Hoeveel uren werk je/je partner nu en straks?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Robin77, 5 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Krijg 10 maanden 60% van mijn loon doorbetaald. Samen met 'Mutterschutz' maakt dat 12 maanden. Mijn man neemt 2 maanden op en blijft 2 maanden thuis. (ok, ingewikkeld klinkt het wel, maar eigenlijk is het vrij simpel hier in Duitsland).
     
  2. Jompie

    Jompie Niet meer actief

    Mijn man werkt 36 uur en ik 28 als ons kindje er is gaat mijn man 32 uur werken en ik blijf 28 uur werken. Gaat dan 2 dagen in de week naar oma.
     
  3. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ik werk nu 18 uur en ga 16 uur werken (komt beter uit met de shifts op mijn werk) en mijn man werkt 50 a 60 uur, maar is zeker 24 uur daarvan thuis aan het werk. Hij blijft wel zoveel werken, en dat willen we allebei :)
     
  4. Magdalena6

    Magdalena6 Fanatiek lid

    5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    werk zelf nu 32 uur na de geboorte 16 uur (verkoopster in een winkel )
    vriend werkt meer dan 60 uur i/d week ( vrachtwagenchauffeur) en blijft dit werk ook doen als onze kleine meid geboren wordt..
     
  5. Isabel69

    Isabel69 Lid

    27 apr 2007
    67
    0
    6
    Vrouw
    Nee hoor, ik ga ook weer fulltime aan het werk. Kindje gaat 4 dagen naar kdv en 1 dag naar opa en oma. Mijn vriend werkt ook fulltime. Hij heeft net een nieuwe baan en ik heb een te diverse baan om het in "stukken te hakken" en in minder dagen te doen. Bovendien ken ik mezelf, als ik een dag minder zou werken, zou ik op die dag toch allerlei dingen voor kantoor doen en telefoontjes/mails beantwoorden. Dan kan ik er maar beter voor betaald worden...
    Als ik me gelukkig voel, is dat ook beter voor het kindje
     
  6. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    @WishfulDreaming: als ik 32 had kunnen blijven maken, had ik dat ook gedaan hoor. Nu komt het me eigenlijk wel goed uit: ben ook nog met een deeltijd studie bezig en door alle zwangerschapskwaaltjes een eindje achter geraakt, dus straks ga ik eerst darvoor inhalen op die ene dag die ik overhoud en als ik de achterstand heb weggewerkt, ga ik eens beginnen met de voorbereidingen op een eigen praktijk. Al met al ben ik dan dus toch nog 4 dagen bezig. Niet helemaal officieel fulltime dus, maar goed, ik heb nooit meer dan 4 dagen gewerkt, (al vanaf m'n 22e): heb die ene vrije dag altijd heerlijk gevonden! ;) Dat wou ik ook maar zo houden: liever iets minder salaris dan 5 dagen moeten werken :(
     
  7. Robin77

    Robin77 Fanatiek lid

    12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Dat is voor iedereen uiteraard persoonlijk, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die 4 dagen werken ook wel héél erg veel vinden. Maar eh...vijf dagen werken met een kleine vind je dat niet té veel. Je kindje is dan meer bij andere mensen dan bij jullie?
     
  8. Magdalena6

    Magdalena6 Fanatiek lid

    5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    ik kan het soms niet begrijpen dat beide partners volledig blijven werken.. de kleine is meer bij anderen als bij 1 van de partners.. juist de eerste 4 jaar van de kleine zijn gewoon de mooiste jaren..!
     
  9. Iggylover

    Iggylover Fanatiek lid

    25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    mn man en ik werken onregelmatig we werken nu hij 5 dagen en ik 4 dagen
    we willen langs elkaar heen draaien en dan hij 5 dagen en ik probeer 3 of 4
     
  10. Robin77

    Robin77 Fanatiek lid

    12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Voor sommige mensen en is er misschien, om wat voor reden dan ook, geen andere mogelijkheid. Ik zou vier dagen willen blijven werken net als mijn partner. Dat komt op hetzelfde neer als dat mama drie dagen werkt en papa vijf dagen...met als verschil dat de vader nu ook echt eigen tijd heeft met zijn kindje.
     
  11. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Omdat misschien sommige mensen die keuze niet hebben?
     
  12. Fientje2007

    Fientje2007 Actief lid

    18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Dat vind ik vervelend dat je dat zegt, het is heel persoonlijk en een hele moeilijke keuze (vind ik).
    Ik werk nu 4 dagen en vind ik erg veel, ik kan in de functie die ik nu heb echt niet nog minder werken. Doe nu al 5 dagen werk in 4 dagen.
    En de vraag is, is 3 dagen genoeg voor mijzelf en mijn kindje? Daar kom je pas echt achter als je het doet.

