Hoeveel uren gaan jullie na jullie verlof werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Vlinder24, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    #21 NooNoo, 15 nov 2010
    Laatst bewerkt: 15 nov 2010
    Overheid :)

Tis trouwens een jaar lang 75%.. en dan zoveel keer je aantal contracturen, weet ik niet helemaal precies uit m'n hoofd. In elk geval een hoop, kan er 3 dagen van gaan werken en na m'n bevallingsverlof ook nog een aantal weken vrijnemen.

Maar wat is gebruikelijk dan eigenlijk qua ouderschapsverlof? Is dat altijd betaald of..?

2. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    voor de kleintjes werkten we beide 40 uur, nu beide 1 dage ouderschapsverlof, dus mamadag, papadag en 3dagen KDV en dat bevalt uitstekend. Tijdens ernstige ziekte van eerste kindje, tijdelijk (10 mnd) 2x mamadag en 3x papadag, waarbij opa's en oma's ook een dag je extra support gaven.

Voor Noonoo: volgens is ouderschapsverlof bij sommige ambtenaren (onderwijs ed) vergoed voor 70%, maar in de meeste commerciele bedrijven niet. Dan wordt alleen pensioen enzo doorbetaald.

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Heb een min-max contract van 26-32 uur per week. Werkte voor mijn verlof op mijn max, dus 32 uur per week, maar ga na mijn verlof op de min werken, dus 26 uur per week.
    Manlief heeft eigen bedrijf, dus werkt fulltime.

4. Audrey1980

10 apr 2009
    70
    0
    0
    Ik werk nu 32 uur en na de bevalling als m'n ouderschapsverlof op is ga ik 24 uur werken. Ik werk overigens voor defensie (beroepsmilitair) en krijg:
    13 maal de arbeidsduur per week aan ouderschapsverlof (dus 13x32=416 uur) - 75% doorbetaald + 13 maal de arbeidsduur per week aan ouderschapsverlof - onbetaald

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Haai, collega 8)
    (ik ben geen militair hoor, maar werk wel voor Defensie)

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik werk nu (met 1 kindje) 32 uur en blijf ook na de 2e dat aantal uren werken.

Opvang: onze kids hebben een thuisblijfpapa en mama is de kostwinner.

Nee ouderschapsverlof wordt in principe niet doorbetaald, maar er zijn een paar uitzonderingen (oa ambtenaren, defensie etc)
    ook hier geen doorbetaling.

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik ga na mijn zwangerschap waarschijnlijk 2 x 3 uurtjes werken. Eigenlijk zou ik gaan stoppen met werken, maar voor mijn schoonouders is het het eerste kleinkind, en ze zijn dol enthousiast!!(mijn 3de) En schoonmama wil zo graag oppassen dat ik toch maar heb besloten 2 ochtendjes te blijven werken. Ik wil mijn schoonmoeder dat ook niet ontnemen als ze dat zo graag wil.;)

8. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    We werken nu allebei 40 uur, en zullen dat na de bevalling ook blijven doen.

Ik ga dan 4 dagen werken + 1 vakantiedag elke week (heb er voor dit jaar nog 25 ofzo, en krijg in januari weer een berg nieuwe). Dus na me verlof in juni heb ik nog zo'n 50 dagen ofzo. Lekker elke woensdag vrij, dus wel voor 40 uur uitbetaald krijgen...

Me vriend is eigen baas, maar erg afhankelijk van opdrachtgevers (bouw). Gaat nu natuurlijk niet zo heel lekker in die branche, het is dus hopen dat ie gewoon lekker aan het werk blijft.

Kindje gaat alle 4 de dagen naar het kdv.
    Maar eerste paar maanden, twee dagen per week, komt me schoonmoeder oppassen omdat er dan nog geen plek is op het kdv.

Hebben ook gedacht aan ouderschapsverlof, maar zien hier nu toch vanaf ivm de inkomsten die we dan mislopen.

9. Bastet

Bastet Niet meer actief

De planning nu is dat ik 40 uur zal gaan werken, puur om financiële redenen.
    Mocht ik het niet vol kunnen houden dan kan ik terug naar 32 of 36 uur.

10. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik werk in de zorg, dus onregelmatig... Straks gemiddeld 20 uur per week.

1 dag per week (woensdag omdat er dan geen wachtlijst was kdv) een hele dienst van 8 uur.
    1 weekenddag van minimaal 4 uur
    dan blijven er nog gemiddeld 12 uur per week over:
    En dan gaan mijn ouders oppassen op iig dinsdag
    De andere dagen/ochtenden op ma-do- en vrijdag heb ik felxibele opvang bij de kdv.

Is nogal een geregel als je in de zorg werkt. En helaas is hier maar 1 kdv organisatie die aan flex opvang doet. Ik moet dan elke maand mijn aanvragen indienen voor ma- do- en vrijdag als dat nodig is. Woensdag staat vast bij diezelfde kdv.

11. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet nog niet wat ik zal gaan doen. En hoe we het kunnen regelen met oppas.
    Ik werk nu 32 uur in de zorg, mijn vriend heeft een eigen winkel en werkt dus al van maandag t/m zaterdag. Als het financieel kan dan wil ik 24/28 uur gaan werken en anders maar eerst 32 uur.

12. Biancje

Biancje Bekend lid

20 apr 2010
    767
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik werk nu fulltime 38 uur (detailhandel) mijn vriend opticien fulltime.

Ik wil dan na de bevalling 30 uur gaan werken.
    Maandag vriendje vrij,dinsdag,woensdag en vrijdag kdv zaterdag ik vrij en zondag samen vrij...het zal even een gepuzzel worden..maar volgens mij moet het lukken..

13. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Helaas moet ik straks weer aan het werk voor 32 u/pw (in de zorg, dus onregelmatig) in verband met de verblijfsvergunning van mijn man. Hij is vanuit de VS naar NL verhuist en heeft op dit moment nog geen werk, maar moet wel verplicht 5 dagen per week een opleiding volgen ivm inburgerings-plicht.

We hebben vandaag te horen gekregen dat we een gastouder hebben voor de ochtenden dat hij naar school gaat en ik vroege dienst heb. Zodra hij kan gaan werken en baangarantie heeft dan wil ik minder gaan werken zodat de opvang niet uitgebreid hoeft te worden.

Hier ook geen ouders die gaan oppassen, vind dat zelf ook geen probleem dat ze het niet willen :)

14. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Ik werk 23 uur.
    Ma middag van 1-6 (man is dan vrij)
    Di hele dag van 9-6(baby bij opa/oma oudste bso)
    Wo ben ik vrij
    Do hele dag van 9-6(baby kinderdagverblijf ,oudste bso)
    Vr hele dag vrij
    Za/Zo vrij

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Na de geboorte van Jelle ben ik in eerste instantie 18 uur gaan werken, maar dat was bij die werkgever niet handig. Heel veel diensten van 3/4 uurtjes, dus 5 dagen in de week komen om aan mijn uren te komen. En dan ook nog onregelmatig, dat was voor de oppas niet handig.

Nu werk ik 16 uur bij een andere werkgever en de vrijdag is mijn vaste werkdag. Meestal werk ik dan 8 uur, soms 7. (en vandaag was ik vrij omdat ik afgelopen nacht gewerkt heb) De andere dag blijft mijn man thuis. Hij heeft een eigen bedrijf en is best flexibel, als hij het maar ruim van te voren weet dat hij thuis moet zijn. Het nadeel is dat ik dus eigenlijk nooit op stel en sprong kan komen werken omdat ik verder geen oppas heb. Dus als ze vandaag bellen voor morgen, kan ik dat niet.

16. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil straks nog maar 18 uur gaan werken. ( werk momentel 38 uur)
    Mijn vriend werkt 40 uur en dit blijft voor hem ook zo.
    Ik heb namelijk zoiets we maken geen kind om hem/haar vervolgens in een kdv te stoppen.
    Hij/zij zal er misschien zeker wel eens heen gaan dat is ook goed voor contacten voor hem/haar, maar de echte liefde krijgt ie toch van zijn mama en papa:p

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik werk nu 3 dagen, 2x9 en 1x8 dus 26 uur.
    Na mijn verlof ga ik daar in principe mee door.
    Manlief is op maandag en vrijdag thuis en op woensdag ook vaak maar dan passen mijn ouders op. Ik zit te denken om misschien nog een dagje meer te gaan werken. Mijn ouders werken straks niet meer en kunnen altijd op passen en het is makkelijk te combineren met mijn mans werk...

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    voor de eerste werkte ik fulltime, daarna heb ik 1,5 jaar 0,5 fte ouderschapsverlof opgenomen.
    Daarna 0,7 fte gaan werken (3,5 dag/18 uur), toen weer zwangerschapsverlof en nu dus weer ouderschapsverlof en nu werk ik 0,6 fte (15 uur) en als dat op is... dan ga ik weer met zwangerschapsverlof ;)

Kindjes gaan 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar oma

19. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ik blijf 36 uur werken. Of 4 x 9 of 4 x 8 en 4 uur thuiswerken. Dus 1 dag van de 5 thuis. Mijn vriend wil 32 uur gaan werken, dus ook 1 dag thuis. De overige 3 dagen gaat mijn schoonmoeder oppassen.

20. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    nu werk ik nog 35 uur per week..

en straks na de bevalling ga ik 24½ uur per week werken

woensdag 8-18 = 10 uur kleintje gaat dan naar mijn moeder :D
    vrijdag 8-18 = 10 uur kleintje gaat dan naar de opvang :D
    en om de week de zaterdag van 8-17 en dan is papa thuis!...

kzou ook echt niet meer willen werken!.. en gelukkig is het voor ons goed te doen en goed geregeld.. dus ik ben hier erg blij mee..

papa blijft gewoon 40 uur werken...

Liefs Dnise

Deel Deze Pagina