Ik zit met een dilemma, er is een hele leuke baan, waar ik op wil gaan solliciteren. Maar het zijn 24 tot 28 uur per week. (Ik werkte nu 15 uur per week in een rotbaan). Dat vind ik best veel uurtjes, voor 1 kind van 7, en een baby van drie maanden straks erbij.... Mijn vriend kan, als ik meer werk, ook sneller en meer ouderschapsverlof opnemen. Het houd elkaar financieel wat meer in evenwicht, en daar heb ik dan ook vrede mee. Dus liever niet 3 of 4 dagen naar een dagverblijf. Ik ben erg benieuwd of het gemiddeld ook wel veel uurtjes zijn, of juist heel normaal, bij anderen vergeleken. Hoeveel uur blijft iedereen hier straks werken? Ik ben ook heel benieuwd hoe alles wordt geregeld... Edit moderator: Verplaatst naar zwangerschap en werk.
Ik ga een avond en 2 hele dag werken. (ben tandarts assistente) Avond is partner thuis en de andere 2 dagen gaat de baby's naar beide oma's. Totaal ga ik 23 uur werken. Maar voorlopig ben ik nog niet zo ver, maar dit is wel de planning.
ik ben fulltime mama thuis EN ik werk 20 uur thuis (kantoor aan huis) dus doe allebei (voelt soms als fulltime gepropt in 20 uur hahaha) ja is moeilijk om van te voren over te oordelen ik ben meer een type die kijk hoe iets gaat en daar het een beetje op aanpast, succes ermee!
Ik ga het werk ( ziekenverzorgende in de thuiszorg) enorm missen.. het warme contact met cliënten, de vrijheid van het heen en weer reizen ook al is t 300 meter, de contacten met collega's.. Maar mijn man is veehouder en (schoon-)ouders wonen veraf, kdv's vaak maar iets ruimer open dan "kantoortijden" en weekends al helemaal niet.. dus in goed overleg.. blijf ik eerst thuis.. Ik ben best bang dat ik op gegeven ogenblik op mn knieën wel wer naar t werk wil kruipen.. Dan is het zaak te kijken wat er wel mogelijk is, waarmee ik wel een soort van link met de zorg heb..
Ik ga voorlopig lekker thuis blijven! Mijn jaarcontract is opgezegd, omdat ik al vanaf 6 weken zwangerschap thuiszit. Financieel gezien kan het prima zonder mijn salaris, dus ik ga eerst lekker van mijn kleine meisje genieten. Sowieso een half jaar, misschien een jaar en dan zie ik weer verder.
Ik twijfel nog hoe ik het straks gaat aanpakken. Ik wil het liefst thuis blijven, maar we zien wel straks als de kleine er is. Momenteel ben ik thuis...Breng de andere kids naar school en haal ze ook op. En dat is heel fijn. De kids die willen ook het liefst thuis komen en dus niet naar de BSO. En dat maakt het juist heel moeilijk.... Liefs Jeanney
Ik ga straks 20 uur werken. 1 dag passen m'n schoonouders op en 1,5 dag mijn moeder of een kdv. M'n vader is nl. ernstig ziek, dus even afwachten hoe dat gaat lopen en tegen die tijd kijken we of m'n moeder het erbij kan hebben of niet.
Ik twijfel heel erg tussen wel of niet gaan werken! Aan de ene kant mis ik mn werk heel erg en zit ik te kijken (en te onderhandelen met mn baas, tevens mn schoonpa ) of ik niet 2 ochtenden kan komen werken en dan vooral roosters, telefoon, facturen kan doen ivp patienten omdat ik toch dan wel heel af en toe werk en ik bang ben de routine een beetje kwijt te zijn dan ! En aan de andere kant denk ik, ik blijf lekker thuis, lekker alle tijd voor de kindjes. Hun hoeven niet verplicht naar de opa's en oma's toe als ik ga werken en ze hebben gewoon zo goed als altijd iemands vertrouwds, hun moeder, om hen heen. Dat lijkt me wel een heel fijne basis voor de kindjes. Kortom hier dus twijfel, maar als ik ga werken niet meer dan 8 tot 12 uur.
Ik werk 4 dagen in de week waarvan 1 dag thuis. Dus 3 dagen buitenshuis. En dat gaat super. Ik heb een een hele leuke baan die je eigenlijk moeilijk in minder dan 4 dagen kan doen. Deze baan wilde ik echt niet opgeven. Maar 4 dagen van huis zijn wilde ik echt nog niet. Gelukkig heb ik ook een superleuke baas die het prima vond als ik 1 dag thuis zou werken. En die ene dag verspreid ik over de hele week en dat is heel fijn.
Zo te zien zijn er dus best meer moeders die tussen de 24 en 32 uur werken.... Het scheelt natuurlijk ook als je baan heel leuk is!
Ik werk 32 uur waarvan 8 uur thuis. Kindje gaat een dag per week naar het KDV. Voor de rest wordt ons kind thuis opgevangen.
Ik krijg hier bijna een jaar doorbetaald zwangerschapsverlof... en daarna ga ik toch zo fulltime mogelijk weer aan het werk. We hebben het geld gewoon nodig... en ik vind het leuk.
ik ben lekker thuis bij mn dochter.. kan ook goed financieel gezien.. en ik geniet ervan want zo kan ik zelf haar hele ontwikkeling meemaken en haar alles leren... ben alweer zwanger van ons tweede wondertje dus het werken zal nog wel even duren... als ze allebei wat groter zijn lijkt het me wel leuk om weer wat te gaan doen.. maar voor nu geniet ik van mn meisje...
ik werk 21 uur het liefst zou ik thuisblijven tot de kids naar school gaan maar dat is financieel niet haalbaar.
Ik werk nu (nog maar een weekje tot aan mn verlof!) 32 uur, na mn zwangerschapsverlof neem ik ouderschapsverlof op en ga ik een half jaar lang 16 uur (2 dagen) werken. Daarna ga ik 24 uur werken (3 dagen).
nu met mijn afstuderen en een nieuwe baan werk ik meer dan 40 uur per week, en dat is prima. over 2 maanden ga ik naar 20 uur per week en dat blijft na de bevalling ook zo. we hebben net een groot appartement gekocht op het salaris van mijn vriend dus financieel kan het prima.
Ik werk 32 uur in loondienst en minstens 8 uur voor mezelf. Dat blijft ook zo. Fijn dat ik straks verlof krijg, dan kan ik veel uren voor mezelf maken en af en toe wat doen voor mijn gewone baan, dat verdienen ze zeker. Mijn vriend werkt 32 uur en wil misschien straks minder gaan werken.