Ik weet niet of dit de goede plaats is voor dit topic, zo niet dan zie ik hem wel ergens anders verschijnen. In februari ben ik uitgerekend van ons eerste kindje. In mei ga ik weer 3 dagen in de week werken. Ik werk ma-di-do in een kapsalon aan huis met personeel. Op maandag komt mijn moeder bij ons thuis oppassen. Op dinsdag en donderdag neem ik mijn kindje mee naar mijn werk. Tenminste, zo denken we dit te gaan doen. Mijn bazin vind het goed en mij lijkt het ook ideaal; alleen maandags afkolven en di-do live borstvoeding geven. Maar eigenlijk hebben we (ik en werkgeefster) nog helemaal niet nagedacht over hoe dit zal gaan. De kapsalon bevind zich op de benedenverdieping en ons kindje zal dus boven gaan zijn in een van de kamers. Beneden is te veel lawaai (fohns enzo), vind ik niet hygienisch en is ook geen plaats voor. Babyfoon mee uiteraard. Maar hoe zal dit gaan? Het is mijn eerste kindje dus ik heb helemaal geen ervaring verder. Kan een kindje van 3 maanden wel een uurtje alleen zijn? Ik kan uiteraard wel steeds naar boven maar niet elke 10 minuten, en mijn collega's kunnen ook wel even kijken tussendoor. Is het ook belangrijk dat ik dus een box en een (camping?)bedje heb op mijn werk, box voor spelen en het bedje voor slapen? Op een gegeven moment kan een kindje zich (lijkt mij) toch niet echt meer alleen vermaken en dan zal ik toch opzoek moeten naar een andere oplossing denk ik. Wie heeft ervaring in zulk soort situaties/wie wil er even meedenken over wat handig is? Alle tips en ideëen zijn welkom!
Persoonlijk zou ik het niet heel handig vinden. Een kleine kan elk moment gaan krijsen en als jullie net een drukke dag hebben dat iedereen bezig is, kan je misschien moeilijk alles uit je handen laten vallen om naar de kleine te gaan kijken. Als ze slapen kun je ze makkelijk alleen laten, maar als ze wakker zijn willen ze vaak aandacht en spelen. En als zo'n kleintje in een huilbui is kan het best zijn dat je een uur of nog langer bezig bent met troosten. Een bedje lijkt me makkelijk, waar wilde je de kleine anders inzetten als ze boven is? Demi is 3 maanden en die vind spelen in de box met een speelboog helemaal geweldig, maar ik zou haar er niet snel met speelgoed en zonder toezicht een hele tijd in de box leggen. Je weet nooit wat die kleintjes doen.
Ik heb zelf een eigen zaak en dacht ook heel makkelijk de kleine mee te nemen tot ze naar het KDV zou gaan (met 10 weken) en de dagen dat ze niet naar het KDV zou gaan. Box gekocht en op kantoor gezet en dan zou ze in de kinderwagen kunnen slapen... Hier werkte dat dus totaal niet. Nova was geen slaap baby maar juist erg veel wakker. Veel huilen ook.... En dat werkt dus niet! Niet voor jou, niet voor je collega's en niet voor je klanten! Ik raad het dan ook ten zeerste af...
Ok. Ik doe er dus sigenlijk verstandig aan om zo snel mogelijk nog een plaats te regelen bij een gastouder/kdv? Het leek me best wel makkelijk maar als ik jullie ervaringen lees is het dus geen goed idee.
meis ik zou het niet doen hoor. zo zit je niet lekker op je werk, je kan je niet consentreren en als het druk is terwijl het tijd is om aan te leggen kan je het niet maken om te zeggen dat je gaat voeden.
Ik zou het ook niet doen. Lijkt me voor de klant ook niet echt fijn...zit je net in de rollers en moet jij weer naar boven vliegen. Sommigen zullen er begrip voor hebben, maar als het een paar keer in een uur gebeurt kan dat ook heel irritant zijn denk ik.
Ligt er maar net aan hoe je kind is. Mijn moeder deed dit met mij ook (ze werkte in een kroeg, ik sliep boven) en voor haar werkte het perfect. Ik was gewoon een ontzettend braaf kind dat niet al te veel huilde. Ik zou het gewoon proberen en kijken hoe het werkt. Je kunt altijd nog iets anders verzinnen.
Ik zou het echt niet aanraden. Een baby slaapt misschien nog veel maar hoe doe je dat als je kindje ouder is? Uit bed/box klimt als jij beneden de klanten aan het helpen bent? Het lijkt mij echt geen fijne situatie, niet voor je kind, voor jou of voor de klanten.
