Ik heb een vraagje. Mijn dochter kreeg nutrilon AR voeding en dat maakte ik 1 keer per dag klaar. De ochtendvoeding deed ik altijd apart en daarna maakte ik de andere voedingen voor de dag klaar en zette die in de koelkast. Als wij weg gingen dan nam ik dus ook gewoon een flesje voeding mee die al gemaakt was. Of gewoon koud, of vers gemaakt en dan in een thermoskan. Mag dit gewoon? De kraamhulp toen die tijd zei van wel. Maar kan dat ook zo met comfort voeding? Als ik nu op pad ga (bijvoorbeeld een eind wandelen) moet ik altijd een thermoskan heet water meenemen, een flesje, de voeding, en koud water en een vorkje om te roeren.... Dat is zoooo veel om mee te nemen, helemaal als ik langer weg ben en 2 voedingen mee moet nemen. Mag ik voeding die reeds gemaakt is op 1 of andere manier bewaren als er nog niet van is gedronken? En kan ik het dan beter gekoeld meenemen en dan ergens opwarmen? Of een thermoskan met warme voeding?
Hoi! We adviseren niet meer om de voeding voor baby's jonger dan 6 maanden van tevoren klaar te maken. Wanneer er iets mis gaat met bereiden of bewaren kunnen zich bacterien vormen, waar jonge kindjes erg ziek van kunnen worden. De weerstand is tot 6 maanden namelijk nog erg in opbouw. Ik zou het je om deze reden (voor alle zekerheid) dus afraden. Groetjes Linda