Ik was nieuwsgierig hoeveel jullie (ongeveer) per dag uitgeven/rekenen om op vakantie uit te geven. Betreft dan alleen de uitgaven ter plekke (dus niet de reis/accomodatie) Wij gaan deze zomer 2 weken weg. En ik reken ongeveer €100 per dag. Grootste deel zitten we op een camping. En 2 dagjes weg zijn de tickets al van betaald. 2 volwassen, 1 kind van 6 en 1 kind van 2
Oei, dat zou ik eigenlijk niet weten. Scheelt ook heel erg waar we heen gaan. Voorheen gingen we vaak naar Oostenrijk of Denemarken, dat zijn geen goedkope landen. Al moet ik zeggen dat in Denemarken de gemeentelijke voorzieningen heel goed zijn, hele fijne grote uitgebreide speeltuinen die gewoon gratis zijn. En in Oostenrijk zijn we heel veel in de natuur, dat kost niet veel. Dit jaar Zeeland, dan zijn we vooral op het strand te vinden, ook gratis
Ligt er aan wat we doen en hoe vaak we bijvoorbeeld uit eten gaan. We nemen in Nederland een auto vol boodschappen mee, soms koken we daar de hele week mee.
Hangt heel erg af van de bestemming af en wat we eraan uit willen geven. Vorig jaar in Zeeland hebben we alleen aan het strand gezeten en musea bezocht met onze museumjaarkaart, goedkoper wordt het niet. Maar soms in het buitenland ga je naar dure pretparken of dure excursies… als ik het de moeite waard vindt dan nemen we het op in de begroting
Wij hebben geen budget en als ik vakantie heb dan wil ik ook niet constant op mijn bankrekening hoeven kijken. Wij gaan zo'n 6 dagen per week uit eten, vaak nog een paar keer per week lunchen, regelmatig 's avonds laat naar een ijs winkeltje en regelmatig dagjes weg. Die dagjes weg verschillen van mooie wandelingen tot raften, en van pretpark/ Aquapark tot met de boot naar een eiland om een dag te snorkelen. Die kosten variëren dus ook gigantisch. Overigens gaan wij 4-5 weken naar Spanje, met het vliegtuig, dus alle boodschappen doe ik ter plekke.
Wij hebben geen vast budget voor de vakantie. De ene dag geven we 100 euro uit en de andere dag niets. Lees ook regelmatig dat mensen op vakantie elke dag uit eten gaan. Ik heb juist de rare tik dat ik het heerlijk vind om te koken op vakantie, alle tijd voor en mijn kids zouden anders echt alleen maar pizza en patat bestellen elke dag. Wat we uitgeven is dus echt voornamelijk uitstapjes/excursies/ijsjes oid en dat doen we zeker niet iedere dag. De kids willen het liefst gewoon lekker zelf rommelen in het zwembad of een riviertje.
Zn 100 euro per dag als "zakgeld" excl brandstof, tol, huur accomodatie/kampeerplek. Dit is een mooie richtlijn vind ikzelf, we eten de meeste dagen wel lunch of diner buiten de deur bijv.
Geen idee! Als ik echt kijk naar onze gezinsvakantie is het meestal een mengeling van uitstapjes maar dat kan zijn in het buitenland naar een dorpje en daar een ijsje eten, een boottocht, kabelbaan of waterpark/dierentuin. In Nederland een dagje pretpark of museum/midgetgolf/waterfietsen in de buurt (maar dan zoek ik hier wel naar kortingen ) maar net zo goed een bos. En dat wisselen we dan af met strand/zwembad/dagje animatie. We halen elke dag wel een ijsje en gaan dan 3-4 keer uiteten/lunchen/afhalen en vaak haal ik wel in de supermarkt wat luxere dingen maar neem ook al wat mee. Maar als ik met vriendinnen/man wegga dan gaan we alle dagen uiteten en lunchen (maar dan gaan we hoogstens weekendjes) ik denk dus dat we dan dagen hebben van 50 euro, van 10 en van 150? Gemiddeld 100 euro dan?
Wij geven voor 3 weken kamperen ongeveer € 2500-€ 3000 uit. Dat is inclusief brandstof, overnachtingen, tolgelden, uitstapjes, boodschappen, uit eten, alles. Ik neem bijna niks mee van thuis qua eten, hooguit voor 1 dag of zo. We hebben niet echt een budget, maar bovenstaand is de ervaring van de afgelopen jaren. Soms geven we dagen achter elkaar bijna niks uit, omdat we toevallig gratis dingen doen, zoals wandelen of zwemmen, weinig rijden, en alleen een paar boodschapjes halen. En soms huren we een dag een bootje voor 200 euro, gaan we die avond nog uit eten en halen we ook nog een ijsje tussendoor.
Ik reken vaak met de uitgaven voor de reis + accomodatie, dat bedrag verwacht ik ook daar nog uit te geven. Als ik achteraf dan terug kijk op de rekening klopt dat vaak aardig. Maar als dat niet zo is is het ook prima, ik leef de rest van de tijd al met een budget, op vakantie kijk ik nergens naar.
Als het goed weer is en we hebben strand en zee, dan geven wij bijzonder weinig geld uit. Wij kunnen dan echt van 09u30 tot 18u30 of langer op het strand zijn. Frigoboxzak mee met drinken, fruit, sandwiches, groentjes,.... Tussendoor nog eens een ijsje ophalen en dat is het. Gaan we ergens heen, dan zijn we sowieso meer kwijt. Tickets, eten tussendoor, prulletje in de lokale winkels,....
2 weken op de camping Als we op camping blijven is het mss een ijsje en soms een lunchje 3-4x uiteten mss Dus echt veel extra kosten hebben we niet
Ieder jaar is er zo’n topic. En ieder jaar komt het neer op dat het afhankelijk is van de bestemming. En dat geen budget vast niet opgaat, want je besteld niet opeens een fles bubbels van 1000-en euro’s als je het geld niet hebt. En bij een all inclusive, is het weer anders dan in een appartement of een hotel of juist op de camping. voor ons is het ca. 100-150 euro per dag. Een strand dag kan goedkoper zijn. Maar die afsluiten door uit eten te gaan kan toch weer wat duurder uitpakken. Een dagje naar een zwemparadijs, of een kabelbaan de bergen in (in zwitserland) kan zo op 200 of 300 euro komen. een dagje wandelen met meegenomen broodjes en daarna spagetti eten op de camping kan ook voor 20 euro. Dus daar proberen we een balans in te vinden. Een paar dure uitjes, en wat goedkopere dingen.
Wij hebben geen vast budget, maar kunnen uiteraard ook niet onbeperkt uitgeven. Het is ook nog heel afhankelijk van het land waar we naartoe gaan. Tsjechië is bijvoorbeeld veel goedkoper dan Noorwegen. We gaan wel elke dag uiteten en ook nog regelmatig buiten de deur lunchen. Dat tikt natuurlijk wel aan. Ik denk dat we gemiddeld 150-200 euro per dag uitgeven.
Ik denk rond de 100/150 euro per dag? We gaan niet elke avond uit eten want we huren altijd een huis met ruime keuken en barbecue. Vind het ook heerlijk om op de Italiaanse heuvel zelf te bbqen.