Zorgen.. letterlijk. Herkenbaar of ben ik abnormaal.

Discussie in 'De lounge' gestart door knap, 18 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

#1 knap, 18 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2013
    :)

Wie herkent het. De zorgen om de zorgen.

Morgen afspraak voor zoonlief voor zijn lang verwachte nieuwe voetbalclub hij heeft er al te lang op moeten wachten. Hij zat al op voetbal maar door omstandigheden is het vorig jaar gestopt.

Even 160 euro daar voor betalen. Gemaild mag in termijnen gelukkig maar.
    Vorige maand domme actie van mij. Weekendje weg terwijl! Ik eigenlijk gelijk al wist dat het problemen zal gaan opleveren.
    Deel huur betaald. Nu twee termijnen inhalen netjes geregeld. Maar een zorg waar ik niet tegen kan. Zorgen om de zorgen.
    Kdv dochter is 50 euro duurder geworden. In plaats van 50 euro naar de 100 euro. Prima.
    Dus die vakantie gedaan.Maar deze maand verder op de blaren zitten.

En al de hele maand drukt dat zwaar op mijn gemoed.
    Kortom een les die ik weer geleerd hebt. Leer van je fouten.:) Aankomende week komt het salaris en de toeslagen en ben ik blij dat ik alle rekeningen weer de deur uit kan gooien. Dan valt er een steen van mijn af letterlijk.

Over twee weken oudste naar het vmbo alles betaald daarom zat ik ook deze maand krapper dan normaal. En dan die domme weekendje weg. Ook weer spannend. Weer naar voetbal passen zijn voetbal schoenen nog.

O ja en de winter komt er weer aan de jongste heeft ook weer winter kleding nodig schoenen jas je kent het wel. Weer zorgen. PFFFFFFf. Oudste heeft ook nieuwe schoenen nodig en wat warme kleding voor komend jaar.
    Zijn zijn schoolspullen in oorden? Ja hoop het pff.

Dochter tot december naar het kdv daarna zes weken thuis en oefenen op de basisschool:cool: Mijn brommertje heeft nodig een opknap beurt nodig anders kan ik straks elke dag dochter naar school brengen (lopend )niet erg voor een keer en goed voor de lijn. Is de fiets die je hebt ook nog in oorden? O ja ook daar weer naar laten kijken. Pff.

Zit dit net allemaal tegen lat te vertellen hij zegt mens waar maak jij je toch altijd druk over. Ik zeg wil jij mijn hoofd lenen. Ik zeg met dochter in oktober naar de kindertandarts tandjes is wat mee dus ook dat moet ik regelen en verzorgen. Tandarts rekening lag al in de bus kan ik in dienen bij de verzekering. Hij ging vorige keer de eerste keer alleen met haar. Gaf ALLE info netjes mee. Staat er op het factuur. Een N in plaats van een k van haar voornaam. Heeft hij de gegevens verkeerd in gevuld ik weer bellen naar FAMED ( tandarts administratie) Ze sturen factuur terug naar tandarts die heb ik gebeld gegevens zijn fout. Weer een zorg er bij.

Beugeltandarts ook weer bellen zoon wil wel maar eerst naar een andere want waar we bij waren dat beviel niet nu dus second opinion.
    Ja mama ik wil geen beugel blablabla. Komt hij vorige maand thuis met een boekje van de basisschool. Zoon waar heb jij een hekel aan bij je zelf je raad het al zijn tanden. Ik zeg ja jij wilden niet verder en blablabla. Heb je de keus gegeven ik wilde door gaan met je en zorgen dat je niet zo bang bent dus nu op zoek naar een andere beugelboer.
    Zorgen.

Zorgen en zorgen. Zegt dus lat mens waar maak jij je druk om.

Dus daar om even lekker hier van mij aftikken. Ben ik nou z.n rare moeder of. Is het normaal dat de verantwoordelijkheid die je toch voelt wel eens kunnen overheersen. De zorgen om de zorgen dus.

Herkenbaar en hoe ga jij er mee om als moeder. Of maak ik me inderdaad te druk.???????

Ps en dan komen zijn verjaardag nog in november en daarna de sint en de kerst........:D

2. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Aangenaam ppffff ;)

3. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh herkenbaar, mijn hoofd draait overuren door zorgen en hoe komt dit en dat.

Man heeft nooit ergens last van;). Maar ja zal dat komen omdat ze weten dat jij het allemaal wel bedenkt en in orde maakt?

