Help hechtingen zoon.

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 18 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik zit te tobben met zoon. Zoals te lezen was in het andere topic heeft hij twee hechtingen.

Nu probeerde we de wond steeds eventjes af te dekken met pleisters. Zodat hij niet aan de hechtingen zou trekken (best lange touwtjes namelijk), maar meneer werkt de pleisters er heel makkelijk af en legt dus zelf steeds de hechtingen bloot waarna hij er aan gaat zitten pielen.

Die pleisters zijn ook geen doen, want icm met kwijlen zijn ze ook steeds zeiknat en dat gaat smetten. Mijn gevoel zegt dus; laten drogen en pleister af laten. Doe al steeds een beetje betadine er op deppen omdat hij met zijn vieze handjes er aan zit.

Ik ben alleen bang dat hij de hechtingen er uit trekt? Of zou dat wel niet, want dat lijkt me een pijnlijke aangelegenheid of niet?

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik zou morgen even pleisterspray halen

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Kun je die langere draadjes niet wat korter knippen?

4. Partyrocker

Ken dat gewoon? Want dan doe ik dat.

5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Mijn idee, en trekken gaat natuurlijk pijn doen.... Hopen dat hij daar van leert!

6. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Touwtjes iets korter knippen en inderdaad geen pleister erop.

Ik zou er persoonlijk geen pleister spray op doen, dan kan er geen zuurstof bij.

Zodra de hechtingen eruit zijn smeren met vsm calendulan zalf voor littekens.

Erg vervelend bij die kleintjes, wij hadden het laatst ook op kin van dochtertje.

7. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hechtingen trek je er echt niet zomaar uit hoor. Wondjes goed schoonhouden en lekker zo laten.

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Inderdaad de touwtjes wat korter knippen gaat het wat lastiger. Arm klein mannetje.

9. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Omwikkelen met verband, losjes dat wel!

10. mamavansam

mamavansam Actief lid

27 mei 2013
    143
    0
    16
    Het lijkt me vrij pijnlijk om dat los te trekken dus ik denk dat dat niet zo snel gebeurt. Gewoon zo goed mogelijk droog proberen te houden en regelmatig ontsmetten. Volgens mij hoeft er niet per sé een pleister over een hechting. Ben in mijn leven een aantal keer gehecht maar heb er nooit continu iets overheen gehad. Sterkte voor je zoontje trouwens. Arm ding!

11. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zou idd de touwtjes kort afknippen en dan verder niet er aan komen.. Savonds misschien even wat lauw water er tegen maar meer niet.. Wondje is waarschijnlijk nu al wel dicht en als die er aan gaat trekken zal het vanzelf wel zeer doen.

12. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hij kan de hechtingen er niet uit trekken, hij kan ze wel draaien/bewegen. dat is opzich niet erg, ze moeten er toch uit gehaald worden en dan worden ze eruit getrokken.

(ik heb een nare gewoonte dat ik altijd aan de hechtingen moet zitten:))

13. Partyrocker

Heb de draadjes iets korter geknipt. Laatste keer nog wat betadine er op gedaan. Zag er geirriteerd uit (wss door de natte pleisters en friemelen of gewoon omdat het gisteren gehecht is).

14. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zou er niet teveel op smeren, wordt de huid lijkt me alleen maar weer zachter van waardoor het wondje niet dicht kan trekken?

15. Partyrocker

Ja, daarom zat ik al te twijfelen over die shitpleisters. Meneer is met zijn laatste kiezen bezig en dan weekt het allemaal lekker los zonder zijn pleistertje bleegh.
    En dan niet gesproken over het eten en drinken wat er tussenkomt. Leek me al niet echt fris. Dan is drogen beter (voor zover het kan met al dat kwijl).

16. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dat lijkt me ook, anders krijg je pleistertjes vol drap waar de hechtinkjes in zwemmen :p

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Pleister is niet nodig hoor. Iets korter knippen kan inderdaad, maar hopelijk heb je de touwtjes niet helemaal gemillimeterd, anders zijn ze een stuk lastiger te verwijderen.
    Probeer het wondje af en toe wat droog te deppen van zn kwijl.
    Sterkte met het arme mannetje!

18. Partyrocker

Nee zijn nu ongv. 2 mm lang. Ik kon er met gemak een centimeter vanaf halen. Ja dan zou ik ook gaan friemelen.
    Blauwbaard :D.

Deel Deze Pagina