Hoeveel uren kraamzorg..

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Krulletje87, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd hoeveel uren wij krijgen

w.s. gewoon 49, wil bv gaan geven, maar krijg je ook nog meer uren als je gewoon 1 kindje al hebt? (die dan ongeveer 22 mnd is?) of geld het alleen bij 2 kindjes onder de 4 jaar?

bij de eerste heeft de kraamzorg ook nog extra uren aangevraagd omdat ik een borstontsteking kreeg op de laatste dag van de kraamzorg en omdat ik de dag erna helemaal alleen zou zijn.

dat mocht ze dus wel doen en is toen gelukkig nog een ochtend gekomen, vond ik wel heel fijn toen:)

2. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...

die extra uren is bij mijn weten alleen als je 2 kids onder de 4 hebt, of 3 onder de 6.. Bij onze 2e kreeg ik namelijk geen extra kraamzorg. maar t kan misschien veranderd zijn per kraamcentrum;)

3. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Ja idd. ik heb ook die lijst hier opgestuurd gekregen van t kraamcentrum.. kan precies zien wat ze aan kunnen vinken... t zijn idd heel wat dingen;).. we zullen zien..meestal word t dag 1 besproken en dan halverwege kijke ze nog eens toch of er bijzonderheden zijn, dan worden de uren nogmaals aangepast als het nodig is toch?

4. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik heb gekozen voor het pakket van 48 uur kraamzorg verdeeld over 8 dagen. Daarnaast zal mijn moeder ook bij mij zijn. Dat vind ik dan wel voldoende.

5. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Ja ik ben bij IZZ verzekerd, echt super. Die 2 uur die ze mij verteld hebben zullen wel een gemiddelde zijn die de kraamzorg berekend voor de partusassistentie. Ze had het er over dat als het goed gaat, en we gelijk naar huis mogen, ze zelfs achter ons aan naar huis rijden, zodat we er niet ineens alleen voor komen te staan.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hadden beide keren recht op 49 uur kraamzorg.

Bij Milan hebben we maar 14 uur gekregen, omdat we toen met de zomerdrukte zaten. Bij Isabelle hebben we denk ik iets van 15 uur afgenomen, we konden toen wel alle uren krijgen, maar het ging allemaal zo goed dat dat niet nodig was.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

8. Wij zijn ook verzekerd via IZZ en hebben 8x8 uur gekregen. (49 geindiceerd en de rest uit de aanvullende verzekering en geen eigen bijdrage). (Bij de tweede kreeg ik zelfs nog meer uren geindiceerd uit heet LIP door een baarmoeder ontsteking waardoor ik dag 9 en 10 ook nog een paar uur heb gekregen.

De 9e en 10e was niet mogelijk zonder LIP bij ons door de krapte. De uren die we bij m'n dochtertje niet nodig hebben gehad door de extra uren uit de LIP hebben van IZZ uitbetaald gekregen (max 20 uur was het toen).

Nu bij de derde zullen we 49+4 geindiceerd krijgen en vullen we de rest weer aan tot volle dagen uit de aanvullende verzekering.

Ik en mijn man vonden het heerlijk. De hele dag iemand in huis die voor je zorgt. Mijn man kon ook lekker kramen en bijkomen van de slapeloze nacht. We hopen ook dat de kraamhulp die er was bij onze dochter nu weer kan komen.

9. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Wij krijgen 55 uur verdeeld over 8 dagen en daarnaast nog 2x4 uur op de 9e en 10e dag.
    Verzekerd bij VGZ (gezin en zeker pakket).

Maar we hebben extra uren gekregen omdat ons zoontje is overleden in de kraamperiode vorige keer, dus ter geruststelling zoveel uren!
    Vinden we zelf erg fijn want het zou een spannende tijd worden denk ik.

Standaard is 49 uur toch verdeeld over 8 dagen?

10. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Wij hadden 49 uur.. plus 2 extra dagen en 15uur extra kraamhulp (zit bij de verzekering inbegrepen..)

In totaal hebben we 13 dagen kraamhulp gehad, vanaf dag 9 halve dagen.. Dit was ook wel nodig na de heftige bevalling..

