hoeveel uitgeven per week/maand aan boodschappen e.d. (geen kleding/schoenen)?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Aan de wekelijkse boodschappen zijn we per maand 200-300 euro kwijt en aan extra's ongeveer 100 euro.

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Wij houden het elke maand bij wij zijn altijd tussen de 600 en 700 euro per maand kwijt. Dit is incl. luiers en verzorgingsproducten.

Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen 3 kinderen die hier altijd wonen en 1 die 50% van de tijd woond.

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik vind 5,09 voor wijn in de aanb. al duur. Dan denk ik meer aan 2,50/3euro. Zelfde als een agenda voor 12,90? Die koop ik bij action voor 2 euro of bij de boekenvoordeel voor 4 euro. Maar goed, misschien ben ik dan wel een zuinige hond. (zal ook wel moeten)

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Mja, wijn koop ik eigenlijk nooit, maar m'n man had 'witte wijn' op het boodschappenlijsje gezet dus ik dacht, ik doe die in de aanbieding maar.
    En agenda vind ik ook wel duur, maar't is wel zo'n grote waar ik de hele planning in kan zetten.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    wij doen voor 50 euro boodschappen per week inclusief flesvoeding (huismerk 6,29 euro) en exclusief luiers heb ik nog voor de komende 3 maand genoeg hihi. Dus hier lekker zuinig 2 volwassen 1 kindje

6. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Ik denk dat het bij ons rond de €60 per week zal liggen (2 volwassenen)

7. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik wil het ook graag doen met 100 euro per week. helaas is ben ik toch iedere week opnieuw rond de 200 kwijt:(

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Waar doe je boodschappen? Haal je veel A merken? Als je dat allemaal nagaat kan je er misschien achter komen waar je op kan bezuinigen.. Bijvoorbeeld kaas kost bij onze jumbo voor 300 gram 4 euro ongeveer, bij de lidl ernaast 4 euro voor 500 gram ik ga altijd naar 2 winkels! Scheelt een heleboel en Lidl heeft een hoop goede producten, Aldi vindt ik persoonlijk wat minder.

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Gemiddeld 150 boodschappen per week, soms meer. 2 volwassenen en 1 peuter.
    Dit is exclusief vaatwastabletten, exclusief luiers, wasmiddel, etc.
    Puur en alleen eten. Vind het zelf best veel in vergelijking met anderen die we kennen, maar m'n man heeft echt een lintworm :p

Dingen als luiers, vaatwastabletten, wasmiddel, etc sla ik echt 1x in de zoveel tijd een hele berg in. Zo hebben we bijv iets van 5 tonnen waspoeder staan, 10 wasverzachters, 5 jumbo pakken pampers, iets van 500 vaatwastabletten, etc :). Zodat het in 1x veel kost en niet wekelijks terug komt.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw

Ja dat doen wij ook heb voor de komende 3 maand genoeg luiers haha. Wij geen vaatwasser dus dat scheelt weer!

11. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb 100 euro in de week voor de boodschappen/drogist
    meestal hou ik nog wel een beetje over
    1x per 2 weken koop ik ongeveer een groot pak luiers bij kruitvat, verder haal ik alles bij de supermarkt.
    ik haal trouwens alles bij de jumbo, als ik naar de aldi of lidl ga ben ik vaak meer kwijt dan dat ik gewoon goedkope merken koop in de jumbo.
    ook verjaardagscadeaus en extraatjes moet ik daar van doen, en benzine

voor sinterklaas en verjaardag zoontje hebben wij wel een ander budget wat we van tevoren vast stellen. zo kom ik dan niet met de boodschappen in de knoei.

wij zijn met 2 volwassenen en 1 peuter en de 2e is op komst.

12. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

200 euro :$

Wonen jullie met 3 gezinnen ofzo ?

13. mamazeyad

ik ga eigenlijk alleen naar de hoogvliet. misschien dat ik dat maar eens moet veranderen. als ik hier kijk naar de bedragen dan is 200 toch echt heel veel:) mijn man neemt wel elke dag een fles fris, een heel brood en twee pakjes beleg mee naar zijn werk. en het weekend haalt hij vaak wat dure extraatjes zoals redbull, zalm, maaltijdsalade. en 1 keer in de week bestellen we pizza.mijn zoontje draagt alleen luiers van het merk pampers omdat hij van de rest luier uitslag krijgt. ik wil dit bedrag heel graag terug brengen naar 100 euro per week, al die dure extraatjes zijn eigenlijk onzin. ik denk dat ik maar eens met manlief moet overleggen.

14. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    100 euro per week voor 2 volwassen en 2 kinderen. Ik hou nooit wat over.
    Vaatwastabletten, wasmiddel, shampoo enz altijd in de aanbieding bij de bas.

Luiers koop ik 1 keer in de 3 maanden of zo. Ze heeft alleen in de nacht nodig en overdag tijdens dutje.

Agenda en verjaardagkado's enz dat is niet van boodschappen rekening daar gebruik ik gewoon mijn eigen pas voor. En ik ga iedere week naar de action om iets te halen meestal rond de 10 euro kwijt.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Die Hoogvliet ken ik niet maar klinkt erg duur:p 1 brood mee naar het werk?! jeetje mijn vriend neemt 6 sneetjes mee en in de ochten brinta pap dan zit hij vol tot 10 uur dat schijnt goed te vullen. Pizza in de supermarkt halen is al een bezuiniging en net zo lekker. Fles fris kan bijvoorbeeld huismerk drinken worden gewoon een pak ice tea ofzo kost hier 0,45 cent. Redbull kan ook naar huismerk/Bullit zalm en maaltijdsalade dan houden als traktatie misschien heb je hier wat aan ?:)

16. mamazeyad

:):)nee, volgens mij heeft niet alleen manlief een gat in zijn hand maar volgens mij moet ik ook een beetje gaan opletten:)

17. beccie

beccie Niet meer actief

idd, ik heb een fles cola voor 32 cent :p alleen die sinas vind ik niet lekker die koop ik voor 56 cent

18. mamazeyad

ja dankje, ik ga dit ook zeker doen:) (mijn man is een grote eter, waar hij het laat geen idee:( hij komt in iedergeval nooit een grammetje aan;))

19. mamazeyad

mag vragen waar je die cola van 32cent hebt? schild gewoon bijna een euro per fles:(

20. beccie

beccie Niet meer actief

dat is de goedkoopste bij de jumbo, met het euro teken erop.
    van dat merk koop ik heel veel dingen. scheelt vaak meer dan de helft

Deel Deze Pagina