hoeveel uur in de week werken met een dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedankt voor de felicitaties allemaal :)!!

@ Yukl: hoe reageerde jouw schoonouders toen ze hoorden dat jouw moeder oppast en hun niet? Geen scheve gezichten? En hoe reageerde je vriend/ man?
    Mijn man gaat t wrs "zielig" vinden omdat mn schoonouders verder niet meer werken/ met de gezondheid kwakkelen en verder geen hobby's hebben ;), dus alle tijd van de wereld...
    Ik heb ook geen overtuigende tegens behalve dan dat ik er niet goed door 1 deur mee kan doordat ze er heel andere ("ouderwetse") opvattingen op na houden. Maar als ik dit zou uitspreken kwets ik mn man en mn schoonouders natuurlijk!
    Wat betreft mijn eigen ouders, eigenlijk moet ik het gewoon eens vragen...Misschien vinden ze het wel heel leuk inderdaad?! Nee hebben we, ja kunnen we krijgen!

2. tulip

tulip Niet meer actief

hier past sinds kort ook maar 1 van de 2 oma's op. Mijn souders werken allebei niet meer en gaan veel op vakantie. Dat wisten we niet voor we de oppas regelden. Wij zouden dan al die dagen vrij moeten nemen. Dus nu past alleen mijn moeder op en gaat humpje mee naar het kdv. Dat vonden ze in 1e instantie ook niet zo tof, maar je moet toch doen waar jullie je goed bij voelen.
    Hopelijk komen jij en je man op 1 lijn, das wel belangrijk.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    In ons geval zou het juist logisch zijn als schoonouders oppassen, aangezien ze niet meer werken, "niks" om handen hebben en om de hoek wonen. Mijn ouders dus niet plus ze werken nog en hebben een druk sociaal leven ;).... lastig...

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn moeder heeft wel een paar voordelen tov mijn schoonmoeder. Ze woont 45 minuten rijden hier vandaan en mijn schoonmoeder 2 uur en 15 minuten. Bovendien heeft mijn moeder een partner en mijn zusje woont nog thuis. Mijn schoonmoeder woont alleen. Ik vind het maar niets dat ze dan in haar uppie voor mijn zoontje zou moeten zorgen, ik vind het zelf al loeizwaar om een paar dagen alleen met zoonlief te zijn ;)
    Maar om die reden accepteert mijn schoonmoeder het wel, al maakt ze er steeds vaker opmerkingen over. Mijn man zou mijn schoonmoeder al lang een keer hebben gevraagd, maar die respecteert dat ik daar nog geen goed gevoel bij heb. Ik vind inderdaad haar opvattingen ook nogal ouderwets en dat is voor mij de hoofdreden waarom ik het niet zie zitten. Mijn moeder doet alles zoals ik het wil dus dat voelt veel prettiger :)

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Gefeliciteerd! Geniet er even van, de twijfel heb je straks ook nog wel! ;)

6. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat is idd waar. Daarom hebben wij toen ook voor die optie gekozen, maar toen bleek dat ze alsmaar op vakantie gingen hield dat gauw op. Begrijp mij niet verkeerd, ik snap dat als ze de tijd hebben, veel weg willen, maar voor ons is het gewoon niet praktisch.
    suc6 met je keuze.

7. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Druif, van harte gefeliciteerd! Zet maar door! :)

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedankt voor alle reacties! Alles is geregeld, ik ga half juli beginnen.
    Mijn man neemt vakantie dagen op, om de week 1 dag zodat ons zoontje nog maar 2 weken van 4 dagen naar de opvang hoeft en de rest 3 dagen dus.
    Nu wilde ik mn ouders vragen voor 1 dag in de maand in een week van 4 opvang dagen zodat dat weer 1 dag opvang scheelt, plus ook leuk voor de opa/oma band. Ik heb ze net gevraagd en hoewel mn moeder op zich wel wilde, deed mn vader echt moeilijk. Hij wilde zijn vrije dag besteden aan zn hobby. Eens in de maand wilde hij ook niet. Ik heb ook n iet aangedrongen, het moet vooral ook leuk blijven.
    Maar ik vond het toch rauw op mn dak vallen en nog geeneens vanwege de opvang van 4 dagen per week!

Deel Deze Pagina