Hoi medemama's! Mijn ventje stelt me wederom voor een raadsel (zoals zovaak ). Hij heeft nu sinds vrijdagmiddag al een paar keer een flink zure spuitluier gehad. Echt tot tussen zijn schouderbladen, zeg maar.... Nu vraag ik me uiteraard weer af hoe dat komt. Hij heeft geen koorts, is niet ziek, hangerig, chagerijnig, etc. Heeft wel wat rode wangen en kwijlt erg. Ik dacht dus: tandjes... Hij heeft er nog geen, maar het zou natuurlijk maar zo kunnen! Nu is het alleen zo dat ik helemaal niks voel in zijn mondje. Er zitten nog geen rode bobbeltjes op zijn tandvlees o.i.d. al is zijn kaakje niet meer zo vlak als het ooit was. HOe lang van te voren krijg je die spuitluiers bij tandjes? Of moet je dan ook echt al de tandjes voelen, zeg maar? Diarree leek het me niet echt (iig niet van een virusje ofzo) want dan lijkt het me toch dat alle luiers heel dun moeten zijn, of niet? Hij heeft ook nog wel eens een gewone stevige poepluier tussendoor. Hij heeft ook niks anders gegeten dan anders... Hoe klinkt dit bij jullie in de oren? Toch tandjes? Liefs!
dit klinkt mij inderdaad als tanden in de oren. kan wel even van te voren beginnen die luiers hoor. en zo ineens is het tandje er. hier ging het zo met de kiezen
Zie je wel een richeltje zeg maar? En ziet er een beetje wittig uit? Dat is dan namelijk een tand die zo goed als door is. Maar nog niet zover dat je al iets scherps voelt of kan zien. Aaron heeft sinds donderdag dunnere ontlasting die ook zuur ruikt, rode wangen en bakken met kwijl. De CB-arts vertelde me vrijdag dat er 2 tandjes zo goed als door zijn.
Hier alleen van die tanden-luiers toen ze echt bijna door waren. Maar toen moest ze er ook echt van huilen, kreeg bijna direct luieruitslag en had helemaal open billetjes Ze heeft wel vaker vies ruikende, dunne (spuit)luiers, maar ik merkte echt aan haar reactie (huilen als ze heeft gepoept, schreeuwen bij het schoonmaken) dat het de tandjes waren!
hier had ze dit ook een week of 2 voordat de tanden echt doorwas (voelen van een scherp puntje). En nu heeft ze vandaag dus ook weer 2 van die hele dunne broeken. Ik zie aan de zijkant van het tandvlees witte bobbels dus over een week of 2 ofzo verwacht ik wel weer wat tanden of kiezen
De twee eerste tandjes van mijn zoon waren er ineens. Achteraf had hij ook flinke poepluiers, maar hij was nog geen drie maanden. Hij ging wel de hele tijd met zijn tong over de onderkaak heen en ik zei nog tegen mijn man: als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat hij tanden krijgt. Twee dagen later was de eerste een feit en nog 6 dagen verder de tweede ook. Geen bultjes, bobbels of punten. Gewoon ineens twee tanden. En ja, achteraf drie dagen zure, vieze poep.
Dank voor jullie reacties! Ik denk idd toch dat het tanden zijn, al is er nog steeds niks te zien. Ik mag nu alleen ook niet meer voelen in zijn mondje en hij begint tijdens het eten ook steeds meer te draaien en te dreinen in de kinderstoel. Misschien dat ie er dan toch last van heeft... Ik kan niet heel veel meer doen voor hem dan hem zijn bijtring geven en lekker knuffelen, toch? Hebben die homeopathische druppeltjes bij jullie geholpen (chamodent, geloof ik)? Hoop dat de tanden snel door zijn Liefs!
Als eten pijn doet (bij het doorkomen van tandjes) smeren wij Detinox op het tandvlees. Dat verdooft een beetje en kan ie even goed eten. Verder moet ie er toch doorheen! Bij koorts en erge pijn geef ik gewoon een zetpilletje, laat mijn kind geen pijn lijden.
een zetpilletje is inderdaad ook een idee als het echt te gortig wordt, daar ben ik ook zeker niet op tegen! Ik ga eens op zoek naar Detinox (drogist? apotheek?), want het zal zeker niet de laatste keer zijn dat hij er last van heeft. Liefs!
Chamodent heeft hier niet echt geholpen. Ook dentinox had niet echt resultaat hier, maar boven kwamen ook vier tegelijk. Een zetpilletje werkte hier het best. Werd er tenminste nog even geslapen.