moeder werkt 28 uur (was ook 28 uur), vader 32 (was 40). Zo te lezen een van de weinige mannen die echt minder gaat werken.
Ik werk nu zo'n 28-32 uur. Mijn vriend gaat nu ongeveer 36 uur werken. Als de baby er is wil ik thuis gaan werken als gastouder, zo'n 3-4 dagen per week. Mijn vriend zal dan zo'n 36-40 uur blijven werken. Hij kan wel minder gaan werken, maar dan zal ik een beter-verdienende baan moeten nemen dan gastouder.. en dan moeten we kinderdagverblijf etc. als nog betalen. Dus dit zou de meest ideale situatie zijn. Als ik niet aan de slag kan als gastouder en bijvoorbeeld het werk zou moeten blijven doen als wat ik nu doe dan zou mijn vriend 4 dagen werken en ik 3. Dan houden we 2 dagen over en dat wordt dan een gastouder of kinderdagverblijf. Meer dan 2 dagen naar het kdv zou ik niet echt willen eigenlijk.
Ik werkte 36 uur plus heel veel reistijd, mijn man 40. Nu werk ik 24 uur met minder reistijd en mijn man heeft 1 dag ouderschapsverlof, dus de beeb 2 dagen kdv. Als ze straks 7 maanden is gaat mijn man weer fulltime werken (nieuwe baan) en gaat zij 3 dagen naar het kdv. Ik vind 3 dagen echt een verademing na zo veel jaar fulltime werken. Die dag ouderschapsverlof van mijn man heeft een enorme impact op de band die ons dochtertje en hij samen hebben, is echt ongelooflijk. Echt aan te bevelen voor alle papa's, een papadag, al is het maar een paar maanden. Saampjes zonder dat mama zich overal mee bemoeit is echt heel goed.
Sinds vorig jaar ben ik 32 uur gaan werken, dus 4 dagen (voorheen 40 uur). Vanaf januari ga ik 3 dagen werken, dus 24 uur. Mijn man werkt 38 uur en neemt de vrijdagochtend vrij (ouderschapsverlof), dus gaat 34 uur werken. Hij is vrijdagmiddag altijd vrij, dus dan nou de hele dag. Wij hebben dan maar 2 dagen kdv en hebben toch een redelijke financiële basis.
Mijn vriend werkt momenteel ongeveer 36 uur in de week (leer/werktraject, dus incl. 4 betaalde schooluren. Ik werk momenteel (incl. al het werk van extra inkomsten) 45 á 47 uur in de week. Mijn vriend blijft straks 36 uur werken, en zal 1 doordeweekse dag thuis zijn om op de kleine te passen. Ik probeer straks 32 uur te werken, en zal eveneens 1 doordeweekse dag thuis zijn om op de kleine te passen. 3 dagen KDV/gastouderopvang zijn dus noodzakelijk, zeker met het oog op mijn studie die ik zo snel mogelijk weer wil hervatten (OU).
Mijn man werkt 40+ maar kan het relatief goed zelf indelen omdat ie in wetenschappelijk onderzoek zit. Ik werk sinds een aantal weken 35 uur en ga straks, na de bevalling, een jaar ertussen uit.
Ik werk 32 uur en mijn vriend 40 uur. Straks wil ik 2 of 3 dagen gaan werken en mijn vriend wil kijken wat hij met zijn ouderschapsverlof kan regelen.
Ik werk nu 4x9 en mijn vriend is militair dus dat is erg verschillend, in iedergeval >40 uur. Ik ga straks 3x9 of 3x8 werken, ik denk 3x8 lijkt me wel genoeg. Ik vind het jammer dat mijn vriend geen "gewone" baan heeft en dus geen keuze heeft om bijvoorbeeld 4 dagen te gaan werken, misschien in de toekomst..
