12 sep 2012
    Ik dacht eerst omdat het cadeau voor de oudste gewoon duurder was maar ze heeft nog niets zie ik.

Een fout die mijn ouders vroeger maakten: per se net zoveel geld aan beide kinderen willen besteden. Zo kwam het dus dat ik één cadeautje meer had dan mijn zusje en we pakten om en om uit.. Ik had het een na laatste cadeautje uitgepakt. Bij het laatste cadeautje zei mijn zusje dus "en dan is die voor mij!" ja helaas pindakaas niet dus. Zusje over de rooie, toch wel een beetje de avond verpest.
    Destijds begreep ik er geen bal van maar later vatte ik hem. Ze hadden voor mij anders minder geld uitgegeven. Echt, daar zou ik niks van gemerkt hebben.

Wij gaan wanneer de kinderen ouder zijn zelf ook Sinterklaas vieren en dan kopen we dingen waarvan we denken dat het leuk voor ze is en daarbij is de prijs minder belangrijk. Wel zo belangrijk dat het niet voor de één 100 euro en voor de ander 5 euro zal zijn maar allebei iets groots of allebei iets kleins :).

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Kun je dan niet beter evenveel kadootjes hebben dan evenveel geld?
    Dat laatste kijkt een kind toch helemaal niet naar?

(wellicht wel als de 1 een PlayStation krijgt en de ander een boek... Maar Sinterklaas draait vooral om het uitpakken.. De inhoud komt later)

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Haha wat toevallig, zie mijn post boven jou.

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Tsja ratatosk maar een verschil van 50% is wel érg veel! Als je dezelfde aantallen wil hebben haal je toch bij de action iets bij van een paar euro.. Klaar!

Deel Deze Pagina