Ik werk ongeveer 36 uur per week (soms 34) verdeeld over vijf dagen. Man heeft eigen bedrijf en werkt vier dagen. Daarnaast is hij topsporter. Ma en di gaat onze dochter naar het kinderdagverblijf. Woe is man vrij. Do gaat ze naar mijn moeder. Vrijdags werk ik van 16 tot 21 uur en ben ik overdag dus thuis. Zoon gaat naar school. Man haalt hem dagelijks van school en werkt dan het laatste uurtje vanuit huis. We hebben hierdoor geen BSO nodig.
Ik werk 32 uur, 4 dagen. De ene week ben ik op maandag vrij en de andere week op vrijdag dus eens in de twee weken heb ik een lang weekend. Mijn vriend is arbeidsongeschikt dus hij is thuis met onze dochter.
Ik werk 5 dagen (1ft = 26 lesuren = +-36 uur werk) en ben nu 15 weken zwanger. Het plan is om na de bevalling ook 5 dagen te blijven werken, maar dan later op de dag te beginnen. Wellicht neem ik ontslag voor een paar uren, zodat ik 4 dagen kan werken. Oma past een dag op, schoonzus, 2 dagen kinderopvang en een daagje thuis. Ben benieuwd of het ook zo gaat wanneer ik eenmaal bevallen ben!
Ik werkte 4 ochtenden en 1 hele dag. Dit was bijelkaar 24 uur over 5 dagen dus. Nu ga ik na mijn verlof 2 ochtenden en twee hele dagen werken. Ook 24 uur. Moeder 1 ochtend oppassen , 1,5 dag kinderdagverblijf en 1 hele dag stiefmoeder. Maar ik moet eerlijk zeggen het staat me een beetje tegen. Ik wil liever 3 hele dagen gaan werken of een paar uur minder en 1 ochtend en twee hele dagen. Nu werk ik bij me (stief)vader en kan er veel geregeld worden. Ook als die kleine ziek is een keer kan ik thuis blijven etc etc. Dus een top baan wat dat betreft. Heb 2 jaar fulltime gewerkt bij hem , daarna 24 uur. Ik wilden toen ook 3 dagen werken. Dit had hij liever niet omdat hij eigenlijk mij de ochtende nodig heeft. Maar hij is nu door mijn verlof zo gewend dat ik er niet ben , en hij heeft een jongen in de werkplaats erbij dat ik het wel wil gaan voorstellen. Dan heb ik nog maar 1 dag kdv nodig en ik ben vaker thuis. Vriend en ik hebben besloten dat ik het even aanzie hoe het gaat en het is in de winter druke periode , anders ga ik toch een ochtend minder werken zodat ik 2 dagen thuis ben. Wie weet bevalt het me namelijk wel prima. Alleen het idee dat ik mijn baby weg moet brengen naar een kdv staat me ineens tegen , terwijl ik er zo goed gevoel bij had. Maar goed dat heeft iedereen
Ik ben op dit moment thuisblijfmoeder maar wil graag werken op het moment dat wij een 2e kindje mogen krijgen en hij of zei een half jaar oud is. Op dat moment wil ik maximaal 24 uur werken. Als allebei de kindjes zelfstandiger zijn wil ik 32 uur gaan werken maximaal.
Ik werk 30 uur verdeeld over 4 dagen. Vanaf volgend jaar sept wil ik 20 uur werken verdeeld over 2/3 dagen. Oudste zoon gaat fulltime nr school, jongste is 2 dagen bij onthaalmoeder, 1 dag bij schoonmoeder en 1 dag bij mijn mama. Woe ben ik thuis. Man werkt 38 uur maar is altijd thuis op 15u dus geen na opvang nodig voor oudste, en ik breng kids nr school/onthaalmoeder
Ik werk sinds een jaar 27 uur, (3x9uur) op maandag, dinsdag en donderdag. Voorheen 32 verdeeld over 3,5 dagen. Beiden zijn wel te doen, maar 27 uur geeft mij meer rust.
