hoeveel uren kraamzorg neem jij?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik ben niet zo heel erg weg van kraamzorg... Dus ik vind 8 uur ook veelste lang.
    Ik heb al 2 kinderen dus ik weet wel hoe het allemaal werkt.
    Maar nu zit ik dus te twijfelen wat ik zal doen..
    De minste uren 3 uur per dag of toch 8 uur.

Wat doen jullie en waarom?

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Drie uren vind ik genoeg. Vorige keer was het zelfs te veel haha.

Mijn moeder woont de eerste week ook bij ons in

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ligt er een beetje aan denk ik. Ik krijg een ks en mijn man moet gewoon werken dus neem volledige uren zodat ze me ook met de andere kinderen kan helpen.

4. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    ligt er een beetje aan of ik normaal zal bevallen of via keizersnede ( wat er dik in zit we horen het morgen ) als ik met keizersnede beval verblijf ik een paar daagjes in het ziekenhuis of kraamhotel omdat ik op twee hoog woon met lekker steile trap

en anders 2 a3 uurtjes per dag want mijn man heeft vrij rond de periode dat ik ben uit gerekend en heb familie die graag mee helpt

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Gewoon de uren waar ik recht op heb. De eerste dagen zal ze er langer zijn dan de laatste dagen. Van mij mag er ook gerust een stagiair meekomen, vind het wel gezellig (als ik het goed met ze kan vinden natuurlijk) :p

6. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Precies Elsa, hebben wij ook. Heb aangegeven dat als het me te druk word dat ik ze gewoon weg stuur haha. Ik heb ook ja gezegd tegen een stagiaire, ach en als het me niet bevalt dan is het doei!

7. Julix

Julix Actief lid

16 jan 2012
    135
    0
    0
    Ik zit me hetzelfde af te vragen. Als het gaat zoals de vorige keer ben ik niet van plan om eigen bijdrage te betalen voor een kraamhulp die misschien reuzelief en gezellig is, maar die na een middag in het zonnetje de koffiekopjes nog op tafel laat staan en zelf naar huis gaat.

Aan de andere kant, geen idee hoe ik er zelf voor sta na de bevalling, hoe het met de kleine gaat en de andere kinderen, of manlief vrij kan krijgen na z'n 2 verlofdagen. Ik denk dat ik bij de intake alvast ga aangeven dat ik niet zeker ben van het aantal uren dat ik wil.

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik geloof totaal 49 uur.
    Waarom? omdat het kan. ik vind het fijn dat er goed voor me gezorgd word, dochter genoeg betrokken kan worden bij alle verzorging (indien weer ks) en dat ik vooral veel tijd heb op de bv op gang te laten komen!

9. Julix

Julix Actief lid

16 jan 2012
    135
    0
    0
    Kijk, als het zo zou gaan zou ik er ook geen moeite mee hebben hoor. Maar mijn ervaring is al drie keer dat een dag lang kraamhulp ook een beetje too much kan zijn als alles op rolletjes loopt. Ze moet natuurlijk wel een toegevoegde waarde blijven hè, ik betaal een eigen bijdrage en hoewel dat te veroorloven is weet ik er ook wel andere dingen mee te doen.

10. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    ik krijg ook 49 uur en vind het prettig dat er iemand is die me met oa verzorging van zoontje kan helpen en dat ik mijn zoontje meer bij de baby daardoor kan betrekken. Ook ging borstvoeding met zoontje helemaal niet goed en ik hoop dat dat nu beter gaat

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier dus ook volledige uren. Ik kan niet voorspellen of alles goed/lekker loopt meteen met de kleine en ook niet hoe ik er na de bevalling aan toe ben.

Kom maar op! Mij lijkt het vooral fijn en gezellig een extra paar handen, ogen en kennis die je op weg helpen en mocht het toch teveel zijn dan kan je altijd nog overleggen om te minderen.
    Wij krijgen alles vergoed. Hoef ook geen eigen bijdrage te betalen. En het is mijn eerste natuurlijk.

12. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik hoop HEEL ERG op dezelfde kraamhulp als bij mij zoontje. Wat een leuke, spontane, gezellige en hardwerkende meid was dat. Daar wil ik wel meer dan 49uur gebruik van maken ;)

Ik snap wel dat als de kraamhulp alleen maar koffie zit te drinken en met moeite het hoognodige doet dat je er niet op zit te wachten.

13. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Zelf ben ik heel erg op mn privacy dus ik zag er ook een beetje tegenop. Tijdens de intake toch besloten voor de 49 uur te gaan. Het is mijn eerste dus ik kan waarschijnlijk wel wat hulp gebruiken. Ook wil ik graag borstvoeding geven en met 4 katten kun je toch niet vaak genoeg stofzuigen haha.
    Ik krijg mijn eigen bijdrage vergoed. Als dat niet zo zou zijn had ik misschien wel voor wat minder gekozen. Mijn vriend neemt de eerste 3, 4 dagen vrij en daarna pas weer als de kraamhulp weg is (als het kan natuurlijk, uitgaande van een moeder en kind die goed door de bevalling heen komen). Ben wel heel benieuwd hoe het gaat straks!

14. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Zoveel mogelijk vind t echt heeeeeerlijk haha

15. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik blijf drie dagen in het geboortehotel daarna lekker naar huis zonder kraamzorg

16. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Mijn moeder woont 2km verderop.. dus heb liever mn moeder dan een onbekende.

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik krijg 45uur verdeeld over 8 dagen + 10urr extra mantelzorg omdat we een dochter hebben beneden de 4jaar.
    (Ml gaat gewoon werken in de kraamweek)

18. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Mantelzorg als je een kindje beneden de 4 hebt? Ik heb ook een kind beneden de 4... Hoe kan ik dat aanvragen dan? Mij is daar niks over verteld

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    1 kindje onder de 4 en dan extra zorg? Dat is niet overal volgens mij hoor.
    Mijn oudste was 16 maand toen de jongste werd geboren maar heb geen uur extra gekregen hoor.

In het Landelijk Indicatie Protocol staat dat je extra uren krijgt als je 2 kinderen hebt onder 4 jaar overigens.

20. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Het maximale en dat is idd 49 uur min de dagen in het ziekenhuis plus extra dagen ivm sectio. We hebben momenteel een topper, ik knijp in mijn handjes het is heerlijk! Ze werkt hard en let goed op mij en beide kindjes en man.

Degene die voor ons gepland stond hebben we weggestuurd. Daar hadden wen totaal geen klik mee en die had ik niet zoveel uur om me heen kunnen velen.

Deel Deze Pagina