Hoeveel uren werk je/je partner nu en straks?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Robin77, 5 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb een (wurg)contract. het is een contract van 13-30 uur. moeten me minimaal 13uur inplannen en mogen me onbeperkt inplannen tot de 30uur.
    voor mn zwangerschasp had ik dit contract ook al en ik werkte vaak 30+. nu werk ik meestal 23uur. daar heb ik erg veel moeite voor moeten doen en vooral om vaste dagen te krijgen. (heb ik nog steeds niet zwart op wit, dus als ze willen heb ik een groot probleem)
    ik vind 23uur (verdeeld over 3dagen) best zwaar.
    alyssa gaat op dinsdag naar de gastouder, op woensdag naar mn schoonmoeder en op zaterdag is mn man thuis. (die werkt gewoon 40uur) op zich is de opvang dus goed geregeld als alles op mn werk goed loopt. nu hebben we flink personeels tekort en een collega in de ziektewet met een burnout. dus komen ze iedere keer aan mij vragen (eisen) dat ik kom werken. ik kan heel slecht nee zeggen en het is dus voor mij maar goed dat ik niet veel uitwijk mogelijkheden heb wat oppas betreft.
    als je vaste dagen kan krijgen is 3dagen erg goed te doen. (in de weken dat ik wel mn vaste dagen heb gaat het goed en is het goed vol te houden)
    ik vind het zelf super dat ik door de weeks gewoon 3dagen thuis ben en mn man heeft ook lekker een dagje alleen met zn kleine meid.

    liefs doris
     
  2. Esin

    Esin Niet meer actief


    :rolleyes: :rolleyes:

    Waarom neem je dan een kind als je het 5 dagen in de week ergens anders dumpt... ](*,)
     
  3. Esin

    Esin Niet meer actief

    Ik werk zelf nu 24 uur...

    2 dagen gaat mijn meisje naar het KDV en verder is ze lekker thuis bij mij of haar vader.......

    Mijn dochter is pas vanaf 1 jaar naar het KDV gegaan en was ik of mijn mannetje gewoon thuis om voor haar te zorgen en met mijn 2e zou ik precies hetzelfde weer doen..
     
  4. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik moet een nieuwe baan zoeken.. Het liefst voor 2 a 2,5 dag in de week! Me man blijft gewoon fulltime werken (in zijn geval is hij altijd vrijdagmiddag vrij, omdat ze dan minder pauze nemen de hele week).

    1 dag gaat me mams oppassen en 1 dag gaat hij naar een vriendin of gastouder. Moeten eerst even afwachten welke dagen ik straks weer ga werken..
     
  5. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Het is een beetje moeilijk in te schatten hoeveel uur mijn man werkt. Hij heeft een contract voor een volledige werkweek (wat is dat tegenwoordig? 37 uur?) maar werkt wel meer dan dat. Maar doordat hij onderzoek doet en dit grotendeels ook thuis kan doen, werkt hij voornamelijk op momenten dat het hem uitkomt. Soms werkt hij bijvoorbeeld 's ochtends thuis en gaat hij pas om 12 uur naar de universiteit. En vaak werkt hij 's avonds nog wel 1 of 2 uurtjes (en als ik er niet ben, werkt hij de hele avond tot een uur of 1 's nachts). Dus ik denk dat hij tussen de 45 en 60 uur werkt?

    Hij gaat straks als de kleine er is een vaste dag in de week thuiswerken. Ik studeer nog voltijd en de kleine gaat 3 dagen naar de kinderopvang. Hij werkt de vierde dag thuis en de vijfde dag ben ik thuis. Als ik dan toevallig wel een belangrijk college heb, blijft hij gedurende die tijd gewoon thuis. Zodoende schuiven we een beetje...

    Straks wil ik 3 a 4 dagen per week werken denk ik, waarbij we het maximum van 3 dagen kinderopvang aan zullen blijven houden.
     
  6. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    Dit is bij ons een makkelijke mijn man blijft fulltime werken met daarnaast zijn eigen (parttime)bedrijf en ik blijf thuis gastouder 2 a 3 dagen in de week, zoals het nu ook gaat.

    Het is bij ons een makkelijke keuze omdat ik simpel weg lichamelijk niet in staat ben veel buitenshuis te werken. Ik zou het max. 2 dagen redden, maar dan ben ik wel helemaal gebroken en verdien ik nooit (nou ja verdien het wel, krijg het niet :) :) ) hetzelfde als mijn man doet.

    Dus was het voor ons een makkelijke keuze. Ik blijf thuis gastouder en ga de webshop draaien.

    Al het financieel kan neemt martin wel (gedeeltelijke) papa dag, dit wil hij erg graag. Maar dit ligt eraan hoe het financieel gaat op dat moment.
     
  7. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Helaas heeft niet iedereen die keus.

    Als je alleenstaande mama bent moet je wel 3 a 4 dagen werken om het goed rond te krijgen.
     
  8. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Nu werk ik 38 uur en hij 36 en straks ga ik 32 uur werken (6 uur ouderschapsverlof per week) en mijn vriend blijft 36 uur werken. Omdat we allebei heel flexibel zijn moeten we het makkelijk redden met drie dagen opvang.
     
  9. Esin

    Esin Niet meer actief

    Als het niet anders kan dan begrijp ik wel dat een moeder 4 of zelfs 5 dagen werkt, omdat ze niet anders kan, maar een moeder die 5 dagen in de week werkt terwijl ze minder kan werken daar heb ik geen goed woord voorover en dat is mijn mening... neem dan geen kind...
     
