Waar we eerst een 7-zits wilden, zijn we toch gaan twijfelen Misschien toch maar een stationwagon, maar welke? Voorwaarde is dat de achterbank breed genoeg is. Er moeten 3 autostoelen passen: Maxi-Cosi Tobi en 2x Maxi-Cosi Rodi/stoelverhoger. Voor lange afstanden vind ik alleen de verhoger minder prettig. Vinden de Opel Astra station en de Ford Focus station leuke auto's. Met de Opel (gewoon model) goede ervaringen, maar geen idee hoe de Ford is. Wat betreft 7-zits vinden we de Peugeot 307 en de Opel Zafira leuk. Wie o wie kan mij advies geven? Duur in onderhoud? Vaak reparaties? Rijcomfort? Ervaringen met andere auto's zijn ook welkom.
Hmm wij zochten ook een ruime auto, hoefde geen 7 zitter te wezen. Mijn man heeft in verhouding lange benen bij zijn bijna 1,90 m. Ivm achterwaartse stoel die veel ruimte inneemt vielen inpricipe alle stations voor ons al af helaas! We hebben gekeken naar zafira en touran. Meerdere zafiras gereden van bouwjaar rond 2004-2007. Viel ons tegen in de zin van dweilt over de weg, stug en weinig comfort. Ook het interieur is blijven hangen in de jaren "90. Per toeval keek mijn man bij ford en kwam de c-max tegen. Wat een verschil! Pittiger, comfortabeler, voelt veel betrouwbaarder aan qua wegligging. Grootste plus punt voor ons, meer beenruimte vergeleken met de zafira omdat de achterstoelen achteruit kunnen. Deze hebben we dus voor de deur staan. Nog geen sec spijt van gehad. Zit veel luxe op ford zoals zelfdimmende achteruitkijkspiegel en Vooruitverwarming (nooit meer krabben 😍 ) en ford is betrouwbaar. Hoge instap is ook ideaal. Enigste nadeel wat ik nu kan bedenken is dat we wat ruimte in hebben moeten leveren bij de kofferbak. hadden hiervoor een Vectra station. Denk dat de s max nog beter op jullie wensen aan zal sluiten.
Man heeft een ford focus station. Er staan nu 2 maxi cosi en 1 zo'n stoelverhoger met rugleuning in. Het past, maar de gordel krijgen we bij stoelverhoger er niet meer in. Staat klemvast. 😂 Oh en dan moeten de voorstoelen naar voren geschoven worden. Man is toevallig nu net bij een Renault espace aan het kijken 😊
Wij hebben een Focus uit 2007. Kopen? Nee geintje! Fijne auto! Zijn er nog steeds blij mee, idd voorruitverwarming is een ding waar ik nooit meer vanaf wil, dus denk dat wij de komende jaren bij Ford blijven... Weinig onderhoud m.u.v. de standaard dingen. Wij zijn zelf geen Opel fan en zullen deze dan ook nooit kopen. Maar dat is smaak en ervaring uit de omgeving. Wij gaan opzoek naar een andere auto komend jaar. De Focus is een prima auto, maar onze dochter zit achterwaarts en baby 2 zal dat volgend jaar ook gaan doen en dan is de ruimte op de achterbank te weinig, qua beenruimte. Denk dat 3 stoelen op rij ook te weinig ruimte is.
Wij hebben de Peugeot 307 en zijn zeer tevreden. De stoelen zijn allemaal los van elkaar in en uit de auto te halen, dus je kunt ze in elke gewenste formatie neerzetten. Ook handig als je naast kinderen nog bagage mee moet nemen, of spullen wilt vervoeren We rijden er inmiddels 6 jaar mee Vrienden van ons hebben de zafira. Daarvan kunnen de stoelen niet los van elkaar eruit of neergeklapt. Je zit wel veel hoger, dus beter overzicht over de weg, maar de auto rijdt veel stugger, echt op z'n opels.
wij hebben een opel Zafira (7zits), heel blij mee!! Als ik de achterste 2 stoelen niet gebruik dan past de duowagen + gewone buggy er makkelijk in. Kan er zelfs nog een krat boodschappen bovenop zetten! Rijdt soepel, Wij hebben een 2.1 dus ook nog vrij snel. Fijn vind ik de hoge instap (niet te ver bukken om kids vast te zetten in de stoeltjes) en grote ramen. Voorheen hadden we een citroen Picasso, ook een fijne auto, met veeeel plek, paste makkelijk 3 stoelen in. Vangt wel wat meer rijwind (iets meer weggeluid). Wel fijn was een opklaptafeltje achterin. Handig onderweg met spelen/ eten. Je hebt nu ook de Picasso grande, is ook een 7zits.
Hihi toevallig hebben we vandaag een focus station uit 2012 gekocht. Volgende week ophalen. Wij hebben 3 kinderen waarvan de jongste in een autostoel. Hier zijn de oudste kinderen alweer een stuk groter dus vergelijkbaar. Wij rijden nu ook al zowat 10 jaar in een Focus en naar volle tevredenheid. Wij hebben naar meerdere merken gekeken maar toch weer een vertrouwd merk gekozen maar wel een stukje moderner haha
Wij hebben nu sinds 2 maanden een nieuwe scoda octavia combi en zo een ruime station hebben wij nog niet gezien (voorheen ford focus en die is een stuk krapper) mijn man is 1.92 en achter hem staat onze jongste in de maxicosi pebble en dan zit er nog ruimte tussen de stoelen. Pas een een maxicosi tobi de pebble en een zitverhoger met rugleuning(maxicosi) en dit paste goed. Tot nu toe super tevreden over deze auto
Wij hebben een ford focus station. Opel zafira hebben wij ook bekeken, maar google die maar eens. Schijnen tweedehands regelrechte rammelbakken te zijn (sorry aan alle Zafira eigenaren!) en degenen die wij hebben gereden voelden ook waardeloos aan. De ervaringen op internet gaven de doorslag.
Mijn ouders hadden een Chrysler Voyager (3 kinderen) Hele ruime en comfortabele auto. Ding was ook niet kapot te krijgen. Hij oogt ook best stoer
Wij hebben een astra station, wordt wel krap denk ik 3 kinderstoelen. De volgende auto wordt een maatje groter, ik zou persoonlijk eerder voor een insignia gaan of een mondeo. . Heb je gewoon meer ruimte in dan de focus of astra.
Wij hebben een Renault Megane Scenic. Heerlijke, ruime auto. Mijn man van 1.93 m zit er ook heerlijk in. Veel ruimte achterin en ook nog in de kofferbak. Volgende auto wordt dezelfde maar een nieuwere versie.
Van welk bouwjaar is jullie Astra? Mondeo hebben we ook gekeken, maar ik weet nog niet zo goed wat ervan vind.
Zie dat deze schuifdeuren heeft, ideaal! Maar volgens mij qua belasting en tanken behoorlijk prijzig..