Bijna 31 weken zwanger en.... jeuk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mother2Be, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mother2Be

Mother2Be Lid

18 jul 2014
    60
    0
    6
    Hallo medezwangeren!

Wie heeft hier ook last van? Ik heb nu sinds een week onbedwingbare jeuk aan m'n benen incl uitslag en het is nu uitgebreid naar mijn armen en soms zelfs handen! Ik heb mentholpoeder geprobeerd (wat niet helpt), en gisteren via de huisarts hydrocortison gekregen. Hij vertelde me dat werking van de zalf in principe een dag zou moeten zijn maar dat het in werkelijkheid zou tegenvallen. Na een paar uur was de zalf uitgewerkt.. Ik wil morgen via mijn eigen huisarts een bloedonderzoek aanvragen om het eea uit te sluiten, maar ondertussen is de jeuk niet weg. Hebben jullie nog tips? Heeft iemand anders ook een bloedonderzoek laten doen en duurde het lang voordat de uitslag binnen was?

Ben benieuwd naar ervaringen!

2. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Wat wil je laten uitsluiten?

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Cholestase denk ik Poisson.

Ik heb ook heftige jeuk gehad, vanaf week 35 ongeveer. Bij mij was het 'gewone zwangerschapsjeuk', maar ik had het niet op handen en voeten. Je wordt er echt gek van. Koelzalf (mentholgel) hielp maar heel kort. Het fijnst waren nog natte koude theedoeken erop. Sterkte ermee!

4. Humava

Humava Niet meer actief

Ik heb het ook gehad, vooral aan de binnenkant en buitenkant van mn bovenbenen. Heb toen mentholgel gekocht en dat werkt wel even maar is geen wondermiddel, vk zei ook tegen mij dat het erbij kan horen maar als ik jeuk zou krijgen onder mn voeten of in mn handpalmen moest ik aan de bel trekken. Nu had ik vandaag onwijs jeuk op mn buik tis nu weer weg gelukkig, hoop dat het weg blijft.

5. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Zit je jeuk alleen op je benen? En kun je de uitslag omschrijven?

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Even morgen contact leggen met je VK hierover?

7. Mother2Be

Mother2Be Lid

18 jul 2014
    60
    0
    6
    Dankje! Ja idd, cholestase, daar maak ik me nu zorgen over, alhoewel ik weet dat je dan jeuk aan je handpalmen/voetzolen moet hebben, maar dat heb ik niet. Ik ga die theedoeken zeker proberen, hopelijk verlicht het wat. Heb je er uiteindelijk vijf weken mee gelopen?

8. Mother2Be

Mother2Be Lid

18 jul 2014
    60
    0
    6
    Fijn dat het weg is gegaan. Ik hoop dat ik ook die kant op mag aankomende dagen. Heb het heel erg op benen en vandaag ook onderarmen. We gaan het zien..

9. Mother2Be

Mother2Be Lid

18 jul 2014
    60
    0
    6
    Ja vooral benen, ik krab alles open (sorry voor de details). Als ik jeuk op een plek komen er rode bultjes, en de plek blijft rood. Maar als ik dus blijf jeuken omdat het voor mijn gevoel niet anders kan (negeren lukt niet, branderig gevoel wordt erger) dan moeten die bultjes eraan geloven en krab ik ze open. Niet erg smakelijk, maar helaas wel mijn toestand haha.

10. Mother2Be

Mother2Be Lid

18 jul 2014
    60
    0
    6
    Ze heeft me verteld dat het erbij kan horen, en dat ik mentholpoeder moet blijven gebruiken. Voor bloedonderzoek heeft ze me doorverwezen naar de huisarts. Ik ga morgenochtend meteen bellen.

11. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik had ook op gegeven moment overal jeuk.. Bij mij uitte zwangerschapssuiker zich zo..
    Misschien daar eens op laten testen?

12. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    De jeuk dat kwaaltje was ik gelukkig weer vergeten..ik heb het het aan het eimd gehad net als de dames mentol gel gebruikt en koud of heet douchen net wat hielp ervoor..Hoop dat het weg trekt hier bleek het niks ernstigs het waren de hormonen ..Het hoef niks ernstigs te zijn maar altijd het zekere voor het onzekere nemen desnoods langs de dermatoloog die heeft misschien iets op homeopatische basis

13. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb hier ook al een paar weken last van. Ik heb een vochtinbrengende koelzalf gekregen van de huisarts. Die mentholgel droogt alleen maar uit.
    Maar echt helpen doet het niet helaas.
    Wat hier helpt is koude natte doeken erop of een koude douche. En het liefst geen kleding erop. Zodra het warm wordt, broeierig, wordt het erger. Ik slaap dus ook al weken zonder deken.

Deel Deze Pagina