ik werk 18 uur van 7.30 tot 11.30 uur of van 16 uur tot 23 uur soms van 19 uur tot 23 uur. In het weekend is mijn man thuis.... 's avonds ook, als ik om 16 uur begin komt mijn man tegen 16.30 naar huis en zijn ze heel even alleen, mijn oudste dochter past dan even op, gaat om 1 dienst per 4 weken. , s ochtends brengt mijn man ze naar school om 8.30 en gaat dan naar zijn werk, ik haal ze dan van school. werk op wisselende dagen.... in de vakantie werkt mijn man 's ochtends thuis of hij begint laat om 10 uur en dan ben ik om 11.30 weer thuis en past mijn oudste op/
Ik werk (sinds 3 weken) weer. Hier in Canada bestaat deeltijd werk nauwelijks (zeker in mijn vakgebied niet), en deeltijd opvang is ook moeilijk te vinden. Ik werk nu dus 37,5 uur, man werkt en studeert (die is dus zo'n 60u per week bezig). Zoon gaat naar preschool, dochter naar gastouder. Na mijn proeftijd mag ik 's vrijdags thuiswerken, dus dan blijft dochter thuis, en gaat ze nog 4 dagen naar de gastouder. Ideaal vind ik het niet (en het kost klauwen vol met geld want gesubsidieerde opvang is hier maar zeer beperkt beschikbaar), maar om rond te komen zit er even niks anders op. Voor mijn dochter geboren werd hadden zowel mijn man als ik een deeltijd baan (vrij bijzonder hier dus), ik werkte 4 dagen (en flexibele uren) en mijn man werkte diensten (65u iedere 14 dagen), en we hadden het geluk dat we een gastouder hadden gevonden die bereid was om onze zoon part-time op te vangen. Dus konden we het samen zo regelen dat mijn zoon toen maar 2 dagen per week naar de gastouder ging. Helaas veranderde er nogal wat in de omstandigheden daarna (mijn werk ging dicht, man werd uit zijn post gezet, en is uiteindelijk weer gaan studeren) dus dat zit er nu echt even niet meer in... Familie die zou kunnen opvangen hebben we helaas ook niet in de buurt, dus dat is geen optie...
18 uur over 3 dagen van 7 tot 13.30 zo kan ik mijn kindjes zelf van school halen en ik werk om het weekend. Mijn schoonmoeder past geregeld op en mijn moeder.
Wat werken jullie nog veel uren als jullie kinderen hebben, petje af hoor. Ik zou niet weten hoe ik nu nog 20 uur of meer zou moeten werken. Zelf werk ik op contract 10 uur per week. Gemiddeld 44 uur per maand, de ene maand werk ik wel meer uur en de andere maand gewoon mijn uren. Ik zou nu niet weten hoe ik het anders zou moeten doen, maar heb helaas ook geen oppas, alleen mijn moeder maar die heeft parkinson en kan ook niet alles meer makkelijk doen. Ik werk de avonden en de weekenden.
Dit hoeft niet he . je kan de uren die je het jaar die gewerkt hebt verdelen over het hele jaar , je staat dus nog veel uren in de plus aangezien op vrijdags jouw moeder oppaste. Dan mag je nog 3 maanden kinderopvang afnemen in dit jaar 1 0kt-1jan. en volgend jaar is het 6 maanden dus dan kan je misschien nog langer doorgaan. Is wel zo handig qua werk zoeken en een baan aankunnen nemen . Of er moet altijd plaatst zijn op jullie kinderdagverblijf?
Ik werk als gastouder. 15 uur vast per week en nog flexibel erbij. Deze week 28 uur. Volgende week 36 (wel met nog een dag vrij) Die week erop 26. En de week daarop tot dusver maar 9(1 dag extra vrij). Maar van 1 flexibel kindje moet ik de uren voor November nog krijgen dus kan nog meer worden. Dat zijn de echte uren die ik werk. Niet het aantal uren per kind zoals de kosten ook berekend worden.
Ik werk nu niet (lichamelijk) maar hoop dat het volgend jaar wel weer lukt en dan 2 a 3 dagen , net wat ik kan vinden. Meer als 3 dagen mag en kan ik niet. Man werkt 40 + uur ma- vr en dan regelmatig s avonds thuis of bij een klant s avonds. Dit zouden we opvangen door dat ze op donderdag naar mijn moeder gaan na schooltijd. en de andere 2 dagen sowieso bso en eventueel voorschoolse opvang al willen we dat zo min mogelijk , dus dat gaan we proberen te voorkomen qua schuiven met uren proberen, man kan wel wat schuiven.
ik werk 28 uur als boekhoudster. Verdeeld over 4 dagen. 7,5 uur per dag en de vrijdag 6,5 uur. Ik moest zeggen dat het erg lekker is!
Ik werk 40 uren, 8 u per dag van maandag tot vrijdag. Mijn zoontje is 's ochtends in de opvang en 's middags gaat mijn moeder hem halen en blijft bij hem tot 18u wanneer ik thuis kom.
Ik werk 25,5 uur per week verdeeld over 3 dagen. Op die 3 dagen is mijn dochter bij oma (schoonmoeder).
Ik werk 38 uur per week. Ons dochtertje gaat 2 dagen in de week naar de kinderdagopvang en 2 vrijdagen in de maand naar mijn schoonouders. Ik werk thuis, behalve op een vrijdagmiddag. Ik heb gelukkig een baan waarbij je de uren ook wel kan verdelen over de dag zolang ik maar telefonisch (mobiel) bereikbaar ben tussen kantooruren. Mijn man werkt ook fulltime, maar die werkt week op week af, dus maakt in een week heel veel uren die hij dan weer vrij is in de daaropvolgende week. Dat is voor ons een goede oplossing, want zo kan papa ons meisje lekker bezig houden en verzorgen als mama thuis aan het werk is