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij kregen het standaard van 49 uur, inderdaad verdeeld over 8 dagen.
    Ondanks de heftige bevalling kregen we geen extra uren.
    Hoefde van mij ook niet perse, kon mezelf weer redelijk redden toen ze weg was.

12. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen intake van de kraamzorg gehad. Standaard is 49 uur met aftrek voor elke dag dat je na bevalling in ziekenhuis ligt. Via verzekeringspakket bij VGZ recht op nog 15 uur extra boven op de standaard, kostenloos. Kraamzorg en verloskundige kunnen als bv niet goed op gang komt of andere problemen (bij ons had de eerste een schisis) zonder al te veel gedoe met de verzekering extra uren op medische indicatie aanvragen.

13. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik zou het standaard aantal uren hebben gekregen + 8 uur omdat het een tweeling is maar ik heb zelf ivm spoedks 10 dagen in het zh gelegen en de mannen 14 dagen... Uiteindelijk couveuse nazorg gehad, de hele 12 uur....

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wij hebben geloof ik 46 uur gehad naast de 2,5 dag die de kleine en ik in het ziekenhuis heb gelegen. Onze kraamhlp had wat extra aangevraagd omdat Sara slecht at ivm de zware bevalling. Achteraf was het niet nodig geweest want zodra we thuis waren met 1 iemand die hielp aanleggen dronk ze als een tierelier, maar ik vond het wel erg prettig. We hadden dan ook een super leuke kraamhulp.

15. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    wij hadden ook recht op 49u, echter er naar 24 genomen.
    bij onze oudste geen kraam gehad, ivm prematuur(ook geen couv nazorg), maar mocht ik het nog eens moeten doen, zou ik geen kraam willen, iig niet zo een die ik heb gehad....

16. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    wij hebben voor maar 4 uurtjes er dag gekozen en dat was ruim voldoende, was altijd blij als ze weer weg was en m'n eigen ding kon doen, maar mijn man was dan ook thuis en ik voelde me eigenlijk gelijk alweer fit, dus dat scheeld alweer

17. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb voor 3 uurtjes per dag gekozen en denk dat we die uren niet eens vol gaan maken en als de kleine meid het goed doet ook geen 8 dagen. Dat we daar dan wel gewoon voor moeten betalen maakt mij verder niks uit.
    Vriendlief heeft 2 weken vrij na de bevalling en de verloskundige komt ook nog regelmatig langs, nou ik vind dat allemaal nogal wat.
    Denk dat ik snel zat heb van al die vreemde mensen in huis.

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb de standaard 49 uur gehad, vond het geweldig en had nog wel meer willen hebben (maar nodig was het niet).
    Iemand die zowel moeder als kind medisch in de gaten houdt en voor ze zorgt, je laat zien hoe je een luier verschoont en de kleine in bad doet, je helpt met de borstvoeding, het huishouden voor een groot deel overneemt (bed verschonen, alle was doen, wc schoonmaken, stofzuigen, zorgen voor eten/drinken), advies geeft, vragen beantwoordt... Heerlijk toch? Nu wonen wij redelijk groot, dus ik zag haar ook niet de hele dag. Als ik rustte was ze bezig met de huishoudelijke taken. Ik heb 2 kraamhulpen gehad en het klikte met beide goed, dat zal schelen. Ook was ik supertevreden over de geleverde zorg.

19. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Gisteren de intake gehad, wij krijgen ook de standaard 49 uur. Denk alleen dat het een beetje teveel van het goede is, hou niet zo van vreemde mensen in mn huis die zich met me bemoeien haha.

20. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    volgens het protocol zouden we 69uur krijgen,
    ivm de slechte vorige bevalling, 1kindje van net 1 jaar en een kindje van net 3 jaar in huis, ga BV geven....
    Maar vindt het ook nogal wat hoor 69 uur :$
    Krijg wel een kraamverzorgster die ik al ken dus dat is wel leuk,
    maar we zien we hoe het loopt, maar denk niet dat ik al die uren op ga nemen wil ook wel een beetje tijd voor mezelf en mijn gezin!

Deel Deze Pagina