Maar het lijkt me wel heerlijk om je nooit ergens zorgen om te maken.;)

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Geld maakt niet gelukkig maar het leven wel een stuk makkelijker!
    Ik had het voorheen ook en dan leek er als er iets mis ging, vaak alles mis te gaan. Gelukkig hier geen financiële zorgen maar als er hier iets duurs tussen komt dan voelt dat ook altijd als een blok aan mijn been.

Maar we hebben een heftig jaar gehad, zowel op mijn werk als dat van mijn man en ook heel veel drukte thuis met een hoop regel dingen die natuurlijk nooit zo liepen als dat zou moeten en bij mij is er inmiddels een knop om. Ik maak me niet meer zo druk, het is het niet waard. Ik bekijk het nu ook per "onderdeel", dan valt het altijd mee.

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ja hoor herkenbaar maar wat ik me afvraag geeft je lat ook weleens geld voor spullen te kopen voor je kinderen? Of moet jij echt alles zelf betalen?

6. knap

knap Niet meer actief

Dus mijn vraag ik ben niet abnormaal haha. En een gewone moeder.!!

:):):) Kan nu ik dit terug lees gelukkig er ook wel meer om lachen. Anders word ik helemaal gek haha. ben ik toch al.;).

Nee idd geld maakt niet gelukkig maar zou wel eens lekker zijn als ik het kon laten rollen zonder ZORGEN;)

7. knap

knap Niet meer actief

Dat is een verhaal apart:( Nog 2 jaar als het goed is en dan is hij van zijn financiële problemen af. Ik heb gezegd dan mag jij je beurs eens open trekken voor de kinderen. ;)

8. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Snap je helemaal! Ok dat weekendje weg was niet slim maar daar heb je je les ook uit kunnen trekken dus laat het los..

Moeders hebben nou eenmaal zorgen maar het probleem is dat je bij de zorgen neer gaat zitten.
    Die zorgen zullen blijven komen maar probeer zodra er eentje opgelost is het los te laten en verder te gaan en niet erbij stil te staan dat je zoveel zorgen hebt.
    Ik weet er alles van hoor en heb er momenteel ook zat maar soms maak je dingen mee in het leven waarbij je met je neus zo hard op de feiten wordt gedrukt dat je inziet dat geld er niks toe doet.
    Geluk zit hem in de kleine dingen!

Probeer alleen wel op te letten dat je niet teveel gaat schuiven met rekeningen. Dat heeft mij in het verleden voor veel problemen gezorgt.
    Ik zorg altijd dat ik de huur kan betalen en de rest komt daarna wel, met een dak boven je hoofd is de grootste zorg weg.
    En kunnen sportclubjes niet.. Dan niet! Kom je niet in aanmerking voor een gemeente pas voor korting evt?

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ah ok hopelijk komt dat goed :)

10. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik herken het heel erg...mijn hoofd draait ook overuren en man zit altijd maar te relaxen....

Maar knap ff wat anders: welke maat voetbalschoenen heeft je zoon?
    Ik heb een tijdje geleden nl prachtige nike voetbalschoenen van de overbuurvrouw gekregen. Helemaal leer waren echt dure, maar ze zijn mijn zoon nog veels te groot!
    Zij gaf ze ook aan mij omdat ze nog zo nieuw waren en haar zoon had een groeispurt gehad.
    Als jouw zoon ze passen, mag je ze zo hebben, stuur ik ze op naar je!

11. knap

knap Niet meer actief

Ja heb de Delftpas. Kan daar leuke dingen mee doen afgelopen donderdag gratis wezen zwemmen met de jongste was echt zo ontzettend ontspannend. Niet omdat ik niet hoefde te betalen maar omdat het z.n leuk uitje was samen.

Ja als het goed is krijg ik binnen kort de schoolkosten regeling. Maar door de vakantie is de gemeente wat laat.
    Anders had ik ook geen huur probleem gehad. Heb een domme beslissing genomen om dat goedkope ( uit eindelijk duurdere weekendje te doen).

Je hebt gelijk hoor als iets geweest is laat het gaan. Maar het gebeurt mij wel vaker aan het eind van de maand dat ik alles in mijn hoofdje laat rond gaan van dit moet en dat moet nog. En dan heb ik z.n leuke man die wel luistert. Maar zijn schouders op haalt van waar maak jij je druk over. :x Kan ik dan op hem worden van neem jij eens wat last over hihi.;)

12. knap

knap Niet meer actief

36/37. Hij is lang klein geweest maar je raad het al hij zit ook nog eens in een groei speurt;) Denk herkenbaar.;) Gelukkig paste ze nog. Maar ik zeg geen nee tegen voetbalschoenen. :)

13. lioness74

De schoenen zijn 40.5.
    Jouw zoon is ouder dan de mijne. Laat even weten als je ze kan gebruiken, anders staan ze hier zo lang en dat is zonde.
    En wij vrouwen moeten mekaar gewoon helpen hè.