  10. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Hai hai
    Ik werk nu 26 uur ong en mijn vriend werkt op papier 38 hoort hij er te maken en hij maakt er bijna elke week weer iets van 46,tot 50 uur een keer.

    strax wilt hij wat korter gaan werken halve dagen,maar dan moet hij snachts gaan werken om de week, dus moet er nog over nadenken. :confused:

    Ik blijf gewoon mijn 3 dagen werken op de kdv.
    Als alles goed gaat.
     
  11. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi ik moet eerst nog maar eens zwanger zien te worden...

    ik werk nu 32 uur en blijf dit waarschijnlijk werken.... mijn man werkt 20 uur verdeeld over 4 ochtenden ivbm chronische rugklachten...

    samen werken we dus 52 uur...

    ik ben doordeweeks vaak vrij of ik heb een avonddienst... komt er dan op neer dat ik 1 soms 2 keer in de week van 8 tot 13:30 oppas nodig heb... nou dat wil mijn schoonmoeder vast wel doen....

    als ik regelmatig zou werken zou het wel een probleem zijn maar dat doe ik dus niet..

    als ik een dagdienst heb ben ik om 15:15 thuis en als ik een avondienst heb begin ik om 15:00...

    volgens mij moeten we het zo prima redden..

    gr jose
     
  12. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    jeetje wat werken jullie allemaal veel (absouluut niet vervelend bedoelt) ik werk 18 uur....nu al bijna 1,5 jaar.....

    en dadelijk of gewoon 18 uur moet ff kijjken of minder of stoppen we zien wel!

    mijn man werkt er 50+ en volgt daarnaast ook nog een universitere opleiding naast die "bijna"":) af is en dan heeft hij de vrijdag vrij dus hebben we met zijn alle lekker lang weekend....

    zo doen wij het
     
  13. Amom22

    Amom22 Niet meer actief

    Man werkt 36 uur en ik niet. We doen het met een mager loontje, maar vind bij de kids blijven net wat belangrijker dan elke avond vlees op tafel....
    Als je alleenstaande moeder bent kan het natuurlijk niet anders, lijkt me erg pittig!
     
  14. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik vind helemaal niet dat een hoop veel werken?

    18 uur werken terwijl je man doorpeesd vind ik erg oneerlijk...niet lullig bedoel overigens...

    ik hou van mijn werk.... ben er goed in en heb niet voor niets gestudeerd, verder werk ik in de zorg... heb een reistijd van 10 min heen en 10 min terug en geen pauze... tenminste niet op papier.... ik begin om 7 uur en ben dan om 3 uur klaar.... heerlijk! ik heb absoluut niet het gevoel dat ik het druk heb....
    oja en het salaris is echt leuk en dat is ook niet onbelangrijk omdat mijn man maar 20 uur p w kan werken omdat hij rugklachten heeft... zijn inkomen is geen vetpot
    gr jose
     
  15. anne82

    anne82 Bekend lid

    16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Wij werkten:
    ik: 4 dagen (vrijdag vrij)
    vriend: elke middag van 1300-18.30 en zaterdag ochtend (zondag vrij), ong. 30 uur.

    Nu werk ik 3 dagen (ma, do, vr=halve dag) Ik werk in het onderwijs, dus moet geregeld extra naar school (andere middagen en 's avonds).
    Jan 09 ga ik om de week een dag extra werken, maar in mei ga ik (als alles goed gaat) met zw.verlof.

    Wat ideaal is:
    Vriend zorgt 's ochtends voor M op de dagen dat ik werk. 's Middags passen de opa's en oma's op.
    Ik haal haar dan weer op rond 17.30uur.
     
  16. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Ik vind dit een beetje kort door de bocht qua reactie eerlijk gezegd.. Sommige mensen kunnen niet anders dan fulltime werken qua salaris
     
  17. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ben ik helemaal met je eens mamak....

    ik vind het ook erg kort door de bocht...en kwetsend voor diegenen die het zo wel willen gaan doen....

    het zegt niets over hoe een goede moeder je bent.... hoeveel moeders zitten niet alle dagen met hun kinderen thuis en krijgen het dan ook niet voor elkaar een evenwichtig pedagogische situatie te creeren....het gaat om stabiliteit en dat het kind duidelijkheid heeft waar het aan toe is.... als het altijd op vaste dagen ergens heen gaat hoeft dat zo slecht nog niet te zijn.... kijk of je het wil voor je kind is een ander verhaal.... ik zou het zelf niet willen maar ouders die het wel zo doen zijn niet per definitie slechte ouders... daar ben ik het niet mee eens...

    het is heel makkelijk te roepen waarom neem je dan kinderen. en je neemt ze trouwens niet maar je krijgt ze.....

    gr jose
     
  18. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    ik werk nu 20 uur en mijn man 50, en dat blijft ook zo. Mijn man gaat wel 2 dagen oppassen, hij werkt dan vanuit huis. Mijn man kan niet minder gaan werken (kan niet in zijn beroep), en dat wil hij ook niet, en ik wil graag 20 uurtjes blijven werken. De kleine gaat dan 1 dag naar de opvang.

    Groetjes Marijke
     
  19. weethetwel

    weethetwel Bekend lid

    20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Mijn man werkt 40 uur gewoon..

    1 dag gaat me meissie na opa en oma.. en ik ga in de avond werken... 2 a 3 avonden...

    En mensen oordeel niet te snel over mensen die wel 5 dagen gaan werken.. we kunnen niet bij hun binnen kijken...
     
  20. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn man werkte 36 uur (4 om 5 dagen). En werkt nu nog steeds 36 uur maar heeft nu elke maandag vrij.

    Ik werkte 24 uur en nu 16 uur in de week.

    De kleine is maandag dus thuis bij papa en woensdag naar het kdv.
     

Deel Deze Pagina