Hoeveel uitgeven aan zomervakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Popie, 18 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.531
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao:

Huismuisie vindt dit leuk.
  2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.531
    113
    Vrouw
    Business class in de auto :roflmao: ik zal het eerder economy class of luchtruim noemen gezien de beenruimte en de tassen die nog tussenin de kinderen moeten staan :o:

Huismuisie en breister vinden dit leuk.
  3. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.760
    881
    113
    Vrouw
    Dat is eerder Tetris spelen met de bagage dan business class;)

Huismuisie en Spectre vinden dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.729
    113
    Vrouw
    Business class
    Maar de grote hoop zit daar natuurlijk niet e
    Wij hebben de perfecte wagen voor auto vakanties en we voorzien een dakkoffer.
    Geen tetris of spullen aan de voeten

5. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Dat hoeft helemaal niet hoor, dat ligt ook aan wat je doet en over hoeveel personen je het hebt. Natuurlijk is het niet goedkoop, dat zal ik niet beweren. Maar wij waren afgelopen zomer voor 30 dagen met 4 personen ergens tussen de 13.000 en 14.000 kwijt voor tickets, autohuur en hotels. Daar kwam echt niet nog 10.000 bovenop voor de rest hoor. En wij hebben echt niet beknibbeld op dingen en zijn elke dag uit eten geweest.
    En nee, op mijn salaris alleen zouden wij dat ook niet kunnen betalen. Maar dat hoeft ook niet. Daarbij is het in ieder geval voor ons geen jaarlijkse manier van vakantie vieren en hebben wij hier echt gericht een aantal jaren voor gespaard.

Daarbij geef je zelf aan dat tickets naar Aruba ook behoorlijk duurder zijn geworden. Ook al hoef jij alleen de tickets te betalen om daar vakantie te kunnen vieren, dat doe je dus ook niet voor een paar honderd euro. Wat ben je daar nu daadwerkelijk aan kwijt? En hoe vaak per jaar ga je? Een dergelijk bedrag hebben veel mensen ook überhaupt niet om uit te geven aan vakantie. En anderen besteden een dergelijk bedrag aan luxere accommodatie tijdens een autovakantie in Europa.

6. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.110
    1.168
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook een perfecte auto voor ons gezin maar we zijn met 7 dus op vakantie is een uitdaging. Zelfs met dakkoffer.

Ach ik hou wel van een uitdaging ;)

Dit jaar voor het eerst naar Oostenrijk. 10 dagen in een appartement midden in een bekend skidorp vlakbij de lift. Zijn we €1800 voor kwijt incl de pas van het dorp voor gratis liften, wandelbus en toegang tot bepaalde activiteiten.

Huismuisie en Neuzeke vinden dit leuk.
  7. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.110
    1.168
    113
    Vrouw
    Overigens is het voor 12 dagen/11 nachten bedenk ik me nu

8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je hebt gelijk hoor. Ik tel de bedragen nooit bij elkaar op. Dan komen wij misschien ook wel uit op hogere bedragen dan die hier genoemd worden. En het onderhoud van het huis is ook niet gratis natuurlijk.

Maar toch. Als ik mijn vriend zou zeggen we gaan naar Nieuwzeeland. Wordt een fantastische reis en het kost 25.000 euro. Dan denk ik dat hij me aankijkt alsof ik gek ben geworden. Hartstikke leuk, ga maar vast sparen, ik hoor wel het het was… :roflmao:

nijn37 vindt dit leuk.
  9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    Wij vliegen niet eens bussiness class, maar ook hotels zijn echt prijzig, zeker als je een wat leuker hotel wil of op een mooie plek, wij betalen per locatie waar we slapen ca. 300 euro per nacht x 30 nachten. wij hebben ook alles laten uitzoeken en regelen door een reisbureau, omdat ik daar helemaal geen plezier in beleef om dat te doen, daar betaal je ook voor. dus wij zitten aan zo'n 20000-25000 euro voor de reis.
    Dit kan natuurlijk goedkoper. er zijn ook wel mensen die het voor zo'n 15000 euro redden om alles rond te krijgen hoor, maar voor 4 weken hoofdseizoen moet je wel op zo'n soort bedrag rekenen.

vorig jaar zijn we naar bonaire geweest dat was ook zo'n 1600 euro pp (niet eens all inclusive) voor een week!
    Vroeger redde je dat voor idd voor zo'n 800-1000 euro pp wel.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Ligt er maar net aan waar je precies naar toe wil en hoeveel tijd je wil om te rijden/ reizen.

Vorig jaar zaten we in een huisje in Italië op een camping. Voor 6 dagen zou ik niet eens zo ver rijden. 7 was al krap 10 was super.

De supermarkt zat om de hoek. Ook veel wat al bereid was dus een kwestie van ophalen. Zal zo zeggen weinig gekookt. :D

Dit jaar zitten we in een landal park.