En waarom moet je in hemelsnaam 160 euro betalen voor de voetbal?

14. knap

knap Niet meer actief

Dat is de contributie. :( voor een heel jaar. En dan ook nog inschrijf geld. Maar vind het geen optie om hem nu niet te laten gaan. Anders word het weer uit stel en is het straks uitstel geworden en hij wil al zo lang zo graag. Door het vmbo andere kosten dan normaal je hebt wel het boekenfonds wat je zult kennen. Maar dan moet je toch borg betalen. En je weet alle schoolbenodigdheden mulomap agenda potloden stiften gum kaft papier. ( moet die boeken ook nog met hem gaan kaften haha.) Moeders hebben altijd werk hihi.

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mag ik vragen waarom jullie niet samenwonen?

Nu moeten jullie 2x huur gas water licht ed betalen, terwijl als je samenwoont je daar maar de helft van hoeft te betalen en dan hou je ook meer over en je vriend kan dan meer schulden aflossen.

16. lioness74

O en volgens mij heb ik ook nog goede voetbalschoenen maat 38 liggen...maar dan moet ik morgen ff kijken want mn zoon ligt al op bed en ze liggen op zijn kamer.

Mijn zoon heeft pas 35 en hij voetbalt in de selectie en krijgt zijn schoenen van de club vandaar.
    Ik ga morgen voor je kijken!

17. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Echt weer een mannen reactie! Al is het niet netjes van hem dat hij jou er zo mee laat tobben...
    Snap het wel hoor, maak mezelf ook veel te veel zorgen alleen hier zegt vl altijd: jij maakt al problemen voor ze er zijn. En dat klopt ook wel want drie kwart van de zorgen loopt uiteindelijk ook wel los!

Maar laat de frustraties zoveel mogelijk los.. Ok het weekend was niet slim maar je bent misschien wel een beetje uitgerust wat een burnout mss heeft voorkomen!
    En ja de huur is een probleem maar verandert dat als je je er druk om maakt? Nop! Probleem blijft hetzelfde... Dus probeer het toch meer los te laten dan zal je zien dat je vanzelf beter in je vel komt te zitten en de dingen ook makkelijker gaan :)

18. lioness74

Oh oke.
    Wij moeten per kwartaal betalen vandaar.
    Vind het nogal wat trouwens: in 1 keer voor een heel seizoen :$.
    Je bent vast niet de enige die in termijnen betaald, dat weet ik wel zeker.

19. knap

knap Niet meer actief

Wij gaan nooit meer((echt) samen wonen. Wij zijn water en vuur te gelijk. Eigenlijk wilde ik nu niet op die situatie in gaan. Maar het heeft ook met andere dingen te maken. Die in het verleden zijn gebeurt. Waaronder zijn gokverslaving en ik het samen wonen echt niet ziet zitten. Daar voor is mijn vertrouwen in hem nog steeds niet goed. Dat gaat meer ellende opleveren. En dat wil ik mijn zelf en mijn kinderen eigenlijk niet meer aan doen. Hij is een lieve vader voor hen. Maar het kan niet. En ik wil het ook niet.

20. knap

knap Niet meer actief

Nou was het maar waar. Ben na het weekend eerder in een diepe dip terecht gekomen.:( Al hoe wel de dingen die ik met de kinderen heb gedaan geven toch echt wel een fijn gevoel we hebben heerlijk gezwommen met elkaar en waren lekker in de buiten lucht. Dochter in het treintje ect ect. En oma mijn moeder heeft gezegd en dat is ook erg leuk dat ze volgend jaar met mij mijn zusje en onze kinderen een weekendje uit wil. Samsam en dat vond ik ook echt leuk om te horen. Mijn dochter heeft oma overgehaald.

Toen ik net gescheiden was waren ik mijn moeder en mijn zoon ook samen een midweekje weg. Dat heeft mijn meisje gehoord en ze zegt dat wil ik ook oma met jou dus kan er al naar uit kijken wel ieder een eigen huisje anders ontploffen zusje en ik weer eens haha. Niet met en zonder elkaar.

Deel Deze Pagina