Hoeveel uren gaan jullie na jullie verlof werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Vlinder24, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkeltje82

8 okt 2010
    91
    0
    0
    Human Resources
    Leiden
    Ik werk nu nog 32 uur (vrijdag vrij).
    Ik neem na mijn zwanger- en bevallingsverlof nog 8 weken vakantie op (heb beetje teveel opgespaard afgelopen jaren ;))
    Wil daarna 2 jaar lang naar 24 uur d.m.v. onbetaald ouderschapsverlof (i.v.m. pensioenopbouw op contracturen) en daarna contractueel naar 24 uur, helaas is financieel minder werken niet mogelijk (zou het liefst helemaal stoppen).
    Gaan het oplossen met combinatie oma/kdv.
    Zodra het in de toekomst financieel mogelijk is wil ik nog minder gaan werken.

@ Angietjuh, ik begrijp je punt, maar je moet wel rekening houden met mensen die om financiele redenen echt niet minder kunnen werken, of zelfs fulltime moeten werken. Niet iedereen heeft de luxe van een partner met een hoog inkomen. Dat houdt echt niet in dat zo'n kindje minder liefde van zijn/haar ouders krijgt.

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Kind in het KDV stoppen...???? Wat een stom antwoord. Heb je wel eens nagedacht dat mensen moeten blijven werken om financieel rond te komen.

En wat heeft een kdv te maken met de liefde van pa en ma??? Je kind word ook liefdevol opgevangen op een kdv hoor. Mijn kinderen komen thuis niks te kort omdat ze daar heen gaan

Ik breng mijn kinderen ook 1 dag per week in een kdv, en ze hebben daar de grootste lol hoor, komen niks te kort door die ene dag.

Ik werkte voorheen 40 uur en sinds de jongens er zijn 24 uur. Als mijn man niet thuis is op dinsdag en vrijdag gaan ze naar mijn moeder. En op woensdag zijn ze op het kdv

3. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Ik vind deze opmerking ook erg kort door de bocht. In mijn ideale wereld zou ik ook lekker thuis blijven, zodat onze baby niet naar een gastouder zou hoeven maar helaas laat onze situatie dit niet toe.

Mijn man is Amerikaans en moet verplicht inburgeren, 5 dagen per week! Waardoor er dus al geen ruimte is om een fulltime baan te zoeken, en ik minder zou kunnen werken, laat staan stoppen met werken. Dus volgende keer misschien even na denken dat er inderdaad ook mensen zijn die in een andere situatie zitten?

4. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kennelijk alleen van mama... want papa is ook aan het werk op de tijden dat je kindje naar het kdv zou gaan...

En verder: vreemde opmerking!

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Manlief werkt 40 uur + elke dag wel wat overuren en blijft dat ook doen als de kleine er is

Ikzelf werk nu 32 uur (2 middagen vrij) en wil terug naar 16 uur (2 hele dagen) indien mogelijk. Morgen heb ik een gesprek met mijn leidinggevende over wat de mogelijkheden zijn. Evt wil ik in de drukke week van de maand ook wel extra werken, als tijd-voor-tijd regeling ofzo of liever nog uitbetaald, maar ik weet niet of dat kan..

Ik hoop dat we het dan financieel gaan redden, moet morgen ook even vragen wat er aan salaris overblijft bij 2 dagen per week.
    We hebben ook al voor 2 dagen oppas geregeld in de vorm van de beide oma's (en opa's). Het is aan beide kanten het eerste kleinkind, waar ze best lang naar uitgekeken hebben, dus ze staan te springen om een dagje op te passen :D En daar zijn wij alleen maar blij mee.

We zien het eigenlijk niet zitten dat ik dan een 3e dag ga werken en de kleine dan ook nog ns een dag naar een kdv te brengen, lijkt ons heel rommelig voor het kind (1 dag ene oma, 1 dag andere oma en 1 dag kdv).
    Begrijp me goed, ik heb niks tegen kdv, wij hebben het zelf ook overwogen omdat we dachten dat de ene oma niet op wilde passen, maar die glunderde gelijk toen we het vroegen...

En de a.s. papa een dag minderen is financieel gezien ook niet gunstig, vandaar onze keuze dat ik 2 dagen wil gaan werken... Wordt morgen hopelijk positief vervolgd...

6. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou zeg wat voelen jullie je allemaal maar aangevallen door mijn antwoord, de meeste van jullie geven ook aan dat jullie kindje(s) ook 1 dag of evt. meer naar het kdv gaan dat zeg ik toch ook in mijn antwoord:Hij/zij zal er misschien zeker wel eens heen gaan dat is ook goed voor contacten voor hem/haar. Maar wat ik bedoel te zeggen en dat is alleen mijn mening dat ik mijn kindje geen 4 tot 5 dagen in de week in een kdv wil hebben. Ik begrijp ook wel dat sommige mensen dit vanwege finaciele redenen of vanwege geen oppas hebben etc. wel moeten. Alleen wat kost een kdv tegenwoordig in mijn omgeving is dat namelijk heel duur en voor mij was het beter om dan minder te werken als dat aan het kdv te besteden. Hier wordt gevraagd naar ieder zijn mening en antwoord..
    Ik geef alleen mijn mening en wordt gelijk overspoeld met dat mijn vriend blijkbaar een goed inkomen heeft etc.
    Nou wij moeten straks ook rustiger aan gaan doen maar ik doe dat liever en ik kraak absoluut het kdv niet af.
    En wat ik bedoel te zeggen met echt liefde krijgt ie van mama en papa is: Daar kan geen oppas of kdv aan tippen!
    Maar als ik mijn zinsopbouw zelf nu lees snap ik dat dit voor velen nogal verwarrend overkomt. Dus voel je aub niet aangevallen of zo door mijn antwoord..
    Het is alleen wat wij straks van plan zijn meer niet.

7. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Dit konden mijn woorden zijn :) Hier PRECIES hetzelfde!!!

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Dat is grappig Vlinder..

Ik heb gister een gesprek gehad met mijn leidinggevende, 2 dagen werken is geen probleem, salaris uit laten rekenen, viel me reuze mee :D Het wordt waarschijnlijk de dinsdag en de donderdag, maar dat hoor ik deze of volgende week nog definitief.
    Aangeboden om in de drukste week van de maand een dag extra te werken en dat werd goed ontvangen en waarschijnlijk krijg ik het dan uitbetaald, dus dat is ook mooi meegenomen. Moet nog wel even nagevraagd worden bij PZ of dat inderdaad zo werkt.
    Hij koos liever niet voor tijd-voor-tijd omdat ik straks om kom in de vrije uren en ik ze niet op weet te krijgen, omdat ik al 3 dagen thuis ben... Dus daar had hij wel een punt, en ik ben wel blij met wat extra centjes ;)

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Fijn dat het zo lukt! Klein tipje, kijk of je die extra dag ook in je contract mee kunt laten nemen. Anders zou je hem uitbetaald krijgen als overuren en daar betaal je verhoudingsgewijs veel belasting over. Met een contract voor 18 uur per week ondervang je dat. (Dan werk je zeg maar 9 dagen per 4 weken) Probeer je baas dan meteen zover te krijgen dat hij ook in je contract zet wanneer je die dag extra werkt, zodat je dat gewoon vast hebt staan... Gewoon, voor de zekerheid. Succes!

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik ben 24 uur gaan werken (werkte 40) en man werkt 36 (werkte 40). Hij werkt nu 4x9. Evy gaat 2 dagen in de week naar het kdv.
    Ik vind zelf voor mijn werk 24 uur het minimale. Anders mis ik te veel.

11. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik werk al 3 dagen (24 uur per week), zo blijf ik na mijn verlof werken.

12. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik werkte 40 uur
    en ga nu 24 uur werken
    1 dag komt mijn moeder oppassen en
    2 dagen KDV

13. CindyCM

CindyCM Actief lid

21 mei 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik werkte 36 uur en ga straks 8 uur per week ouderschapsverlof opnemen en werk dan 3,5 dag. Mijn man werkt in ploegen, dus hij is ook veel thuis en voor de rest heb ik oppas aan huis.

14. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik werk nu 36 uur (4x9) en blijf dat na mijn verlof ook doen.
    Mijn vriend werkt in de horeca en daardoor hoeft de kleine maar 2 dagen naar het kdv.

15. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik ben wel blij om te lezen dat er meerdere moeders zijn die meer dan 24 uur blijven werken. Ik werk 32 uur en dat blijf ik doen, maar dat werd op mijn werk negatief ontvangen. Ik zou dat namelijk niet vol kunne houden en met vindt het niet verantwoord?! toch ga ik het doen. Kindje gaat 2 dagen naar kdv 1 dag mijn ouders en 1 dag schoonouders en 1 mama dag. Hiernaast is papa vrij flexibel met zijn uren.

16. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat zij vinden moeten ze naar de politie brengen...
    Wat is dat nou weer voor onzin dat je dat niet vol zou kunnen houden? En waarom zou het niet verantwoord zijn? Je kindje wordt toch prima opgevangen? Ouderwetse denkbeelden altijd dat de moeder thuis bij de kinderen zou moeten blijven... :(

17. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik werkte 32 uur en ik werk nog steeds 32 uur.

Bedenk dat als je vóórdat je kindje geboren wordt, je je contract aanpast of (onbetaald) ouderschapsverlof opneemt, dat grote consequenties kan hebben als je (al dan niet door je zwangerschap) ziek wordt. Mijn schoonzus is (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt geraakt en krijgt nu 70% van haar deeltijd-salaris, terwijl ze altijd fulltime heeft gewerkt, en dat hakt er behoorlijk in!

18. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik zou overigens helemaal GEK worden als ik de hele dag met ons jochie zou moeten blijven. Begrijp me niet verkeerd: het is het allerleukste jongetje van de hele wereld, maar ik moet toch ook met volwassenen praten (en alsjeblieft niet over baby-zaken!).

19. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werkte voor de eerste 40 uur, ben daarna met 1 dag onbetaald ouderschapsverlof terug gegaan naar 32 uur. Helaas bleek dochter ernstig ziek en heb daarom 1 jaar lang 24 uur gewerkt + 4 uur thuis + 4 uur zorgverlof. Mijn man was 3 dagen thuis. Na haar overlijden en de geboorte van de 2de (hier zat 6 weken tussen), weer 32 uur gaan werken. De derde wordt in januari verwcaht en ook daarna ga ik weer 32 uur werken. Bevalt prima!

Deel Deze Pagina