Ik heb niet eens een budget voor thuis, laat staan voor op vakantie Ik heb werkelijk geen idee wat we dan dagelijks uitgeven...
Wij kwamen de laatste vakanties zo uit op een totaal bedrag voor 2 of 2,5 week kamperen op 1300 euro. Soms zelfs 1250 - en dan hielden we ieder bonnetje bij. Gewoon om het te weten. Niet omdat we wilde sparen. Mijn nicht deed dat trouwens (3 kinderen onder de 8 jaar) . Zeg 1300 euro - waarvan 600 euro campingkosten, 100 euro brandstof. Dus 600 euro ter plekke... Dus minder dan 50 euro per dag. Maar uit eten gaan doe ik niet graag met een jong gezin. Pretparken zijn véél te druk in de zomer. Dus wij kiezen voor natuur. Struinen door de bossen. Klimmen en klauteren bij watervallen. Een blote voetenpad. Af en toe bezoeken we een kasteel of gewoon een park speeltuin. We gaan naar een meertje in de buurt. Of een leuk kindvriendelijk museum. Dat soort dingen. En verder spelen de kinderen gewoon graag op de camping en doen activiteiten met het animatieteam.
We nemen een vast bedrag mee, maar ik heb geen budget per dag. We zitten vast aan middagslaapjes ( die laten we wel graag doorgaan) waardoor lunch vaak gewoon standaard door ons zelf geregeld is. Een dagje uit kost wat meer en de meeste avonden gaan we wel uit eten. MAar t valt ons uiteindelijk elke keer weer reuze mee.
Denk de laatste paar jaar ongemerkt toch wat minder. De camping/accomodatie is ieder jaar weer een stukje duurder geworden. Dus vind dat we al een behoorlijk prijzige vakantie hebben zonder de grote uitgaven. Dus bijvoorbeeld wel -> veel luxe boodschappen en bij het chalet uitgebreid lunchen, maar niet met zijn vieren uit lunchen. Of 1x op vakantie. En om de dag een uitstapje.
Pfoee ik moet eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee. Ik zie altijd wel wat voor bedrag er af wordt geschreven van de creditcart. Zo heb ik op het eind wel een mooi overzicht hoeveel de hele vakantie in totaal heeft gekost. Op wintersport zijn we altijd wel meer dan 100 euro per dag kwijt. Voor 6 personen zit je alleen al met de lunch daarboven... En dan ook nog de skipassen en ski- en snowboardhuur. Dat tikt wel aan.
Hier smijten niet met geld. Geld groeit niet op mijn rug. Toch zijn de boodschappen wat luxer en eten we tussen de middag ergens wat lekkers of kopen een ijsje. We zullen wel uitstapjes doen maar met mooi weer naar het water kost niet veel! Denk idd 50 euro per dag. Soms wat meer soms wat minder. Ben al blij dat ik lekker op vakantie kan
Wij gingen voorheen altijd uit van een gemiddelde van 100 per dag.. De komende vakantie ga ik elke avond uit eten en de hele middag op het terras doorbrengen potverdikkie wat is het lang geleden dat we echt echt op vakantie zijn geweest!
Ik tel ong 150 per dag. Excl accomodatie en benzine etc. Dus puur daar.. Wij koken niet op vakantie, maar wel een keer gourmetten/bbqen. En de ene dag hangen we de hele dag op het strand en zijn met 35 euro klaar. Andere dag een duur pretpark en ben je royaal 200,00 kwijt. Op vakantie wil ik nergens op hoeven letten. Zorg ook altijd dat het ‘vakantie-spaarpotje’ in april/mei gewoon gevuld en genoeg is. Dan hoef ik nergens meer rekening mee te houden
Haha wij gaan ook veel uitgeven aan vakanties en uitjes dit jaar en dan zo luxe mogelijk. Mag wel weer een keer.
Wij hebben geen budget, thuis in het dagelijkse leven ook niet, dus op vakantie al helemaal niet. Het kan 100 euro zijn maar ook 300 euro per dag voor 4 personen. De zomervakanties zijn vaak wel iets voordeliger dan de wintersport vakantie. Al vraag ik me af of dat dit jaar ook zo is, de horeca prijzen in Oostenrijk rijzen de pan uit. In het najaar nog een weekje naar Griekenland of Madeira. Daar is het eten en drinken goed betaalbaar.
Wij hebben ook geen budget.. Maar wij zijn niet van uitjes, excursies etc.. Wij gaan altijd naar hele grote campings met meerdere restaurants etc erop.. af en toe dorpje of stadje in de avond bezoeken, of karten ofzo.. Maar van de twee weken zijn we grotendeels op de camping.. meestal zijn we daar rond de 1500 a 2000euro kwijt... dit jaar zal het meer rond 2000euro zitten aangezien er een kermis op de camping zit.. dan gaat het vaak hard..
Haha, dochter heeft er ook zo'n zin in dat alles weer open gaat. 1,5 week geleden mocht ze kiezen wat ze dan als eerste wilde doen. Eerst dit, o nee dat, o nee toch dat. Ze wist gewoon niet waar te beginnen Het werd Linnaeushof, haha.
Wij hebben ook geen vast budget. Mijn dag uitstapjes heb ik door het jaar verzameld door het sparen van de koopzegels. De opbrengst is dan extra voor op vakantie. We gaan niet vaak uiteten maar halen lekkere dingen in de winkel. Misschien een keer tussendoor lunchen en een ijsje. We wandelen heel veel en dat kost niks. Op de camping is er ook genoeg te doen. Volgens jaar kan ik je vertellen wat we weer kwijt zijn
We zijn een paar keer naar een all-inclusivehotel geweest. Enige extra onkosten waren een paar koopjes op de markt en massages in het hotel. Maar aan het pingedrag te merken, waren we bij andere vakanties ook rond de 100 euro per dag kwijt.
Haha ja precies, leuk zo enthousiast. Ik zou vorig jaar april al met dochter een weekendje weg, maar dat kon toen niet doorgaan, maar deze zomer durf ik het wel aan, ben dan ook gevaccineerd en de meeste mensen, dus dan zie ik het wel zitten. Ze heeft er zo'n zin in. En als het tina festival doorgaat gaan we daar ook heen heb ik bedacht.
O, lijkt me ook zo leuk in de toekomst! Tinafestival wilde ik vroeger al heen, maar mn moeder helaas niet, haha.
Ja ik ben er een keer met een vriendinnetje geweest, mijn moeder wilde ook niet. Maar lijkt me erg leuk, misschien nog een vriendinnetje mee en eventueel een overnachting erbij. Hebben wat in te halen.
Geen budget hier. We doen waar we zin in hebben en de ene dag is dat gewoon niets doen en de andere dag een uitstapje en uit eten. Van te voren kijken we wel wat de mogelijkheden zijn. We huren altijd een speedboot en dan zoek ik online wel uit waar t voordelig is.