Ik heb 8-12 mijn 1e echo bij de vk, alleen moet ik dan werken to 22:00. Ze maklen bij ons alleen op woensdagavond echo's en alle woensdagavonden moet ik werken. ik ben sinds vandag in vaste dienst, werkte eesrt via een inern flexbureau (in de geh.zorg) Nu belde ik dus het flex. en krijg gewoon echt geen vrij, heb dara nu ook maar verteld dat ik zwanger ben. Nu moet het via mijn leidinggevende.. Maar zij weet het nog niet en vind het heel raar staan om op de dag dat je een vast contract krijgt te vertellen dat ik zwanger ben. Ik werk al 1,5 jaar bij deze organisatie, maar per vandaag dus voor vast. wat zouden jullie doen? Anders moet ik dus de kids van mijn werk (4 stuks) meenemen naar de vk, en dat is ruim 60 km rijden heen en terug
Tsja, ik zou toch vertellen aan je leidinggevende dat je zwanger bent. Ze zijn dan verplicht je vrij te geven hiervoor. Succes!
ja, zijn ze dat verplicht? dan moet ik het wel vertellen! raar sat ze dan zo moeilijk doen, had in eerste instantie gezegd dat ik naar het zkh moest, niet waarvoor
Het klinkt misschien hard, maar het bedrijfsleven is ook hard hoor. We weten allemaal dat je voordat je een vast contract krijgt niet gaat zeggen dat je zwanger bent. Ondanks dat ze je niet mogen ontslaan als je zwanger bent, kunnen ze heus wel een smoes verzinnen (al is het alleen maar vanwege de crisis) om je contract niet te verlengen. Dus zodra je het contract hebt getekend, gewoon vertellen!
Kijk, wanneer je parttime werkt wordt het uiteraard op prijs gesteld wanneer je je controles etc in je eigen tijd doet. Maar in jou geval is het dus gewoon niet anders dan dat dit beslist op de woensdag moet omdat ze het niet op een andere dag doen, die echo's. Dus in zo'n geval is het bedrijf wel verplicht je in de gelegenheid te stellen naar die controle te gaan.