Mijn man werkt ongeveer 32 uur (in drukke periode wel eens meer), maar maakt lange dagen, dus hij is toch veel thuis. Ik werk 24 uur. Ons schema: Maandag ben ik thuis Dinsdagochtend KDV, dinsdagmiddag is mijn man thuis Woensdag is mijn man thuis Donderdagochtend KDV, donderdagmiddag oma Vrijdag ben ik thuis Zaterdag ben ik thuis en mijn man 's middags ook Zondag zijn we allebei thuis.
Helemaal mee eens! Het lijkt mij voor een vader ook gewoon fijn om de kleine gewoon eens helemaal voor zich zelf te hebben zonder dat mama verteld hoe hij het beter kan doen of hoe hij het volgens haar zou moeten doen!
Wij werken nu allebei nog 40 uur. Straks ga ik 24uur werken (3 dagen), mijn vriend blijft gewoon 40uur werken. Hij werkt dan elke zaterdag en is de dinsdag dan vrij, dan werk ik dus heeft hij zijn papadag!
Ben ik écht de enige die fulltime weer aan het werk gaat? Ik werkte: 38u / week Vanaf 1 september met nieuw contract: 38u/week Mijn man: 38u/week Mijn mijn nog steeds: 38u/week Ik kan helemaal niet anders. Ik heb een nieuwe werkgever en helemaal nog geen recht op ouderschapsverlof. Ik zoek dit wel op te pakken wanneer Ian 2,5 jaar is. Dan ben ik er elke woensdag voor hem! 15 maanden lang! Mijn man gaat wel zijn uren zo herschikken dat hij op donderdag maar een halve dag hoeft te werken. Ach Het mooie is wel dat ik 9 weken verlof heb per jaar... (Ministerie van Onderwijs)
Robin77: dat idee hebben wij ook, om allebei 4 dagen te gaan werken. En dan 2 dagen kdv en de oma's 1 dag. Vind vier dagen werken voor beiden wel prettig, zo blijf je allebei redelijk meedraaien en vind het prettig dat papa in spé ook een dag alleen met de kleine is!
Beide werken wij nu fulltime, mijn man maakt soms meer uren (eigen bedrijf). Na mijn verlof ga ik 3 dagen werken en mijn man 4 dagen. 2 dagen zal zijn mijn schoonmoeder oppassen. Voordeel is dat mijn man zelf zijn tijden kan indelen. En als hij een keer niet kan, dan past mijn moeder op. Wij hebben het allemaal wel goed kunnen regelen.
Helemaal mee eens hoor! Zie trouwens dat je lang hebt moeten wachten op je zwangerschap: gefeliciteerd hoor!
Sommige mensen krijgen nog wel hun ouderschapsverlof geheel of gedeeltelijk betaalt. Volgens mij ligt het aan de cao, maar dat weet ik niet zeker. Maar voor de meesten komt het erop neer dat je gewoon tijdelijk minder werkt, maar dat je de garantie hebt om later weer je normale aantal uren terug te krijgen...
Wij werken nu beiden 32. Na m'n verlof ga ik 24 uur werken: voor mijn functie zijn gewoon niet meer uren beschikbaar. Ik krijg wel een overgangsperiode door eerst m'n ouderschapsverlof op te snoepen. Ik ga dan dus 3 dagen werken, mijn man blijft 4 dagen werken en gaat 1 van die dagen thuis werken. Al met al hebben we dus 1 dag opvang nodig: perfect!
Ik heb mijn ouderschapsverlof 50% betaald gekregen. Mijn man krijgt het niet betaald, maar wil in de toekomst nog wel iets op gaan nemen. Je hebt nog best een tijd recht op gelukkig!
Ik werk nu 28 uur en mijn man 40+ (vrachtwagenchauffeur), als de kleine er straks is ga ik 16 uur werken en omdat ik bij een tankstation werk dat 7 dagen open is ga ik de ene week het hele weekend werken en de andere week 1 dag doordeweek en 1 dag weekend. Dan heeft mijn man die dagen met de kleine en heb ik om de week 1 dag oppas nodig