Hoe zie je dat voor je dan? Als het niet gaat heb je niet meteen de volgende dag opvang geregeld lijkt me.... Ik zou het dus zeker niet doen, hier was het zeker niet gelukt. Veel baby's slapen echt niet de hele dag en kunnen zichzelf absoluut nog niet alleen vermaken.
zou ik dus ook niet doen , dat is niet relax werken , ik vind soms niet eens relax als visite heb en kleine zijn dag niet heeft en blijft om de 10 minuten huilen of meer moet ik heen en weer , eff laten huilen oke maar als je gewoon moet werken dat gaat echt veel stressen hoor , wel lief van je baas dat het wel mocht maar zou dus niet doen
1 keer in het uur naar boven? Zeg maar gerust meerdere malen hoor. Een baby heeft veel aandacht nodig. En is pas stil als hij zich weer veilig voelt en getroost wordt. Dus je baby een poos laten huilen kan als gevolg hebben dat ie nog meer overstuur raakt. Ik denk dat je er verstandig aan doet om opvang voor je kind te zoeken. Verder denk ik dat je je niet helemaal op je werk kunt conccentreren als je continu je kleine hoort huilen door de babyfoon. Ik zou me dan schuldig voelen in ieder geval.
Jeetje, Dan moet je idd wel erg mazzel hebben dat je een ontzettend makkelijk kindje hebt. En dan nog.. Volgens mij ben je zelf ook niet rustig aan het werk terwijl die kleine boven ligt. Plus het feit. Stel dat je wat vaker naar boven moet. Denk dat dat bij collega's/bazin ook tot irritatie gaat leiden. succes met het nemen van je beslissing.
Ik zou heel snel ander opvang gaan regelen, want dat lukt nooit joh. Je kindje slaapt nooit de hele dag door (ons zoontje sliep in het begin helemaal niet overdag, huilde alleen maar). Een kindje van een paar week kun je niet een uur wakker in de box laten liggen alleen, volgens pikt geen enkel kindje dit.
Ik zou zelf nooit mijn kindje mee nemen naar het werk. Ik vind werk staat los van een kind en ik kan mezelf niet goed concentreren met mijn kind in de buurt. Stel je voor je bent net iemand aan het knippen en je hoort door de babyfoon je kind huilen? Je kan lijkt mij niet continue naar boven om de troosten. En je kan jezelf ook niet in tweeen delen. Je moet wel een heel makkelijk kind hebben wil je het zo voor elkaar krijgen.. Buiten dat vind ik werken heerlijk, zo kom ik even los van alle luiers etc.. Mijn baas vond dat overigens ook wel kunnen dat ik mijn kind mee nam. Maar ik zag dat vanaf het bgein al niet zitten.. Nu gaat Rosalie naar een KDV en dat is een hele goede keus geweest voor ons.
Toen mijn dochter geboren werd, werkte ik als pedicure, praktijk aan huis. Ik heb altijd voor oppas gezorgd en later is ze naar het kdv gegaan. Mijn klanten verwachtten tijdens een behandeling volledige aandacht, dat lijkt me ook normaal. Hoe zou jij het vinden als je bijv. bij de tandarts zou zitten en hij halverwege de behandeling naar zijn huilende kind ging? Onprofessioneel toch? Alleen al gehuil op de achtergrond werkt op je zenuwen. Bovendien, je weet nooit wat voor dag je kind heeft, er zit vaak wel iets van regelmaat in, maar de ene keer slapen ze lang, dan kort, dan zijn ze huilerig, dan willen ze opeens wat eerder eten. Ik zou er niet aan beginnen, maar nu nog een goede oppas of kinderdagverblijf vinden.
Ik lees dit nu pas en ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe je het aan gaat pakken...Toch proberen of ben je op zoek naar iets anders? Super lief dat je bazin dit toe zou laten en is ms als je Ukkie wat groter is en zichzelf kan vemaken / spelen een goede oplossing maar niet als baby denk ik. Ben benieuwd. Liefs pris
pff ik zou het ook niet doen! Ik had een heel makkelijk kind, half uurtje wakker, 3 uur slapen. Maar dan nog was ik niet op mijn gemak. Dat begint nu pas een beetje te komen
Misschien een beetje grof gezegd, maar het is wel hoe ik het zie; ik zou het emotionele verwaarlozing vinden om een kindje boven te laten terwijl de moeder beneden aan het werk is. Ook met babyfoon systeem. Een babytje dat wakker is kan zich, als je geluk hebt, een kwartier zelf vermaken in de box. Voor mijn dochter geboren werd heb ik me niet gerealiseerd dat ze zoveel aandacht nodig had, en dat ze een heel groot deel van de dag wakker is. In de praktijk denk ik dat het niet zo is dat je af en toe naar boven zult gaan voor de baby, maar eerder dat je af en toe naar beneden zult gaan om te werken. Voor een baas is dat niet rendabel. Ik denk dat jullie er alledrie het meest aan hebben als je kind naar een KDV of gastouder gaat. Je kind krijgt dan de aandacht die het nodig heeft, je baas ook en jij houdt een beetje rust. Voor het gevoel van basisveiligheid van een ouder kind is de fysieke nabijheid van een volwassene trouwens ook belangrijk. Incidenteel een half uurtje alleen zijn is iets heel anders dan op zo'n grote schaal. Daar krijg je emotionele en gedragsproblemen van! Liefs, Breña
ben ik met je eens brena hoor , een kind hoort veel aandacht te krijgen , of nou van ouders of op kinderopvang met leidster en kindtje spelen