Bugaboo

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tweekids, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    We hebben bij Sylvano de Quinny Speedi gehad en wat ik vooral niet fijn vond is dat die reiswieg wat aan de kleine kant is en meneer dus met 5 maand al van me af keek. Nu ben ik aan het kijken naar wat ik wel wil:

4 wielen
    Luchtbanden
    Wat grotere reiswieg
    Maxicosi moet erop kunnen
    Die mee rijd plankjes moeten stevig zijn
    Naar je toe kijken en kunnen omdraaien

En verder wat nog meer handig is, we halen m gewoon van marktplaats maar is de Bugaboo een handige/fijne kinderwagen? Zie er namelijk zoveel op straat lopen!

2. Baukje81

Baukje81 Lid

29 dec 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    Tja, ik vind van wel. Ik ben niet zo groot dus qua hoogte ideaal. De bak is lekker lang en ruim. Hij is licht en wendbaar. Ik bestuur hem makkelijk met 1 hand. En hij is mooi, vind ik dan ;). Verder heeft ie bijna alles wat je zoekt. Ik weet niet hoe de meerijd plankjes zijn. Maar de banden van de Bugaboo zijn van schuim (of foam oid). Maar las net dat de Bugaboo van voor 2009 luchtbanden heeft.
    Ik vind hem top maar smaken verschillen.

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik vind hem ook super! Net zoals baukje hierboven ;)

4. Imme0913

Imme0913 Lid

15 aug 2013
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben helemaal weg van onze Bugaboo en de bak is lekker groot. Let wel even op dat de modellen van de afgelopen drie jaar volgens mij geen luchtbanden meer hebben achter, maar ook schuim. Dus als je echt luchtbanden wilt zou ik op marktplaats naar een model uit 2009 kijken zo ongeveer.

Meerijdplankje is ook erg fijn. Koop alleen wel de originele van Bugaboo, want de sta plankjes van andere merken vind ik niet zo stevig.

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ja hoor de Bugaboo is echt fijn! Enne ik zou voor foam banden gaan veel beter dan luchtbanden!! Rijd net zo fijn :)

6. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

#6 Maria1983, 7 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2013
    Mijn schoonzus had ook een Bugaboo voor haar kinderen, maar daarvan kon het gedeelte met het handvat niet in hoogte versteld worden, waardoor ik het geen fijne wagen vond. Hier zaten trouwens ook luchtbanden onder, want weet nog dat mijn zwager er een heeft laten klappen met het oppompen van de band met de compressor. Wij zijn allebei vrij lang en liepen voor ons gevoel voorover gebogen. Afgelopen vakantie heb ik achter die van mijn neefje gelopen en deze was wel hoog genoeg, waardoor ik nu wel enthousiast ben geworden. Wat ik zelf heel mooi vind aan deze wagen, zijn de kleuren die ze hebben voor de bak en de kap. Dus ga zelf ook binnenkort even kijken voor zo'n model, vindt ze alleen wel aan de prijzige kant (nieuw).
    Vandaar dat we ook besloten hebben om, zodra we een keuze wagen gemaakt hebben, te kijken of we de wagen via marktplaats te kopen.

Rest mij nog een vraag: hoe vaak gebruiken/gebruikte jullie de reiswieg die erbij zat? Want zie in mijn omgeving allemaal ouders lopen met de maxicosi op het onderstel geklikt. Weet dat mijn vriendin er ook weinig gebruik van heeft gemaakt bij haar zoontje.

7. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Mutsy Evo voldoet ook aan bijna al je wensen!
    Wij zijn er zeer tevreden over, en lang niet zo duur als de Bugaboo!

8. Baukje81

Baukje81 Lid

29 dec 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    Ik gebruik van begin af aan de reiswieg heel veel. Hij slaapt er overdag in als hij beneden is (tegenwoordig ligt hij voor zijn middagslaapje boven in zijn bedje). Als ik op pad ben, gaat hij meestal ook in de reiswieg, tenzij het voor een korte boodschap is, dan is de Maxicosi handig. Als ik ergens op visite ben, neem ik de wieg ook mee zodat hij gewoon lekker kan slapen. En het is gewoon beter voor zijn rugje dan in de Maxicosi. Ik heb speciaal adapters gekocht maar gebruik ze dus niet veel. De wieg geeft ook nog eens meer warmte en geborgenheid. Zoals je kunt lezen, ben ik meer voorstander van de reiswieg ;).

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    M'n schoonzus was er totaal niet over te spreken omdat de reiswieg te klein is. Om die reden ben ik voor de Easywalker gegaan.Het enige nadeel is dat je het zitgedeelte niet naar je toe kan draaien; alleen met de maxi cosi er op.
    Maar ik denk dat je kind ook weleens wat anders wil zien.

10. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hier ook een Bugaboo en ben er heel tevreden over.

Geen luchtbanden, maar ik heb me nooit echt verdiept daar in.
    Mij lijken deze banden wel handig, want ze kunnen niet lek :p
    Of klinkt dat stom? haha!

Wiegbak is groot genoeg naar mijn idee.

Meerijdplankje zit er inmiddels op, maar nog niet in gebruik maar ziet er stevig uit.
    Wel is het met de Bugaboo zo dat alles wat je koopt (parasol, meerijdplankje) etc. origineel moet zijn.
    Of dat zit in ieder geval het mooist en werkt het beste.
    Maar is dus wel prijzig vaak.

