Zeer rommelig ritme

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door jenna83, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Hallo,

Ik heb een vraagje over het voedingsschema van mijn zoontje van 2,5 week, want ik wordt er niet wijzer op en ook wat moedeloos van. Mijn zoontje heeft de eerste 10 dagen volledige borstvoeding gehad. Omdat ik teveel afviel ervan en oververmoeid raakte ben ik overgegaan tot flesvoeding. daarbij geef ik hem nog wel afgekolfde moedermelk, 3 keer per dag.

Zijn voedingsritme is nu alleen heel rommelig. Ten eerste drinkt hij heel vaak zijn flessen niet helemaal leeg, om dan vervolgens na een half uur weer te komen, dan weer een beetje te drinken, weer in slaap te vallen en dan weer te komen na bv een kwartier.

Daarnaast slaat hij nu overdag voedingen over om dat in de nacht in te halen. Zoals vanacht en vandaag hebben wij het volgende ritme (wat hij zelf aangeeft, wij voeden op verzoek, want laten huilen totdat het tijd is geeft een enorm lawaai en is niet te doen en is een beetje zielig vinden wij).

Gisteravond vanaf 22 uur volgende tijden:

22.00
    00.00
    02.00
    04.00
    07.45
    09.30 30 cc extra want hij had nog honger
    11.00 voeding overgeslagen
    13.00 nog een klein beetje extra en geprobeert wakker te maken, dit lukte niet.

Het lukt met geen mogelijkheid hem wakker te krijgen als hij dat niet wilt!

Is dit normaal en zo niet wat kunnen wij eraan doen om toch meer structuur en ritme erin te krijgen. Wij hebben liever dat hij overdag wakker is en drinkt dan in de nacht. Wij raken erg vermoeid, ook omdat hij snachts tussen de voedingen door ligt te spoken.

jenna

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Jenna,

Het is lastig het ritme van je kindje te veranderen wanneer hij niet alle flesjes leegdrinkt. Vaak zie je dat wanneer kindjes meer gaan drinken er vanzelf meer ritme komt. Het is erg lastig dat je kindje nu voornamelijk in de nacht komt. Is het drinken misschien te vermoeiend voor hem, misschien kun je nog een andere speen proberen?

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina