Hoi Dames. Ik heb gisteren gevraagd aan me zorgverzekeraar of er een kraampakket in me verzekering zit en ziekenhuis kosten. want ik moet dan een aanvullende verzekering hebben maar heb een gewone basis. Het antwoord is gewoon hard NEE. Want ik moet nu een thuiszorgorganistatie gaan zoeken. Maar ik weet wat het inhoudt of wat het doet, Krijg je dat vergoed ken ik aanvullende verzekering aanvragen bij me verzekering. of wat is het beste optie. Je betaal liever niks.. Wie herken dit of wie weet wel iets. Groetjes lovely Tam
Ik snap je niet helemaal heb je alleen een kraampakket nodig of heb je thuiszorg nodig? Een kraampakket kan je rond 25-30 euro in elke (goede) drogist vinden of babywinkel. Thuiszorg krijgen zijn speciale regels voor. Trouwens aangezien je basis zorgeverz. heb (en ook veel aanvullende ver. hebben dit) zal je een eigen bijdrage moeten betalen aan de kraamverzorgster. meestal rond 3.70 per uur. Stel je hebt 24 uur kraamzorg = 24 x 3.70 = 88,80. + 30 euro kraampakket = 118.80 Als je alleen aanvullend wil hiervoor is het dus goedkoper om het gewoon zo te betalen en geen aanvullend pakket te nemen. ( meestal 15 tot 25 euro p.m. meer. voor minimaal 1 jaar). Lees wel goed wat je allemaal vergoed krijgt bij je verzekering. Ik heb dus een uitgebreide verzekering en ga misschien nog 1 pakket omhoog vanwege de vergoedingen wat betreft fysio enz. maar dat ligt aan je zelf en moet je dus even goed lezen, anders kan je dat nog voor 1 jan. regelen dan geldt het dat hele jaar. trouwens de meeste zorgverz. hebben hun vergoedingen lijsten op internet staan. even printen is het duidelijkst.
Trouwens bij een poli klinische bevalling betaal je meestal eengedeelte zelf, staat ook in vergoedingen overzicht. Bevalling op medische indicatie betaal je nooit iets voor je hebt immers geen keuze dan.
Ik denk dat je kraamzorg bedoeld. Kraampakket kun je idd bij een drogist kopen. Bij een poliklinische bevalling zonder MI moet je een deel zelf betalen. Eigenlijk alles boven de 90 euro per dag moet je zelf betalen. Kraamzorg vraagt een eigen bijdrage van 3,70 euro per uur. Dat zal dus neer komen op een bedrag tussen de 150 en 200 euro. Nu nog aanvullend verzekeren zal lastig worden maar je kunt het altijd proberen.
een aanvullende verzekering kun je wel nemen per 1 januari maar als je niets wil betalen moet je het duurste pakket nemen dat ben je 40 euro per maand duurder uit. voor kraamzorg is er een wettelijke eigen bijdrage van 3,70 per uur. een kraam pakket is bij de drogist/apotheek te krijgen voor 3 tientjes ziekenhuiskosten zijn voor je zelf dit is met een basis verzekering ongeveer een 350 euro als ik me niet vergis mits er een mediche indicatie is dat word het wel vergoed. een thuis bevalling word wel vergoed
Je kunt miv 1 januari wijzigen van zorgverzekeraar. Ik zou eens gaan bekijken welke kosten je verzekerd wilt hebben, en wat je dat op jaarbasis extra gaat kosten. Daar de kosten naast leggen die je nu niet zelf hoeft te bepalen. Dan weet je wat het je extra gaat kosten. Op www.independer.nl kun je gemakkelijk zorgverzekeringen vergelijken. Sommige zorgverzekeraars bieden standaard extra uren zorg, zonder medische indicatie, bijv. het gezin en zeker pakket bij VGZ.
Je bent nog maar 6 weken zwanger, dus je bevalt als het goed is pas in 2009. Dan kun je toch gewoon je verzekering aanpassen?
ja dat is ook zo maar pas als je het duurste pakket neemt word de eigenbijdrage vergoed dan betaal je ongeveer 150 per maand.dus 50 euro meer is dus 600 per jaar en je moet minimaal een jaar de extra verzekering afnemen dus 600 euro als ja in het ziekenhuis bevald kost het je 350 euro en dan hou 250 over voor de kraamzorg dus als je het alleen daarvoor moet doen zou ik dat niet doen
Ik heb het duurste pakket en betaal 122 euro per maand (tandarts heb ik de laagste aanvullende verzekering) en krijg 46 euro pm terug van de belastingdienst. Daarbij kreeg ik 300 euro vergoed op een poliklinische bevalling zonder medische indicatie (werd het vervolgens wel dus niet nodig gehad). En de volledige vergoeding eigen bijdrage van de kraamzorg.
Dan ben je nu dus duurder uit geweest. Als je wel je ziekenhuisbevalling had moeten betalen, was het net iets goedkoper. Aanvullende verzekeringen zijn bijna altijd overbodig. Ik raad het je dus niet aan. Als kosten echt een rol spelen, kun je er ook voor kiezen om thuis te bevallen. En die eigen bijdrage voor kraamzorg krijg je bijna altijd alleen maar vergoed bij de meest uitgebreide verzekering. En dan betaal je inderdaad een paar tientjes extra per maand. Zorgtoeslag is altijd hetzelfde bedrag overigens, ongeacht welke verzekering je hebt. Dus dat is geen reden om je uitgebreider te verzekeren. Het is namelijk niet zo dat je meer geld krijgt als je een uitgebreidere verzekering hebt. Voor alsnog is het bijna altijd verstandiger om het maandelijkse bedrag dat je extra zou betalen, zelf op een spaarrekening te zetten. Aanvullende verzekeringen vergoeden alleen maar kleine kut bedragen en geen grote zaken waarvoor je je verzekering ECHT hebt. Dat zit namelijk allemaal in je basispakket.
Je moet zo niet denken, het gaat niet alleen om de bevalling, maar alles wat je kunt declareren. De vraag is, als je de bevalling in het ZH zelf moet betalen, kun je dat dan opbrengen? Zo niet dan is het altijd verstandig je aanvullend te verzekeren. Ik betaal voor mijn gezin 336 euro per maand, maar ik hoef eigenlijk nooit iets zelf te betalen. Zo spreid ik de kosten over een heel jaar en hoef ik niet de rekening van mijn fysio, mijn psych of mijn bril zelf op te hoesten (muv. het verplichte eigen risico, waar ik dus echt niet blij ben) Kun jij een rekening van mogelijk een paar honderd euro ophoesten? JA --> dan niet aanvullend verzekeren NEE --> aanvullend verzekeren, dan spreid je de kosten
hey meiden, ben zelf ook aan het speuren naar een andere verzekering. kom uit op VGZ basis + uitgebreid aanvullend voor totaal 101,72 p.m. zelfs goedkoper dan de verzekering die ik nu heb bij CZ+ aanv. jongerenpakket 103,15p.m. dit geld aleen als je kijkt naar de bevalling+kraamvergoedingen. daar krijg ik geen vergoeding voor de wettelijke eigen bijdage van 3,70 p.u. kraamzorg en zou ik een duurder pakket nemen of ong. 300,- moeten betalen als ik toch poliklinisch (zonder medische indicatie) wil bevallen. bij VGZ volledige vergoeding van poliklinisch bevallen [zonder medische indicatie) en volledige vergoeding van de eigen bijdrage ze hebben me bij cz gezegd dat ik recht heb op 49 uur dus dat is al zo'n 180,- en als ik nou op het laatste moment besluit toch poliklinisch te bevallen zit ik met nog een kostepost van het ZH. zou dus als ik bij cz blijf en ik besluit toch in zh te bevallen+ eigen bijdrage kraamzorg kost het me ong 500,- als ik verander naar vgz niks zelfs geen premieverhoging [dan is het zelfs 2,- minder premie] en toch volledige vergoeding op eigen bijdrage kraamzorg. dus ik denk toch om over te gaan op VGZ. succes met jullie zoektocht... misschien hebben jullie wat aan mijn bevindingen.
hou er rekening mee dat vgz je kan weigeren omdat je al zwanger bent ook anderen doen dit.omdat het toch een soort van misbruik is of ze nemen het aan maar dan geld dat nog niet voor deze zwangerschap.
heb op dit forum maar elders gelezen dat dit wel bij een ander is gelukt... en dus kunnen profiteren van de vergoedingen...