hoeveel uren?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Alita, 25 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Het wordt ons eerste kindje en ik vraag me af hoeveel uren kraamzorg er nodig is?
    Heb nu ook geen behoefte dat mijn moeder of schoonmoeder hier de hele dag zit maar of ik nu de hele dag een kraamverzorgende nodig heb?
    Wat zijn jullie ervaringen want ik twijfel enorm!
    :rolleyes:
    Groetjes cindy

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hoi Cindy,

Als jij minder uren kraamzorg neemt moet je wel zorgen dat er de eerste dagen andere hulp aanwezig is, want je mag niet alleen zijn ivm mogelijke duizelingen etc.

Dat werd mij verteld door het kraamburo, ik wil nl wel het volledige aantal uren zorg ( heb al 2 kindjes en derde op komst), maar het is momenteel erg druk en ze kunnen het niet garanderen, helaas, ze garanderen 24 uur, ik heb recht op 49 uur. Moet dus mantelzorg zoeken!

Hoeveel uren jij wilt vind ik moeilijk voor jou te bepalen, neem wel de tijd om lekker uit te rusten!

Succes bij het maken van je keuze!

Groetjes Evelien

3. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Wij hebben hadden voor 3 uur per dag gekozen, uiteindelijk 22 1/4 uur gehad (7 dagen en met bevalling erbij)
    En dat was meer dan zat! Nou was mn vriend wel ook heel de week thuis.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik vond het wel lekker.. Had recht op 44. Maar heb een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Toen ik daaruit kwam hadden we nog recht op 2x5,5 uur. Maar vanwege complicaties zijn het er 2x7 en 1x5,5 geworden. En dat was best lekker. Een extra dag, en extra lang. Maar we hadden ook een top-kraamzorg

Ze kwam om 8 uur, dan kreeg in ontbijt op bed. Dan hielp ze me met de verzorging van C en mij. En tussendoor wat kleine huishoudelijke dingetjes.
    Om half 1 kreeg in brood van haar, en daarna stuurde ze mij naar bed, en ging aan de slag in huis, wasjes, poetsen, afwas, etc. Tegen 3 uur kreeg ik dan nog een schaal met fruitstukjes en ging ze weg.

Het was echt heerlijk, om na het middagdutje/leesuurtje nog even wat lekkers te krijgen. Zeker als je zelf niet echt lekker kunt lopen en heel erg moet wennen aan de kleine.

Volgende keer mag deze kraamzorg wel weer fulltime komen ;)

5. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik heb het maximale genomen 44 uur,en vond het super.
    als ik jou was zou ik het maximale aanvragen waar je recht op hebt.
    je kan altijd van meer uren naar minder uren,maar van minder naar meer gaat meestal veel moeilijker

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wij dachten voor de bevalling ook dat we wel aan een paar uurtjes per dag genoeg zouden hebben, maar achteraf hebben we toch het maximale aantal uren gekregen en het was echt heerlijk.

Nu hadden wij ook heel veel geluk met onze kraamhulp, het was namelijk echt een heel aardig meisje.

Het is gewoon ideaal en ach je kan het er maar beter van nemen want voordat je het weet is die eerste week voorbij.

En daarbij hebben mijn vriend en ik er voor gekozen dat hij na de bevalling 2 daagjes vrij nam (dat zijn de zwangerschapsdagen waar een man recht op heeft) en de rest van de dagen dat de kraamverzorgster er was is hij gewoon gaan werken en nu dat de kraamverzorgster weg is, is hij heerlijk thuis.

Ben heel blij dat we daarvoor gekozen hebben, nu hebben we namelijk echt een week met zijn drietjes als nieuw gezinnetje, al het bezoek hebben we namelijk wel vorige week afgewerkt.

Echt aan het genieten nu dus :-D

7. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Wij hebben 6 uur per dag gekregen, vond het heerlijk hoor

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb geloof ik 46uur gehad en dat vond ik nog te weinig. ik had een super kraamhulp die erg veel deed. (ze gaf zelfs mn kat eten als de bak leeg was) ze kwam om 9.00 en bleef dan tot een uurtje of 15.00/ 15.30. als ze kwam ging ze eerst ontbijt voor me maken, als ik gegeten had ging ze de fles voor alyssa maken. als ik onder de douche stond deed zij de slaapkamer. smiddags liet ze me lekker ff rusten en na het rusten bracht ze me fruit en een kopje thee. verder deed ze ook een groot deel van het huishouden en kon ze ook nog tijd vinden om gezellig met mij te kletsen en me heel veel te leren. helaas had ik veel last van mn bekken en kon ik niet alleen naar beneden, maar het kraamzorgbureau vond dat het allemaal zo goed ging dat ik geen extra uren kreeg. mn kraamhulp heeft er wel een aantekening van gemaakt in mn kraamdosier zodat ik dat kan laten zien als ik ooit weer een kindje mag krijgen.

ik zou dus zeker voor het maximale gaan.

liefs doris

Deel Deze Pagina