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.789
    9.309
    113
    Gelderland
    Ik ben nu aan het kijken naar een vakantie in de december maand. 2 jaar geleden zaten we in een heel luxe hotel, 12 nachten voor minder dan 8000 (datzelfde hotel komt nu op ongeveer 12.000 voor 12 nachten) vorig jaar zijn we 11 nachten gegaan voor iets minder dan 7800 maar dat was al een minder luxe hotel en een nachtje minder. Dit jaar willen we eigenlijk weer maar de prijzen voor Kaapverdië staan nog niet op Tui.
    Ik ben al wel naar ander landen aan het kijken en ik vind gewoon niks onder de 10.000, eerder 12.000. We hebben het geld beschikbaar maar we gaan het er gewoon niet aan uit geven. Ik vind het echt belachelijk voor 12 nachtjes.
    Dus over op plan B.. alleen nog even bedenken wat plan B is.

NiVa0230 en Huismuisie vinden dit leuk.
  12. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Dan vraag ik me toch wel af of je nu hele luxe hotels of op hele bijzondere plekken hebt. Want wij zaten vorig jaar toch in prima hotels maar waren een stuk minder kwijt. Ook 30 dagen in het hoogseizoen, 4 personen. En wij hebben het ook door een reisbureau laten regelen, wat helemaal niet zoveel extra kostte en die hebben echt waar voor hun geld geleverd. Of je hebt misschien voor het verkeerde reisbureau gekozen waardoor je duurder uit bent dan nodig zou zijn?

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    waarschijnlijk het verkeerde reisbureau ;)

We hebben allemaal kleinschalige accomodaties, B&B's, appartementjes , ook een paar vakantie huisjes, we zitten wel op bijzondere plekken bijv. op ranches, luxe tipi, vakantie huis in de middle of nowhere, appartement aan zee etc.

14. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Als ik het zo lees, zal het ook wel in se accommodaties zitten dan. Wij hadden goede hotels maar niet van dit soort bijzondere accommodaties. Hartstikke leuk, maar dat was voor ons dan toch een stap te ver geweest. Dat is dan de keuze die je maakt. Maar het is dus zeker wel goedkoper mogelijk met goede, maar dan wat minder bijzondere, accommodaties.

mamameer vindt dit leuk.
  15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Welk reisbureau hadden jullie? Wij willen over enkele jaren namelijk ook die kant op met de kinderen.

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wij willen volgend jaar naar het Zuidwesten van de VS en ik ben nu een beetje aan het uitzoeken wat we allemaal willen zien en hoe de route dan ongeveer is. Maar bij standaard reizen via reisbureaus kom ik op 20.000-25.000 voor 4 weken (dat is wel inclusief extra kosten zoals eten, brandstof, extra uitstapjes etc.).

Ik zit nu, na tips op het AA forum, te kijken of we een deel in tentjes kunnen kamperen en een deel in niet al te dure hotels. En niet te vaak uit eten, want daar loop je ook behoorlijk op leeg, volgens mij.
    Toen we dit een jaar of 7 geleden bedachten, dacht ik dat het ongeveer € 15.000 zou gaan kosten, dus dat is ook waar ik naar toe aan het sparen ben. Maar het lijkt er wel op dat dat niet helemaal haalbaar is. Wel jammer, het was bedoeld als een soort once-in-a-lifetime-droomreis, maar ik merk nu al dat we echt een beetje moeten beknibbelen op wat we gaan doen en waar we gaan overnachten, anders lukt het helemaal niet.

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.942
    14.994
    113
    Hahaha hier is t proppen IN een Yaris hybrid.

Gelukkig kunnen er gaandeweg wel wat spullen met de grootouders mee (jaarplaatsen) maar vermoedelijk wordt het gewoon met beiden auto's rijden.

Volgende auto maar eentje met trekhaak, man is niet zo happig om er eentje onder de Yaris te monteren.

Dan neem ik de verhuiswagen met trekhaak wel. Peugot partner ofzo, zat te kijken naar een aygoX maar heb nog niet uitgevogeld of die een bagagekar fatsoenlijk kan trekken. :roflmao:

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Wij hebben destijds ook in motels overnacht, was echt prima. Ik zal eens onze route terugzoeken, daar staan ook al onze hotels in. En wij sliepen niet in National parken, maar erbuiten, en gingen er overdag naartoe.

19. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wat ook leuk is met kinderen is KOA campings en dan in een cabin. Dan ben je wel aan het kamperen maar je hoeft niet iedere dag je tent op te vouwen. Je kan dan ook wel voor onder de 100$ p nacht met je gezin slapen als je een beetje buiten de parken blijft. Wij zijn ook aan het kijken voor volgend jaar, we zijn zonder kinderen wel een keer langs cabins gegaan, dat was toen echt heel knus. Zelf slaapzakken mee en een brandertje en een pannetje. En overal staan bbq ‘s.

Houd er wel rekening mee dat supermarkten helemaal niet zoveel goedkoper zijn dan simpel uiteten. Wij dachten geld te besparen door avonden zelf te koken, maar de prijzen voor groenten etc zijn echt belachelijk daar.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik heb onze reis van Denver naar LA gevonden inclusief onze motels en hotels. Is wel van 15 jaar geleden ongeveer, maar als iemand interesse heeft, wil ik hem wel delen.

cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina