hoeveel uitgeven aan sinterklaas?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaChantal, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zit op zich wel wat in. Maar kan me voorstellen dat je voor een baby alle grote dingen nog hebt van het oudere kindje.

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Geen idee maar het wordt echt niks duurs. Ik zoek meer dingen waar ze samen mee kunnen spelen. Ze hebbem wel hun eigen speelgoed hoor maar wil ook wel iets kopen waar ze samen plezier aan beleven. Had laatst een hele leuke kleiset gezien dus wie weet zoiets. En dan voor erbij pantoffels en badjas. Geen speelgoed want ik weet niet waar ik het nog moet laten

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Arevinol maar dan zou je voor je jongste eigenlijk nooit wat hoeven kopen want die doet het dan wel met het 'oude' spul? Dat is toch ook apart? En bij grote dingen (zoals buitenspeelgoed bijv.) snap ik dat, maar je gaat toch geen 50% (!!) verschil maken ?

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik had vooraf ook zo iets van 'ze moeten (bijna) exact even veel krijgen', maar ik heb nu bij de jongste al zo iets van 'wat moet ik haar straks gaan geven/wat moet ik straks voor haar gaan vragen'? Simpelweg omdat we al zo veel hebben van de oudste. Naarmate ze ouder worden, gaan ze natuurlijk steeds meer hun eigen gang en krijgen ze echt specifieke interesses en eigen wensen ed, dan wordt het misschien makkelijker. Maar nu heb ik wel zo iets van 'ik ga geen dingen kopen/vragen omdat ik per sé aan een bepaald bedrag moet komen' oid. Daarom ben ik dus voor gewoon kijken wat je voor ieder kind individueel wil/wat het kind zelf wil. :) (En op dit moment weet ik dus juist voor de jongste wel iets en voor de oudste niet. ;) :D)

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113

Tja ik vind het niet nodig om voor de jongste zoveel gelduit te geven aan sint.
    Ze snapt er zowiezo niks van, heeft zat speelgoed, en is waarschijnlijk niet eens thuis met sinterklaas. Ze krijgt echt wel wat leuks hoor, maar ja ik heb idd besloten voor haar minder uit te geven.
    De oudste heeft speelgoed nodig,en ja die krijgt duurdere cadeaus dan haar zusje. Maar wel dingen waar ze echt mee speelt en geen "flut" cadeaus waar 1x mee gespeeld word en daarna niet meer. En ja dat is duurder.
    En ja tuurlijk als ik voor de jongste wat leuks zie en kom op €60 uit,prima. En als ik niet aan de €100 kom voor de oudste,ook goed.
    Maar 50 & 100 zijn de bedragen wat ik in mn hoofd heb voor de kids :)

100 euro vaan sint cadeaus voor een kind van net 1 vind ik teveel,en voor een kind van 4 niet :D

6. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Pff wat een bedragen zie ik hier voorbij komen. 100 euro, 150 euro. Persoonlijk vind ik dat veel te veel. Mijn dochter krijgt van beide oma's en opa's cadeaus, van ons beider werkgevers een mooie cadeaus, van 2 tantes nog cadeau's. Dan heeft ze al zoveel dat ze het niet eens meer waardeert. Met haar verjaardag werden cadeaus uitgepakt en vervolgens neergegooid. Gewoon omdat ze het niet meer overzag. Ook niet leuk voor de gulle gevers. Ik denk dat we daarom maar 1 cadeau kopen voor haar omdat we toch iets willen geven. Maar er staat zelfs nog speelgoed in de kast van haar verjaardag waar ze nog niet eens mee gespeeld heeft. Vind het maar moeilijk om iets leuks uit te zoeken wat ze nog niet heeft.

7. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Alles bij elkaar ong € 75,- per kind. €25,- van ons, van Oma en van Oom en Tante.

8. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Nog even reageren op bovenstaande. Snap idd ook niet waarom het erg zou moeten zijn om de een meer te geven dan de ander. Zeker als ze nog geen besef van waarde hebben. De ene keer krijgt die iets meer en de andere keer de ander. En als de verschillen echt structureel worden, kun je bij de jongste altijd nog wat extra's in de spaarpot doen als je dat zou willen.

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou, wat al gezegd is. In het begin gebruik je veel dubbel, pas wanneer ze wat ouder worden krijgen ze eigen interesses én worden ze zich ook bewust van verschillen/eerlijkheid.
    Kan me alleen wel voorstellen dat het voor je eigen gevoel misschien 'niet eerlijk' zou zijn om onderscheid te maken.

