Wij hebben een budget van 100 euro voor de gelegenheden per kind. Nu zijn we voor de verjaardag van de jongste voor 50 euro klaar. De andere 50 gaat in de sint pot. Meestal geven we minder uit maar zoals mijn oudste heeft graag lego en dan gaan we er wel over heen.
Ik heb hier geen vast bedrag voor, maar meestal komt het ergens uit tussen de 50 en 100 euro. Het ligt er ook maar net aan wat ik voor cadeau zie wat leuk voor haar is. Mijn dochter is in maart jarig en dan koop ik meestal een cadeau wat ze ook lekker in de zomer kan gebruiken, zoals een trampoline plus nog iets erbij, zoals een spelletje of een boek. En met sinterklaas voornamelijk dingen die ze binnen kan gebruiken. Dat zijn dan meestal veel kleinere dingen, maar het uiteindelijke bedrag is dan even hoog als wat ze voor haar verjaardag krijgt.
Ik let niet op de prijs en hij krijgt gewoon wat we op dat moment bedenken. Op zijn eerste verjaardag was dat rond de 250/300 euro ( tweedehands complete toet toet serie en nog wat andere dingen). Zijn 2e verjaardag was het 1100 euro (houten speelhuis met glijbaan en wat kleine kadootjes. Voor kerst en Sinterklaas niet veel gedaan nog met hem. Hooguit 100 euro. Verder krijgt hij gewoon dingen tussendoor die we leuk vinden of "nodig" zijn. Hij komt niets tekort in ieder geval. Sommige vinden het verwend en zelf vind ik t gewoon leuk. Als t kan waarom dan niet?!
Ik let niet echt op de prijs, maar kijk wat ik een leuk cadeau vind. Voor haar eerste verjaardag heeft N een houten zandbak gekregen voor in de tuin. Was een wat duurder cadeau. Maar met Sinterklaas had ik een bedrag van 100-200 euro in gedachte en was ik met 75 euro klaar.
Wij hebben geen vast bedrag maar kopen wat we op dat moment leuk vinden. Helaas voor ons valt alles in 1 maand . Gemiddeld genomen 250 euro voor verjaardag 150 euro sinterklaas en 100 euro kerst.
Hier is het meestal tussen 50 en 100 euro voor verjaardag en ook kerst. We zeggen vaak niet te gek omdat ze ook tussendoor wel kafootjes krijgen. Maar jah doos lego is al gauw 50 plus. En met bijv kerst is 1 kado niet leuk. Verjaardag is het dan 1 van ons en kleinigheid van broer of zus. Ook wel eens wat groters zoals een speelding van 400 euro.
Ik houd voor de verjaardagen een maximum bedrag van 100,-- aan. Dochter had dit jaar een cadeau van 80,-- en zoontje van 50,--. Uiteindelijk kijk ik altijd gewoon naar wat ik een leuk cadeau vind en niet hoeveel het kost, als het maar niet over de 100,-- heen gaat
Hier ongeveer 50 euro bij een verjaardag en met Sinterklaas echt wat kleinigheidjes, 5 euro per kind ongeveer
Voor verjaardag kopen we meestal 1 groot kado van e100+, voor Sinterklas meerdere kado´s [niet echt een vast bedrag]. Het meeste speelgoed en benodigdheden [schoolspullen ed] kopen we gewoon tussendoor, niet echt als een kado.
Hangt helemaal van de situatie af. Hier geen "vast" budget, al heb ik wel een streefbudget. Kijk vooral naar wat kind heeft of nodig heeft of waarvan ik denk dat 't leuk is. Ben niet zo van de grote en dure cadeaus en daar vinden wij onze peuter ook nog te jong voor. en onze financiële situatie laat dat ook minder goed toe. Dus dit jaar met verjaardag een fiets gekregen (van ons en grootouders) en nog DIY poppenspullen. Met Sint heb ik wel een budget van max. 20 euro voor eigen kind en neefjes en nichtjes max. 15 euro. Vind ik ook echt meer dan voldoende. Ik ga voor kwalitatief goed (houten) speelgoed, dat mag ook rustig 2e hands zijn, geen probleem.
Geen vast budget hier, Verjaardag wat ons leuk lijkt voor haar, op haar eerste een autootje van vtech voor 10, 2e ikea keukentje van 80en haar derde een fietsje via mp voor 35. Voor sinterklaas nog minder, ik denk dat we 20 euro kwijt waren incl nieuwe pyama en tandenborstel (vind ze geweldig om te krijgen, ze vroeg ook een tandenborstel voor dr verjaardag) Kerst doen we niet. Wel krijgt ze knutselspul ed gewoon tussendoor en soms een groot cadeau, vorige zomer een grote doos duplo, speelhuisje van duplo. Gewoon zomaar. Reden dat we niet zo veel geven met vaste gelegenheden is een erg grote familie en een overload aan cadeaus. Zo heb ik in januari cadeaus opengemaakt die ze het jaar ervoor in feb voor haar verjaardag kreeg...