Eerste paar keren kwam ze al mijn man thuis was, en daarna kreeg ze de sleutel. Ik vind het fijn als ze poetst als niemand thuis is. Ze werkt dan efficienter, en ik vind het heerlijk om thuis te komen in een fris schoongemaakt huis.
In principe ligt de belastingplicht bij de hulp (als je de hulp minder dan 4 dagen per week hebt). De hulp moet de inkomsten zelf opgeven als ze boven een bepaalde drempel komen.
Ze komt hier op woensdagochtend, dat is de dag dat ik thuis ben met de jongste. Ik laat haar binnen en we gaan dan wel weg, dus dat ze de ruimte heeft. Vaak drinken we ook koffie samen.
Dat heb ik dus ook. Ik heb twee honden en twee katten en de badkamer is echt na een paar dagen onder de stof. Vooral het bad, verschrikkelijk. Ik vind voor ons huishouden 1 keer per twee weken dus niet echt bevredigend ofzo, dan hoef ik 1 dag in de twee weken niets te doen... het liefst heb ik 3 keer per week een schoonmaakster maar dat wordt me wat te prijzig hahaha.
Mijn man werkt op woensdag thuis en die ochtend komt onze hulp ook. Mijn man werkt op zolder en zij doet de ene week de benedenverdieping met extra klussen als keuken, ramen lappen, etc. De andere week doet ze de bovenverdieping en stofzuigt en dweilt dan nog beneden. Zelf doe ik de badkamer dan niet meer echt. Haal wel tussendoor nog even een wc-borstel door de wc en spoel hier en daar wat stof weg, maar we hebben een kleine badkamer en er ligt niet vreselijk veel stof. Beneden stofzuig ik om de dag even. Dweilen doe ik alleen als het echt te gortig wordt. Eens per week is doorgaans wel genoeg.