Hier vieren we vaak kerst samen met de nichtjes en neefjes. De broer/zus krijgen dan wel ongeveer gelijk/evenveel, ook van de oma/opa's.
    Maar daarnaast wel van de eigen ouders verschillende hoeveelheden/bedragen. Nog nooit scheve ogen gezien ;) Ze zijn nog teveel bezig met wat ze zelf krijgen. Daarbij gaat het bij ons niet altijd heel gestructureerd met uitpakken.
    De oudste is 1,5 jaar ouder en de jongste ruim een jaar jonger dan dochter.

10. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wat een gedoe om geld.
    Mensen, het is maar geld.

11. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Inderdaad Agter, en sommigen vinden 100 euro veel? Dat bepaald toch iedereen zelf, vorig jaar hadden we 2 kadootjes voor onze zoon. Duplo en een hele set van thomas de trein, dan ben je al gauw 100 euro kwijt. En we sparen er het hele jaar voor. Het ligt eraan wat je koopt, kan kan ook zijn dat 2 dingen die je uitkiest maar 50 euro kosten.

12. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Mijn oudste krijgt waarschijnlijk ook duurdere kadootjes , bijvoorbeeld Tijs krijgt een storio- spel van 21euro en mijn oudste een 3ds spel en deze zijn gewoon 50.- allebei een spel maar niet even duur...
    Ik ga echt niet het verschil storten n zijn spaarpot.

Ik ben van mening dat het gaat om het kadootje en zowieo Tijs hecht geen waarde aan het bedrag ervan...

En misschien krijgt Tijs bij en andere kadootje weer iets duurder, maar misschien ook niet...

Het gaat om een leuke avond dat de kinderen genieten en verwend worden! Niet om een gelijk bedrag Bij beiden.

Een voorbeeld,
    Vorig jaar had stef gekozen voor een iPod touh (hij geloofd niet meer) en had Tijs een hoop andere kadootjes, duurdere en minder dure...
    Het eerste kadootje wat hij uitpakte was een potje lijm met een kwastje met waarde 2 euro.
    Hij was hier zo blij mee en de andere kadootjes heeft meneer niet aangekeken...
    Gaat om die leeftijd niet om het geld...

Als je daar zelf zo mee bezig bent , kun je het ook overdragen denk ik aan de kindjes.ll

13. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Onze kinderen krijgen bij opa en oma cadeautjes. Hier mogen ze een paar keer schoen zetten. Mijn man is canadees dus kerst leeft hier veel meer. Dan krijgen de kinderen ook kados van ons. Onder de boom. Ik besteed dan zo rond de 50 a 75 euro per kind. Ze krijgen dan van de andere opa en oma dure kleding.

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Daar heb je wel een punt. Het speelgoed voor zo'n kleintje is al snel goedkoper dan het speelgoed voor oudere kinderen. Dat merk ik nu al met mijn bijna-twee-jarige :).

Dat is inderdaad wat ik eerder bedoelde met dat het om de cadeau's gaat en niet om het geld. Twee gelijkwaardige cadeau's, alleen de prijs verschilt.

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    het is "maar" geld, en zonder geld ben je nergens en niet iedereen heeft evenveel te besteden. Ik zou blij zijn als ik 100euro per kind kon uitgeven met sinterklaas! hier gaan ze 100euro samen nog niet redden, denk dat dat het totaalbedrag voor ons 4 word

16. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mamma van stef; dat klopt! En ik wíl dat ook overdragen aan mijn zoon... Iedereen is gelijk en krijgt dus hetzelfde! En ja ook in waarde.

17. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik heb nu op een lisjtje staan voor 200 euro in totaal inclusief schoenkadootjes en we doen samen metopa enoma

18. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wat een bedragen! Hier is het 50 euro voor dr verjaardag, nu moet ik zeggen at we een btje krap bij kas zitten, 2de opkomst, huis verbouwen en een grote financiële tegen valler waardoor we 500,- in de maand mis lopen!

Maar mochten we dit niet hebben dan zal ik nog niet snel boven de 50,- euro gaan!

Ik koop voor Sinterklaas en kerst nu al dingen die ik leuk vind en kijk dan wat ze wanneer krijgt denk zo tussen de 20,- en 30,- euro max.

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

?? Ja maar je moet het wel hebben......

20. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hier is het net wat we kunnen missen en wat voor leuks we zien voor hem. We vieren het altijd met mijn ouders, zusje en der vriend. Ik denk dat wij rond de 40/50 euro zitten en wat mijn ouders en zusje uitgeven geen idee.
    We vieren kerst met schoonfamilie, maar dan krijgt zoonlief vaak van ons maar een kleinigheidje. Vind al die feestdagen al duur genoeg.

Deel Deze Pagina