vertellen dat ik zwanger ben ?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door lievebeesje, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    hallo ik ben vandaag 12 weken zwanger en ondanks mn longotsteking en mn astma gaat het heel erg goed , 3 weken geleden melde ik me ziek ivm longontsteking vorige week kreeg ik een telefoontje van het schoonmaakbedrijf dat ze ons niet meer aan het werk konden houden ze waren failliet ...dit was een zeer grote schrok want werk er met plezier 13 november loopt het contract af het bedrijf waar mijn collega en ik schoonmaken heeft haar gisteren laten weten dat hij ons in vaste dienst wil nemen en dat is natuurlijk supernieuws, maar zal ik vertellen dat ik zwanger ben ? ik weet dat het een zakenman is maar weet ook dat hij ons vertrouwt , wij waren de enige van het schoonmaakbedrijf die daar mochten werken ik vind het heel erg moeilijk en sta in dubio

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja nou ik zou het echt gewoon zeggen je kan maar beter eerlijk zijn dan dat je het na zoveel weken zegt en je bent nu 12 weken en 13 november ben je weer 4 weken verder, denk dat je dan ook wel een buikje krijgt en eerlijkheid duurt toch het langst

3. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik zou het inderdaad wel vertellen, je bent dan toch ook al weer wat verder en denk dat je werkgever het meer waardeert dat je er nu eerlijk over bent dan dat hij er achteraf achter moet komen!

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Tegen die tijd ben je bijna 4 maanden zwanger, dan zou ik het wel vertellen. Je bent het niet verplicht, maar anders moet je wel veel moeite gaan doen om je buik straks te verstoppen

5. McNugget

McNugget Niet meer actief

Ik zou er even goed over nadenken of je het zegt... want mensen blijven mensen en kunnen keihard zijn! En jou geen contract meer geven omdat je zwanger bent en van alles kan gaan mankeren enz... en vooral met schoonmaken dat is zwaar werk in je zwangerschap. Als er nog niet heel veel te zien is kwa buik zou ik eerst het contract tekenen en daarna lekker taart halen om te vieren dat je zwanger bent ofzow...

Je moet toch aan jezelf denken vind ik,, werk blijft werk.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik ben ook aan het solliciteren en ben 14 weken zwanger
    dit meld ik wel aan de werkgever, je moet toch betrouwbaar zijn!
    als ze je niet aannemen vanwege je zwangerschap dan kun je naar CWI gaan en daar aangeven dat je geen werk meer hebt omdat je werkgever failliet is gegaan en krijg je dus wel inkomsten. dan kun je vanuit daar verder solliciteren

succes

7. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    bedankt allemaal voor jullie reakties ik heb het wel kenbaar gemaakt bij de werkgever toen hij ons vrijdag vertelde met ons verder te willen gaan , ik zei ik ben heel erg blij dat jullie ons over willen nemen maar wil er wel bij vermelden dat ik zwanger ben omdat jullie mij vertrouwen en ik jullie ik kan me werk gewoon doen alleen ben ik er een paar weekjes tussen uit , dit waardeerde hij en maandag horen we verder hoe en wat het blijft dus spannend

groetjes greetje

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

goed zo,
    ja het wordt zeker gewaardeerd wanneer je eerlijk bent
    en als je je werk nog goed kunt doen,
    het gaat uiteindelijk maar om 3,5 maanden dat je eruit bent
    daarna ben je er toch weer!
    Enne Elke vrouw kan zwanger raken na het het tekenen van dat vaste contract.
    Hopelijk krijgen jullie maandag goed nieuws te horen!

Deel Deze Pagina