Maxi cosi kan erop. En de wandelwagen kan zowel naar je toe als van je af.

11. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Ik ben erg blij met m'n Joolz Day. Lange wagenbak, luchtbanden, 2 rijrichtingen, maar hoger dan de Bugaboo. Zowel de wagenbak als het zitje van de wandelwagen. Dat vond ik erg fijn, ook in restaurant aan tafel te gebruiken.

Succes met je keuze!

12. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hier hetzelfde. Zo veel mogelijk de reiswieg het eerste half jaar. Daarna was ons zoontje er wel zo'n beetje uitgegroeid en wilde hij ook graag rechtop zitten om de wereld te ontdekken :)

Maxi cosi erop klikken deden wij alleen voor kleine, snelle boodschapjes enzo. Sowieso mag dat alleen maar korter dan 2 uur (oké, af en toe een keertje langer zal vast niet meteen schade aanrichten, maar ik gebruikte die 2 uur wel als richtlijn)

En ik vind een groot voordeel van de foambanden inderdaad dat ze niet lek kunnen!
    Als je de grote wielen naar voren doet, kun je ook in het bos en zelfs op het strand nog aardig rijden!

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vond de bugaboo een super wagen! Je moet alleen wel oppassen met een bugaboo via MP. Er worden veel bugaboo's aangeboden en niet altijd eerlijk over de leeftijd van de kinderwagen gesproken maar wel voor een hoge prijs verkocht. Wanneer je voor een bugaboo cameleon wil gaan moet je er in ieder egval op letten dat je niet die met de vleugelmoertjes aan de duwstang gaan. Dit is al een heel erg verouderd model maar wiordt wel de hoofdprijs voor gevraagd.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    O dat van die schuimbanden wist ik niet maar dat lijkt me zeker fijner! Ik vind ze ook erg prijzig maar het is een kadootje van mijn moeder dus dat scheelt!
    Jullie zijn dus erg tevreden top :D

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Bedankt voor de tip! Ik plaats hier de advertentie als ik er 1 gevonden heb! Had er 1 gevonden vroegen ze 500 euro voor!

16. twinkle star

500 euro voor een redelijk nieuwe vind ik niet echt een gekke prijs.

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dan ga ik wel voor een minder nieuwe haha mag max 250 uitgeven :)

18. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel fijn de bugaboo!
    De reiswieg is lekker groot. Mijn zoon is nu 9 maand, met 8,5 maand is hij pas over naar de buggy! Ideaal! Heb het vaak gebruikt, en hij sliep er lekker in. Ook handig toen ik naar het weekend bij opa en oma ging. Kon hij mooi in reiswieg slapen.
    Reiswieg is pok erg groot ivm andere rieswiegen. Hij kan namelijk nog steeds niet zitten en dat moet wel voordat hij in buggy kan.
    Lekker soepel rijdt hij. Fantastisch! Ben er erg blij mee!!

19. twinkle star

Ik weet alleen niet of je voor dat geld een cameleon kan krijgen. En dat is juist wat de bugaboo zo aantrekkelijk maakt vind ik persoonlijk. Als het wel lukt dan kom je sowieso op een oude versie uit die echt al heel veel jaren oud is een de vraag is dan of je dat wel wil want dan is ie al voor veel kindjes gebruikt.

20. Nijntje2612

22 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit hoeft echt niet zo te zijn! Ik heb voor € 250,- een Bugaboo Cameleon uit 2006 gekocht via marktplaats. Incl. maxicosi adapters, voetenzak en parasol. Hij ziet er nog prima uit, profiel op de banden is nog prima, rijdt lekker etc. En slechts voor 2 kindjes gebruikt. Ook de stof is gewoon nog schoon, ondanks dat wij de zandkleurige versie met gele kap hebben. Natuurlijk zie je hier en daar wat gebruikssporen, maar het is echt niet zo dat de kinderwagen afgeragd is o.i.d.

Persoonlijk vind ik het geen probleem dat het handvat van het oudere model vleugelmoertjes heeft, mijn man en ik zijn allebei klein en laten de het handvat op de laagste stand staan.

Natuurlijk zijn de nieuwere modellen soms net ff wat handiger, mja daar betaal je dan ook meer voor. Ik ben in ieder geval er blij met mijn bugaboo en vind dat ik er een mooie prijs voor betaald heb. Al zullen er vast mensen zijn die vinden dat ik opgelicht ben! ;)

Mijn tips zijn:
    - Let op de banden, is het profiel nog goed? Nieuwe banden zijn te koop(net als veel andere onderdelen), maar wel duur.
    - Probeer de kinderwagen uit, voel of hij goed op de rem blijft staan en of hij lekker rijdt als je er een rondje mee loopt.
    - Vraag wel uit welk jaar de kinderwagen komt, er zijn inderdaad een hoop afzetters op marktplaats. Het jaartal staat op de sticker op het frame, dus dit kun je controleren als je de wagen gaat bekijken.

Edit: Ik zie dat je 7 weken zwanger bent, je hebt dus nog alle tijd op marktplaats in de gaten te houden en om je rustig te verdiepen in wat er allemaal te koop is. Je zit dus niet op een schopstoel en dat kan je een hoop geld schelen!

Deel Deze Pagina