hoeveel uitgeven aan sinterklaas?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaChantal, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat is ook zo, alleen kan ik me wel voorstellen dat bijvoorbeeld een doos Lego voor de oudste heel duur is (100 euro) en een mooie garage voor de jongste wat goedkoper is (50 euro). Toch vind ik beide dingen een groot cadeau. In dat geval zou ik niet zo naar de prijs kijken want daar hebben ze geen besef van.
    Vooraf al vaststellen dat de 1 100 euro krijgt en de ander 50 zou ik minder snel doen.

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    Omdat oudste 4 is,jongste net 1.
    Oudste speelt en jongste amper.
    Daarom dus.
    Voor 50 euro heb ik voor de jongste paar leuke dingen,als ik voor de jongste ook 100uitgeef tja,.. Niet nodig.
    En de oudste heeft nieuw speelgoed nodig, en daar is dus sint voor.

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Voor de oudste zit ik nu denk ik op zo'n 80 euro en daar heb ik vijf cadeautjes voor. Voor de jongste heb ik nu drie dingen voor 21 euro. Voor haar moet ik nog twee dingen erbij halen.
    Ik denk dat ik voor de jongste uiteindelijk een stuk minder zal uitgeven, maar zolang ze evenveel krijgen maakt het echt niets uit.

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nou sorry maar dat begrijp ik dus écht niet... Áls ik al zo'n groot verschil tussen 2 kids zou hebben, zou ik het restant bedrag voor de jongste (die 50,- in dit geval) op haar spaarrekening storten.

5. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Wij hebben echt nog geen idee wat we gaan uitgeven. We denken wel al na wat we willen gaan kopen, de oudste en zowel de jongste zijn hard aan iets nieuws toe. Vorig jaar zaten we ruim aan de 200 euro of erboven voor 2 kindjes, we sparen er het hele jaar voor om ze eens een keer goed te kunnen verwennen. Niet overdreven hoor! Maar duplo enzo is meteen al erg duur. En voor de rest zijn ze ook met iets kleins al blij. We proberen het wel gelijk te houden voor beide kindjes, dus niet de een voor 100 en de ander voor 50 euro b.v.

6. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Ik ben het met jou eens. Ik maak echt nooit geen onderscheid tussen de kids. ze krijgen evenveel.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    eens met lovelydk

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik kijk hier niet naar het bedrag en als de oudste meer krijgt dan de jongste, so be it... als zij zelf 4 is, dan krijgt ze ook ws voor dat bedrag ongeveer. Voor de kinderen telt de waarde toch niet.

Ik probeer hier rond de 50 euro te zitten voor beiden, maar ik kan me voorstellen als de oudste iets van een computer achtig ding krijgt, dat het wat meer wordt.
    Overigens verzamelen we het hele jaar wel. Ik verzamel nu zelfs al voor eventuele kinderfeestjes. Zoals wanneer bij de kruidvat alles 50 procent korting is... Er ligt nog een soortgelijke knikkerbaan 3,50 in de kast hier, als dat m'n dochter met sinterklaas eens gehad heeft. Geeft leuk, zonder dat het veel gekost heeft.

9. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Zal wel zo rond de 50/60 euro liggen..meer niet. Ze krijgt veel educatief spul..Ze is net jarig geweest. HEb al een lijstje..en we gaan altijd naar de koopavond van 3halen 2 betalen. Zo heeft ze toch redelijk veel cadeau's.

10. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik heb geen budget. Ik ben nu al begonnen met wat dingetjes te kopen die In de aanbieding zijn. Op den duur heb ik wel een stop maar dat is meer omdat 't genoeg is ipv aan de prijs..

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Maar het gaat toch niet om het geld, maar om het stuk speelgoed wat perfect bij jouw kleintje past? Daar kijk ik eerder naar. En misschien ben ik qua geld de ene keer meer voor de oudste kwijt en de volgende keer weer voor de jongste.
    Wat ik dan weer vreemd zou vinden is dat degene die goedkopere cadeaus gehad heeft, aan het einde van de rit een veel dikkere spaarrekening heeft terwijl ze allebei geen weet hadden van de financiële waarde van hun cadeaus.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ratatosk daar ben ik het wel mee eens Ik geef ook misschien 80 euro uit aan de een en 60 aan de ander. Maar om van te voren een afwijkend budget aan te houden vind ik op zijn minst wel wat apart.

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ja inderdaad dat vind ik ook. Zei het net nog tegen mijn man :).

14. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Wij vieren Sint altijd met ons gezin, mijn moeder en broer. Omdat de dames al errug veel hebben is nu mijn idee om t geld bij elkaar te leggen en voor ieder 1 groot cadeau te kopen. Daarbij nog 2 à 3 echt kleine cadeautjes. Ik heb bv voor mijn oudste t woonhuis van playmobil op t oog. Erg duur, maar met z'n 3-en aardig te betalen. Ga wel op marktplaats kijken ervoor, daar koop ik vaker playmobil en scheelt erg veel geld...

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Alsof een baby of 1-jarige doorheeft dat de ander meer krijgt? Dan zou ik dr ook niet zo nauw naar kijken en meer naar de 'behoefte' van het kind.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier rond de 50 euro per kind denk ik. De jongste krijgt een bumba kruiproller en een houten woezel & pip babywalker.
    De oudste bambino loco denk ik, playmobil en iets voor de pop.
    2 maand later is ze jarig dus dan weer cadeautjes.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier rond de 100 euro per kind.

18. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier niet echt een vast bedrag.
    We kijken wat ze leuk vindt of op dat moment veel mee speelt en uitbreiding van is.
    We vieren het ook nog bij beide opa's en oma's, dus bij elkaar wordt ze al enorm verwend.
    Ik kijk inderdaad ook al van te voren naar wat kleine dingetjes, ook handig voor in de schoentje te doen.
    Ik zou wel voor beide kinderen een beetje hetzelfde bedrag aan houden, waarschijnlijk kom je toch niet aan hetzelfde. Ik zou alleen niet al van te voren een verschil in bedrag houden!

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.871
    113
    Los van wat ik vind van van te voren een budget afspreken: een jongste kind heeft sowieso meer...dat merk ik hier tenminste. D. krijgt bijna alles van haar zus (de dingen die nog goed zijn, de dingen die niet goed meer zijn gaan weg) en dan nog haar eigen dingen erbij. In die zin vind ik het dus niet heel gek dat je voor de oudste meer geld uitgeeft dan voor de jongste.

Maar mbt budget: dat heb ik niet echt. Ik kijk naar waarvan ik verwacht dat ze het leuk vinden. Maar ik probeer wel onder de 100 euro te blijven. Ik heb nog geen idee wat ze dit jaar gaan krijgen...voor D. (de jongste) wil ik in ieder geval graag een zachte pop...en een beetje een mooie pop is vaak redelijk aan de prijs...voor J. (de oudste dus ;)) heb ik nog geen idee...

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ikvind het gewoon not done om onderscheid te maken en zéker niet op voorhand! Kijk als je nou voor de een een tientje meer kwijt bent als je de cadeaus al compleet hebt oke, maar om nou op voorhand (en zonder te weten wát je gaat en wil kopen) zo'n groot verschil in budget te hebben? Nee dat vind ik echt heel raar...

Deel Deze Pagina