    Ik vind dat veel mensen hun oordeel direct klaar hebben als je zegt dat je 4 dagen werkt (laat staan 5) door op te merken "oh dat is veel". etc.
    Algemeen geaccepteerd zijn 3 dagen, maar dat kan dus niet altijd. 2 dagen is weer te weinig en nog minder dan zou jet sociale contact wel eens kunnen gaan missen. Kortom er is altijd wel wat op aan te merken.

    Al met al een persoonlijke overweging waarin je een balans moet zien te vinden in "eigenwaarde" en "schuld gevoel". En ik denk dat je je altijd een beetje schuldig zult voelen, maarja daar koop je niks voor...
     
  13. Daydreamy

    Daydreamy Fanatiek lid

    7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Vriend en ik werken nu beide 40 uur, straks ga ik 24 uur werken en m'n vriend 4x9.

    Dit houdt in dat de kleine 2 dagen naar de creche gaat ik 2 dagen thuis ben en m'n vriend 1 dag thuis is.

    Kan niet wachten om lekker 24 uur te gaan werken :D
     
  14. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar aangezien wij hetzelfde gaan doen wilde ik wel ff reageren.

    Mijn man en ik werken nu allebei fulltime en gaan na mijn verlof allebei ook 4 dagen werken. Het eerste jaar nemen we 1 dag in de week ouderschapsverlof op (dit ivm toeslagen en opbouw pensioen) en daarna gaan we in contract van 40 naar 32 uur. Wij vonden ook dat we samen een kindje wilde dus er ook allebei net zoveel voor mochten zorgen.

    1 dag in de week gaat het kindje naar opa en oma en 1 dag in de week naar mijn zus en wij passen ook 1 dag in de week op het kindje van mijn zus en dan 1 dag naar het kdv. Vonden we een mooie verdeling, mochten mn ouders het op een gegeven moment niet meer trekken gaat het kindje 2 dagen naar het kdv.
     
  15. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Eerst nog maar eens zwanger zien te worden, maar... als het zo ver is, blijf ik fulltime werken en wordt mijn mannetje fulltime huisvader.

    Nu mijn baas nog om opslag vragen ;). Nee hoor.. ik vind: eigen keuze. Wij kiezen voor een kindje en hebben het niet slecht nu. Op het moment dat er één salaris af gaat hebben we het waarschijnlijk niet breed meer, maar dat is een keuze die je maakt. Voor ons liever geen vakantie naar een verre bestemming maar wel een van de twee ouders die thuis is bij de kleine.

    Wil niet zeggen dat het natuurlijk best wel pittig zal gaan worden. Maar we gaan ervoor!

    Groetjes,
    Josien
     
  16. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Wij hebben het ook verdeeld..
    Ik heb een mama dag (32 uur) en mijn man heeft een papadag (werkt 36 uur, maar 9 uurs diensten)..

    Lijkt me heeeeeeeeeeerlijk
     
  17. Tacha1987

    Tacha1987 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Mn partner werkt nu fulltime 38-40u/week plus soms ook zaterdag.
    Ik werk nu zo'n 32u/week.
    Na de bevalling ga ik 25u/week werken.
     
  18. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mijn vriend werkt van 6 tot 5, dus 11 uur per dag = 55 uur per week, straks 4 weken vrij en dan 44uur per week. 1 dag vrij in de week(eigen baas)

    Ik werkte incl reistijd 72 uur per week (52 uur werken, 20 uur reistijd)

    Straks 24u per week. En TOCH hetzelfde verdienen, hoe mooi is dat haha.
     
  19. dvz

    dvz Lid

    22 okt 2007
    28
    0
    0
    Mijn man werkt 40 uur en ik 32 uur en ik ga straks 24 uur werken. Omdat ik 1x in de 2 weken op een zaterdag moet werken, heeft mijn man die dag een "papa-dag". Zelf ben ik in de week dan een extra dag vrij... Ik had liever 2 dagen gaan werken, maar helaas is dat financieel niet zo aantrekkelijk.... En de optie dat mijn man minder gaat werken, is ook niet handig, omdat hij overduidelijk de kostwinnaar is... :confused:
     
  20. Tacha1987

    Tacha1987 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    :eek: Wow! Hoe kan dat :confused: ? :D Jij werkte toch bij de politie, niet?
     

Deel Deze Pagina