Hallo allemaal Onze dochter van 14 maanden lijkt al een aantal keren last can pseudo kroep te hebben Zijn al 3 keer in het ziekenhuis geweest en bij de huisarts Daar word ik vaak aangekeken als de overbezorgde moeder Met opmerkingen als: u bent vast erg bezorgd Maar wakker worden overstuur omdat ze niet kan ademen lijkt me niet normaal. Haar vader heeft erge last van astma maar dat schijnen ze op deze leeftijd nog niet te kunnen constateren. Iemand van jullie met ervaringen met pseudo kroep? Alvast bedankt!
ja ik!! wat is dat eng zeg!! eerste keer wist ik niet waar ik het zoekeb moest. was echt bang en ben ook meteen na hap gereden. ik had voor E. al een puffertje en zodra ze verkouden word ga ik die gebruiken. stomen op dr badkamer werkt ook goed!!
Ons zoontje heeft psuedokroep virus gehad. Echt doodeng als ze snakken naar adem. De eerste keer na huisartsenpost gereden. Was erg benauwd dus verveneveld met prednison. Twee dagen later heeft hij nog een keer een drankje prednison gekregen omdat het niet overging. Hierna ging het steeds beter. Maar tis echt eng. Hier hielp stomen op de badkamer ook. Als je het niet vertrouwd gewoon terug naar de dokter. Volg gewoon je moedergevoel
Hier heeft mijn oudste 2x hele erge pseudokroep gehad. Hij heeft daarvoor dexametason gekregen, das een ontstekingsremmer. Werkte echt heel goed! We kregen dit wel pas toen we al 2-3x naar de huisarts en huisartsenpost waren geweest. Het ging gewoon niet over en bleef heel erg ondanks het vele stomen en hij raakte ook helemaal in paniek omdat hij zo weinig lucht kreeg. Hij gaf ook over door het hoesten. Sterkte ermee, en als je het niet vertrouwd gewoon gaan hoor, pech voor hun, vaak heeft je moederinstinct het goed!
Hier ook ervaring met pseudokroep. Een halfjaar geleden kwam de oudste thuis van de oppas en was hij duidelijk heel erg benauwd. Meteen de huisartsenpost gebeld en mocht meteen komen. De huisarts kon niet goed horen of het pseudokroep of astma was en we werden doorverwezen naar de eerste hulp. Hier heeft een kinderarts en een kno-arts gekeken en ook zij konden niet goed horen welk van de twee het nu was (hij had nml niet de typische blaf-hoest). Ze hebben hem daarom een verneveling gegeven die zou helpen tegen de pseudokroep en geen kwaad kon bij astma. Het werd meteen al iets beter. Wel werd hij opgenomen op de kinderafdeling zodat ze hem konden observeren. Ze hebben hem 2 nachten daar gehouden. Mijn man is bij hem gebleven aangezien ik diezelfde avond nog ben opgenomen en op de dag dat mijn zoontje naar huis mocht ben ingeleid. Mijn zoontje heeft sinds die tijd (nadat hij het uitgeziekt had) geen last meer gehad, terwijl zijn nichtje die in dezelfde periode ook pseudokroep had (3 maandjes jonger), door de huisarts wat pufjes voorgeschreven heeft gekregen en nog steeds wanneer ze verkouden is snel benauwd wordt.
bij pseudokroep giert het vooral met inademen en met astma is het uitademen moeilijker. Het is doodeng als ze 's nachts zo overstuur en stikbenauwd wakker worden. Weet er alles van. Ventolin pufjes ( die blauwe) helpen dan niet. Wij kregen na een paar keer beclamethoson pufjes mee. Als de oudste een aanval had een paar pufjes achter elkaar geven. de sterioden maken dat de slijmvliezen weer wat slinken in keel/iuchtpijp gebied. Stomen is volgens de huisarts achterhaald. Het belangrijkste is dat ze bij je op schoot zitten en rustig worden.